• FAQ: Lista på spel (NTSC) som inte funkar på moddat nes(PAL)

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #242343  by Phyx
 
Vet inte om folk är intresserade eller inte men jag kan säga följande:

Cabal - Fungerar utan problem.
Bad Street Brawler - Fungerar med visst glitchande då och då, överkomligt.
Hydlide - Inte spelat långt nog för att se någon talmeny, men verkar fungera fast ljudet är lite segt, skulle nog må bra av 60hz.
Super Glove Ball - Fungerar utmärkt, köpte det till min Power Glove. Älskar den skiten, 10 min och jag hade skavsår på varenda finger.
MT Punch Out fungerar efter lite rengöring alldeles utmärkt.

Jag skulle gärna se en komplett lista på vilka spel som faktiskt fungerar och enligt en del forumposter på några amerikanska forum så är folk sugna på det där med, fast då motsatta testet, PAL på moddad NTSC-konsoll.
 #441985  by QRS
 
Har problem med spelet "Mach Rider". Menyer och allt fungerar men när man ska spela blir det problem. Kan inte förklara riktigt men det blir som ett epilepsi anfall med kostant blinkning på körbanan. Helt ospelbart.

Min första regionsmoddning, så jag blir osäker om jag gjort något fel eller om spelet inte är kompatibelt med ett moddat PAL NES. Jag har ett slalom också (NTSC) och det fungerar 100% efter moddningen! (Samt de gamla PAL spelen!)

Konsollen är SCN importerad av Bergsala och varken Mach Rider eller Slalom (Båda NTSC) har märkning fram eller bak på kassetten. (Verkar vara från "blocky" serien)

Vill tillägga att min konsoll har en ny connector och alla spel startar perfekt annars. Även spelen är rengjorda och fina, så det verkar inte vara någon klassisk dålig kontakt etc.

Någon mer som har problem eller har haft med just Mach Rider?

Tacksam för all hjälp jag kan få! :)
 #442216  by Lindholm
 
tror det e spelet det är fel på, har haft problem med både pal-b och rev-a med mach rider (på moddade och icke moddade konsoller)
 #442247  by Nils
 
När jag körde The Incredible Crash Dummies på min moddade PAL enhet så flimmrade det på titelskärmen medans det funkade fint på min omoddade vanliga PAL enhet. Nu har dock Mippy kassetten.
 #549372  by segasonic
 
Jag la till det och hoppas att du har rätt :good:
 #633614  by Goomba
 
Nån som har koll på om NTSC Festers Quest funkar på PAL konsol. En kompis nes är klippt och spelet funkade inte. Tänkte om de bara var hans konsol som är taskig.


Skickat ifrån min AWESOME Dalmas mobil!
 #633621  by Ashaman
 
Det vet jag inte. Dock vet jag att mitt usa-Bart vs space mutants låser sig när man går upp för rulltrappan på andra banan när jag spelar på moddad konsol. Varje gång.
 #633643  by AndiOne
 
Ashaman: Säker på att det är ett usa?
Min polare köpte ett pirar Bart vs space..
Från en lista ja hade som knodd.
O de hade exact de felet. De gick inte att åka upp i rulltrappan
 #633657  by Ashaman
 
Rev-A på framsidan boxen, USA på både flärpar och kassett.
Köpte det av en seriös säljare (företag) på e-bay. Jag uppfattade honom som seriös iaf!

Har ingen ntsc-konsol, så kan inte testa huruvida det är samma fel på "rätt" konsol.
 #650219  by Shinjo360
 
Section Z - RevA funkar i min moddad NES (fjärde kontakten på chippet-moddningen)

Instagram #sndb.se