• Spel som kräver trimmat nes

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #49480  by WERY
 
Här listar vi spel som laggar konstant, dvs under hela spelets gång o inte vid nåt enstaka tillfälle. Om det laggar enbart när man har flera spelare, skriv det. Med ett trimmat nintendo kan man få dessa att gå som dom ska. Här finns en guide till hur man trimmar sitt nes http://epicgaming.us/?p=3

1, Contra Force (helatiden oavsett)
2, River City Ransom (2player mode)
3, Turtles 3: Manhattan Project (2player mode)
Last edited by WERY on 24 Jan 2008, 12:52, edited 1 time in total.

 #49484  by Filurkatten
 
Kirby har jag hört behöver ett trimmat.

 #49486  by BelfegorC4
 
"Med ett trimmat nintendo kan man få dessa att gå som dom ska"
Har någon av oss ett trimmat NES som kan testa dessa spel? =) Och validera dom.

 #49489  by Filurkatten
 
Det jag har funderat på med trimmade NES är musiken, den måste väll gå fortare i vissa spel?

 #49562  by Lalle-Man
 
trimmat NES?

 #49564  by Filurkatten
 
Byta klockan mot en något snabbare.

 #49596  by WERY
 
Det som händer när man trimmar ett nes är att spelet går som vanligt fast allt lagg försvinner. Det påverkar inte spelet i övrigt
http://epicgaming.us/?p=3

 #49621  by Filurkatten
 
Den här typen har "trimmat" sitt nintendo och musiken blir hel skum:

http://www.youtube.com/watch?v=g4m-wyFC5-M

Han har fler video's ute med.



EDIT

Från din länk:


"6.#
Ryan
August 8th, 2007 | 10:39 am

Thanks for the guide.

I’ve installed a 32mhz on my NES, been playing all sorts of games now, although I don’t get any increase in game speed, I do get the increase in sound pitch, so can only guess there is some other variable controlling the speed of the game itself, its a PAL-Mattel version, games that previously started to slow when too much was going on now handle things allot smoother, thanks, I have a few other NES consoles PAL and NTSC I may do this mod on.
7.#
Epicenter
August 8th, 2007 | 3:53 pm

Sounds like it worked, then. The game speed should not increase, but slowdown should be removed."

 #49741  by BelfegorC4
 
Filurkatten wrote:I’ve installed a 32mhz on my NES,
Sicken galning :shock:
Man skulle ju bara klocka den till 3,0 eller 3,2 Mhz \:D/ :wink:

 #49742  by Filurkatten
 
Delar inte PPU'n klockans hastighet med åtta eller något sådant? Då blir den ju inte så snabb endå.

 #49743  by BelfegorC4
 
Var menat som ett skämt :wink:
Är inte insatt alls i NES cpu, klockningen och det andra men det är säkert rätt. men 32/8 är alltid 4 =)

 #49766  by WERY
 
okej OnTopic, är det nån som vet om några andra spel än dom i listan som kräver trimmat nes?

 #50038  by Sol
 
Njae, kan man fixa så att NTSC-spel funkar bra på PAL med samma trix?

"Fredagen den 13:e" (NTSC) blir helt cepe på en moddad PAL-maskin t.ex. Eller finns det nåt annat sätt att fixa detta?

 #50042  by WERY
 
Spela det på en USA nes :wink:

 #54328  by MegaSumo
 
Är det någon här på forumet som faktiskt själv provat dehär med att klocka sitt nes?

 #54357  by Tawny
 
spelen SKA ju hacka, det är ju en del av charmen..

 #54526  by Bonomaul
 
Håller med Tawny, och kan tillägga att spelen och musiken SKA gå långsammare också - för vi bor i Sverige, inte i USA (tack och lov).

 #54552  by WERY
 
Om vo gjorde så hade vi gjort fler fynd då alla spelen är billigare där. Och det är roligare utan slowdowns. Ska fixa med ett trimmat så man kan spela CF, Turtles 3 och RCR. Känslan förstörs när det håller på så där

 #54569  by Tawny
 
tvärtom, känslan förstärks :)

edit: du är väl uppväxt med flashiga 3D-kort och miljontals gigahertzy-processorer :P

 #54576  by WERY
 
uppväxt med en del nes o väldigt lite amiga :wink:

 #56380  by rogerxy
 
Bonomaul wrote:Håller med Tawny, och kan tillägga att spelen och musiken SKA gå långsammare också - för vi bor i Sverige, inte i USA (tack och lov).
Kan vi nöja oss med detta eller behövs den här FAQ:n? :)

 #56508  by WERY
 
Än så länge har det inte kommit in tillräckligt. JAg vill ha den kvar så jag hinner testa fler spel med kroniskt lagg.

 #56558  by Tawny
 
äh då kan man ju lika gärna köra på emulator

 #56578  by WERY
 
Hjälper inte o köra på emulator, det blir likadant för utom när man trimmar sitt nes på riktigt

 #56615  by Tawny
 
jag tycker rubriken är missvisande.. den antyder att man behöver trimma.. ungefär som man behöver ett usa-nes för att se all text i final fantasy..

 #56695  by WERY
 
Exakt man behøver trimma. Vissa spel går ju kanappt o spela pga av kroniskt lagg som dom 3 i listan høgst upp. Jag ska fylla på i listan nær jag vet om fler spel som behøver ett trimmat nes før o kunna køras normalt. Det ær en sak om spelet får slowdowns på vissa stællen i spelet men om det hela spelet igenom gør det så måste man gøra nåt åt det

Instagram #sndb.se