• Vilken reklam följde med olika spel

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #115553  by Ufouria
 
Letade på Tradera och hittade ett medlemskort med märkningen NES-SCN-2.
Kortet följde med Rush n Attack.

Image

Såg även att det till Track & Field II och Top Gun följde med ett silvrigt Congratulationsblad. Detta följde även med bl a Castlevania, Life Force och Gradius och förmodligen alla Konami spel åtminstone de tidigare spelen (ej Palcom som hade sitt egna reklamblad).
 #116320  by Snutteliten
 
É`detta oxå en variant på ansökningsblankett kanske???
Image

 #116327  by Bonomaul
 
Shit! De där känner jag igen sedan jag var liten. Har inte sett dem sedan dess. Det kan ha varit ett sådant jag använde mig utav vid min ansökan, något djupt inne i hjärnan säger mig det. :-k

Edit: Eller vänta.. det där var väl inte till klubben? Var inte det bara något papper där man kryssade i en ruta efter raden "JA, jag är stolt Nintendo-ägare!" eller något annat töntigt? Sedan blev man väl säkert automatiskt medlem i klubben när den startade eller något..
Den_där_Marcus kanske har svar på frågan?
Last edited by Bonomaul on 10 Dec 2008, 20:31, edited 1 time in total.

 #116329  by Snutteliten
 
Fick syn på den på Tradden nu.
Ser ju ut som en sån ba större o lite så.
 #172330  by Sol
 
Jetspn i denna tråden ser ju ut att ha nes-scn-6!!! Kolla bilden!

Borde vara få som hade den enligt min tabell. :)

Gargoyles Quest II, Capcom, 1993-06-17 (NES-SCN-5 Svarspost)
Super Turrican, Imagineer, 1993-07-22
The Jetsons, Taito, 1993-08-26 (NES-SCN-6 Svarspost)
R.C. Pro-Am II, Rare, 1993-09-23
The Incredible Crash Dummies, LJN, 1993-10-21
Mega Man 5, Capcom, 1993-11-18
Duck Tales 2, Capcom, 1993-11-18 (NES-SCN-7 Svarspost)
 #177471  by Smart Cat
 
Jag har ett förslag! Är det inte bättre att vända på steken?
Istället för att till exempel skriva:
Life Force (1989-11-22)
Medlemsansökningskort NES-SCN-3
Konamiblad

Tetris (1990-02-23)
Medlemsansökningskort NES-SCN-3
Reklam - Urval av spel och kassetter (SCN-GP-1)

Fester's Quest (1990-09-14)
Medlemsansökningskort NES-SCN-3
Tipsblad


så varför inte:
Medlemsansökningskort NES-SCN-3
Life Force (1989-11-22) + Konamiblad
Tetris (1990-02-23) + Reklam urval av spel och kassetter (SCN-GP-1)
Fester's Quest (1990-09-14) + Tipsblad och karta
etc.

Det borde väl bli mer överskådligt.
Bra jobb annars.
 #177475  by Ufouria
 
Jo, helt klart mer överskådligt. :good:
Tror denna tråd mer eller mindre dog i och med den nya forumsdelen som ligger under Samlarhörnan (och är under uppbyggnad) där spelen listas enligt utgåvor och vilken reklam som följde med.
 #179094  by Smart Cat
 
Här kommer lite bidrag. Jag kan INTE garantera att detta inte är hopplock men med en omfattande grund kan vi säkert lista ut vilka som är fel:
To the Earth: NES-SCN-3 (+SCN-GP-2 "Urval av Nintendo spel och kassetter") (STIVs gamla ex så det är väl ganska säkert)
Ice Hockey: NES-SCN (+SCN-GP "Mängder med spelkassetter")
Hogans Alley: Ingen Medlemsansökningslapp men däremot reklam (SCN-GP "Mängder med spelkassetter") (STIVs gamla ex)

Nja, det blev ju inte så mycket...

Kan tilläggas att jag har ett Hogans Alley som gör mig förbryllad. Enligt den som sålde det till mig så ska hon ha hittat det när de rensade ut i en gammal butik, dvs det har aldrig sålts till kund förut. Den innehåller plastpåse och manual och kassett i jäkligt fint skick, så långt verkar det stämma, den har även larmprylar på sidan av kartongen :(
Dock så innehåller den ingen reklam eller några medlemsansökningslappar :koopa: :koopa: :koopa:
Det borde finnas där.
 #179098  by Ufouria
 
Kanon! :good: Uppdaterat första inlägget.

På Ice Hockey medlemsbladet är det alltså ingen etta (NES-SCN-1)? Sån har jag aldrig sett.

Reklamblad kom nog inte i exakt alla spelen. När det gäller medlemsansökningsbladet vet jag inte.
I mitt nya Joe & Mac fanns inget reklam eller någonting alls men det var ju inte heller Bergsala som gav ut det.
 #179100  by Smart Cat
 
Sanna wrote: På Ice Hockey medlemsbladet är det alltså ingen etta (NES-SCN-1)?
Nej, exakt. Kan dock inte lämna någon garanti på att det är orginal.
Sanna wrote:Reklamblad kom nog inte i exakt alla spelen. När det gäller medlemsansökningsbladet vet jag inte.
Sen kan det ju vara så att spel som tillverkades under en längre tid också fick olika versioner av medlemsansökningsblad.
Sanna wrote:I mitt nya Joe & Mac fanns inget reklam eller någonting alls...
så konstigt...

Nu är jag lite gnällig men det är lite lättare att söka om saker är uppställda i bokstavsordning.
 #179111  by Ufouria
 
Smart Cat wrote:
Sanna wrote:I mitt nya Joe & Mac fanns inget reklam eller någonting alls...
så konstigt...
:lol: :lol:
Kassett, dammskydd och manual finns förstås i kartongen.

Ja, vissa spel har setts med olika reklam/medlemsblad, t ex Gradius (enda jag kommer på nu på rak arm).

Ska fixa dem i bokstavsordning, nu är de i datum när de släpptes.
 #179115  by Smart Cat
 
Sanna wrote:Kassett, dammskydd och manual finns förstås i kartongen.
Nej, nej, nej Du missförstod mig. Jag tänkte vara lite ironiskt och säga att det var "konstigt" att det inte fanns medlemsansökningslappar till Bergsalas klubbar när det inte var Bergsala som gav ut det...
Sanna wrote:Ska fixa dem i bokstavsordning, nu är de i datum när de släpptes.
Aha! Reflekterade inte över det.
 #179129  by Smart Cat
 
Hittade den här på tradera:
Image
SMB 2 med NES-SCN-4 (SCN-GP-2) (Observera dock att detta är en senare utgåva av SMB2)
 #179133  by Ufouria
 
Måste vara ett ihopplock. Kan inte tänka mig att NES-SCN-4 medföljde den lilla SMB 2 kartongen.
Den senaste utgåvan är väl big-box?
 #179137  by genne
 
det följde med en nes-scn-3 med section-Z ja köpte men kan inte garantera att det varit med sen nytt
 #179160  by Smart Cat
 
Sanna wrote:Den senaste utgåvan är väl big-box?
Jo, iochförsig men du ser att SoQ är den sista varianten och jag har en smallbox med den första varianten (den svarta (även kallad den transparanta))
 #325890  by Ufouria
 
Någon som vet om det följde med medlemsansökningsblad till ESP spelen?
Eller någon som öht har sett (behöver ju inte vara sanning då det exemplaret kan ha felkompletterats) ett medlemsblad följa med en auktion på ett ESP spel.

Själv har jag ALDRIG sett ett medlemsansökningsblad tillsammans med ett ESP spel men å andra sidan så är det ju sällan dessa blad följer med spel öht.
 #326375  by tjibynn
 
inte annat än på spanska.. ;)

Image

Instagram #sndb.se