• Bättre bild på Nes

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #529930  by Mr.Unknown
 
Fick precis höra från Almostoriginal att han funderar på att bygga speciella RF kablar som är dubbel skärmade. Alla komponenter är tänkt att komma från supra. Men frågan är i fall det finns intresse?
 #530125  by Nils
 
Jag fattar inte riktigt :P

Själv kör jag nog hellre med originalkvaliten.
 #530172  by Ciconia
 
Ungefär vad skulle priset på en sådan kabel hamna på?
 #530180  by Mr.Unknown
 
"Jag har byggt mina egna kablar nu i cirka 1 år och har lagnt ner säker 10 - 20 k för att utveckla / hitta bästa kablarna till mina enheter. Tro mig det blir skillnad och det är inget sälj snack som talar utan min egen erfarenhet. Att förklara mer detaljerat hur det fungerar kommer ta för länge så om någon är fundersam får ni ringa mig så babblar jag sönder er per telefon. ;) (Fråga Thomas) :good: Eftersom jag tänkt andvända mig av Supra komponenter så kommer dem bli dyra tyvärr :cry: Men 299 kr skulle en färdig supra kabel hamna på. Dock för att starta projektet måste jag köpa in 150 m kabel, 50 RCA kontakter och 50 Antenn kontaker vilket är dyrt men ibland måste man offra sig.

Jag har tidigare försökt att hitta billigare kabel och kontakter men dem kan inte möta mina kvalitet standarder. Jag har titta mycket på supra och dem som har köpt deras grejor är ofta nöjda. Så jag väljer att chansa på dem.

Kabeln kommer passa:

Nintendo NES/SNES
Sega Master System / Megadrive
Passar fler enheter men jag kommer inte på det just nu.

Tyvärr är det otroligt svårt att lyckas få skillnaden på bild. (Speciellt tjock tv) Det är som att förklara varför RGB ser bättre ut på en tjock tv än på en platt tv. Men jag har dock 2 bilder där jag jämnför Nintendos egna komposit scart mot min kabel. Visserligen komposit men man andvänder samma kabel för att bygga komposit och antenn kabel.

Nintendo komposit scart (Officiell)
Image

Skyline (Min kabel)
Image "
 #536850  by nes-fan
 
Jag skulle helt klart kunna vara intresserad, en sån här kabel ger alltså bättre bild än komposit?
 #536889  by Victor
 
Vart kan man få tag på denna kabeln smidigast?
 #536995  by Mr.Unknown
 
Skillnaden mellan AlmostOriginals Supra RF och Supra AnCo-TV Antenna 9.5mm - 9.5mm M-F 2m. Är att Supras kabel passar inte till tv spel eftersom den har en RF hona till RF hane. AlmostOriginals kabel har en RCA Hane till RF Hane vilket passar dem flesta gammla tv spel. Kabeln som AlmostOriginal bygger FINNS INTE att köpa hos Supras återförsäljare utan måste special beställas från Supra och priset är c:a 349 - 399 kr + frakt.
För er som är intresserad att köpa en kabel så kan ni PMa mig så ska ni få kontakt uppgifterna till AlmostOriginal.

Instagram #sndb.se