BBOOTS

sndb.se
  • Versioner av originalkonsolen?

• Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

av Lyret
 18 jun 2013, 06:30
Tack Sone :) extremt ovanlig lät ju spännande .... :D:D
Sanna, han som jag köpte den av vidhåller att han köpte den i Sverige, men ska fråga ut honom ordentligt :)

Synd att inte manualen fanns kvar, eller något spår av någon prislapp på kartongen.
 av aerobert
 18 jun 2013, 10:39
Så pass sent som 93 så är det säkert nån butik som kommit över ett restparti eller att Bergsala helt sonika skickat ut det lokalt i Sverige. Nypriset skulle väl ha varit 599kr? Ett lågbudgetalternativ för de som tyckte att SNES var för dyrt.
 av Lyret
 18 jun 2013, 10:39
Han har köpt den på Coop i Uddevalla för en massa år sedan säger han nu
 av Lyret
 18 jun 2013, 12:01
Fast i vanliga fall brukar ju så vara fallet ;) fast inga regler utan undantag, är det väl man säger :)
 av MilleN
 18 jun 2013, 12:23
Den konsollutgåvan i sig är ju ganska tråkig tyvärr, med bara en hk osv. Är det plats för big box-mario i?
Svårt att hitta en köpare som vill ha just en sådan tror jag, men kul fynd :) Är plastpåsen till konsollen original? Ser ut att vara kass passform, eller ska konsollen bara vändas kanske?

Bild
Senast redigerad av 1 MilleN, redigerad totalt 21 gånger.
 av YellowBird
 11 sep 2013, 17:09
Köpte nyligen en SMB 3 kassett med märkningen NES-UM-SCN på framsidan av ettiketten.
Den ovanliga utgåvan som diskuteras tidigare i denna tråd.
Säljaren säger sig vara säker på att det köptes med ett komplett exemplar (inte SMB 3 bundle) när SMB 3 släpptes i Sverige.
 av Lyret
 28 jan 2014, 15:15
Någon som vet om denna versionen någon gång släpptes i Sverige?
 av Lyret
 28 jan 2014, 15:23
Ska kolla detta :)
 av Lyret
 29 jan 2014, 20:25
Här kommer kvittot, men hur vida detta är en "fulimport" har jag inte en aning om...
 av Sonefors
 29 jan 2014, 22:27
JP Spel var väl killen som senare startade nu kursade gamereplay? Kan ha varit fulimport. Kvittot säger inte mycket om utgåvan, hur såg flärparna ut?
 av Lyret
 03 feb 2014, 07:58
HOL stod det på flärparna
 av kralleman
 31 mar 2014, 00:39
Leksaksmagasinet sålde sådana. Jag har haft två stycken från just leksaksmagasinet. De kom med en kopierad svensk manual som jag även sett i andra sidoimporter. Rätt ovanliga. Står nog om den på någon tidigare sida i denna tråd, men bilden kanske har försvunnit i flytten.
 av Santanagti
 20 apr 2014, 01:23
En fråga här fick tag på konsoll komplett med kartong och allt.Men kartongen är märkt EEC och manual,konsoll och spel märkt SCN.fanns det såna eller?
Senast redigerad av 1 KarlChristianLund, redigerad totalt 20 gånger. Anledning: Tråd flyttad.
 av Pinge
 20 apr 2014, 07:45
Jepp
 av Lyret
 07 sep 2014, 17:26
Vi har tagit upp denna modell innan men nu så har jag en hemma med den svenska manualen.
Leksaksmagasinet klisterlappen som Kralle sa :)
Bilagor
HOL2.jpg
HOL1.jpg
HOL.jpg
 av xeorix
 23 okt 2014, 18:22
Äntligen fick jag svar på om det var BB eller SB av SMB som skulle vara i min kartong. Tack än en gång SNDB :)
 av Lirod
 21 mar 2015, 16:24
Kom Ice Climber- och Super Mario Bros.-utgåvorna med kartong till spelen?

Var på kartongen sitter Imported By Bergsala-märkningen? På baksidan?
 av bampbomp
 21 mar 2015, 17:04
Tror de gjorde det, och mario kom med stora boxen.
 av Lirod
 21 mar 2015, 17:13
Om det stämmer vilken version av Ice-Climber, den första och omärkta? Vilka manualer följde med de två Ice-Climber-konsolerna?
 av Lirod
 22 mar 2015, 08:52
Någon som har nya eller icke-hopplockade Ice Climer-utgåvor av Control Deck?
 av WERY
 22 mar 2015, 15:15
rakapparat skrev:http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/05/afe82b9fbcd87229fa3c906002c197c7.jpg
den här versionen släpptes aldrig i norden med SCN märkning va? Oklart ännu vad som står på flärparna på boxen men konsolen är Bergsala importerad i varje fall.

Den kartongen är amerikansk, då Challenge Set såldes där med SMB3 till. Kartongen har en oval SoQ och bilden på SMB3 föreställer den amerikanska boxarten, där texten "The biggest most exciting MARIO BROS. adventure yet" står ovanför SoQ på den boxen. Jag vill även minnas att den utgåvan av SMB3, hade en "Not for resale"-tejp, runt den lilla kartongen som fanns med i paketet

Om det inte är en "fulimport" så kan ju någon ha lagt en svensk NES och komplett SMB3 i den amerikanska kartongen. Hittar man dock den kartongen med SCN på flärparna, då är det en äkta sådan utgåva

Edit; En jämförelse med de vanliga kartongerna: (SCN t v, USA t h)
Bild
 av MilleN
 21 okt 2015, 06:41
Lirod skrev:Någon som har nya eller icke-hopplockade Ice Climer-utgåvor av Control Deck?

Denna ska bara ha legat i garderoben hemma hos en gubbe sedan ny :)

Eec-märkta flärpar på konsollboxen, slät yta på enheten. Scn-märkt ice climber-manual, treskruvars helt omärkt kassett och omärkta flärpar på spelet.
Bilagor
20151011_152807.jpg
20151011_153616.jpg
20151011_152327.jpg
 av danskdynamit
 16 sep 2016, 15:14
Jag har kommit över en version av action setet som garanterat inte är ett hopplock då det har legat hemma hos gubben jag fick det av sen det var nytt. Han har bara plockat ut konsolen och låtit resten ligga.

Action Set med SMB/Duck Hunt och Zapper
EAN kod, Swe Nor Den Fin Ice
Flärp: NES-ACMH-SCN och Gulgrön färgkod på flärparna (Detta är det enda som skiljer boxen från EEC varianten)
SOQ finns, IBB finns.
Släpptes med konsol manual SCN-3
Zapper Manual SCN-1
Bergsala svarskort NES-SCN-4
Reklam blad SCN-GP-2
SMB/DH Manual NES-HM-SCN-1 med ett litet inringat T över koden och Gulgrön färgkod på hörnet av manualen.
Kasett. Fram NES-MH-SCN; Bak: SCN
Senast redigerad av 1 danskdynamit, redigerad totalt 29 gånger.
 av Segafreaks
 20 nov 2016, 20:37
Lyret skrev:Vi har tagit upp denna modell innan men nu så har jag en hemma med den svenska manualen.
Leksaksmagasinet klisterlappen som Kralle sa :)

Hur ovanlig är denna?:)
Vad är värdet cirka?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7