• Mått på en USA(/PAL?) Nes Action-set?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #222546  by verax
 
Som topic lyder undrar jag vad fullständiga mått på en USA(/PAL?) Nes Action Set är.

Har inte fått tag i någon konsol ännu och måste köpa hylla nu för att få in massa spelgrejer (och kommande spelgrejer.)

Jag skulle alltså vilja veta måtten på action-set:en, eftersom jag får en känsla av att den kartongen är störst..
Det blir epic fail om kartongen inte ryms i hyllan! ;)

Tror att Gamecube, N64, USA-SNES går in i alla fall, är action-set:en större?
Undrar också vad måtten på en PAL-SNES är (typ super mario allstars + super mario world utgåva)?
Då jag inte fixat någon sådan heller, ännu!

Tack på förhand!
 #222573  by Ufouria
 
Ja Action Set är större än bl a SNES kartongerna (alla varianter) samt större (längre) än de övriga NES boxarna.
Orkar tyvärr inte rota fram ett måttband och ställa mig på en stol och mäta idag (toktrött) men kan göra det imorrn om ingen redan mätt.
 #222621  by WERY
 
Verax: Köp universalhyllan från Hyllcenter som har längden 1 m och bredden 3 cm så får du plats med action set. Börja med att köpa 2 hyllstegar som lever upp till det måttet på 30 cm bredd och har en höjd på 218 cm.

Sen kan du i omgångar köpa nya hyllplan och fylla på samt bygga om hyllan lite om du skaffar mer grejer. Universalhyllan tillverkas i massiv furu vilket är det bästa i träväg för dina spel. Har själv en och det är bättre än såna där skithyllor som är gjorda av spån. Köp inte såna.

www.hyllcenter.se
 #223900  by verax
 
men jag vill ju ha glasskåp. =)
vill bara veta action-set måtten då det är den som måste gå in.. resten går in ;)
 #223916  by WERY
 
Du kan bygga universal hyllor med glas oxå, det är fördelen. Går att ha en hylla i massiv furu med glasdörrar som på ett vitrin eller så kan du bygga en hylla med glashyllor och allt det där. Möjligheterna är hur stora som helst. Kolla in dom lite mer. Gör gärna ett studie besök till dom. Dom finns i Stock Holm och Göteborg. Kanske även Malmö
 #223925  by Pinge
 
Wery: har du provision hos hyllcenter eller?? för det var ett jävla tjöt!
 #223935  by WERY
 
pinge80 wrote:Wery: har du provision hos hyllcenter eller?? för det var ett jävla tjöt!
Nope det har jag inte men då dom är så bra och säljer så kvalitativa grejer så tycker jag det är värt att berätta om dom varje gång någon frågar efter en hylla. Annars hade man ju bara sagt att dom kunnat gå till jysk eller ikea men då får man en färdig hylla som är gjord av spån och dessa pajar ganska så snabbt så då är det bättre o ta något med kvalite och som dessutom lönar sig i längden. Vill man bygga om kan man göra det. Ändra bredd och längde eller skaffa en stege till så kan man ha hela 2 hyllor.

Ska man då ha en som är bra för konsoler så är universalhyllan rätta valet. Passar till i princip allt och varar livet ut
 #244110  by verax
 
körde mainstream och köpte 2 beggade billys i nyskick för en 500hundring..
de europeiska måtten som uppgavs går in på bottenplanet, så en amerikansk ska nog gå in, när jag får tag i en..
 #244319  by WERY
 
Snutteliten wrote:Våra hyllor från IKEA é iaf massiva. :yes:
BelfegorC4 wrote:Ja man ska aldrig underskatta skivor fulla med spån och kartong från IKEA :yes:
Haha nä verkligen inte. Hyllor i massivt spån suger upp dubbelt så mkt vatten vid sådan olycka som innefattar vätskada på hyllan :lol:
Dom smular dubbelt så mkt oxå ;)
 #244983  by Snutteliten
 
Massivt trä menade jag. finns mer än spån på IKEA. :yes:

Instagram #sndb.se