• Mått på spelen, boxar mm.

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #7593  by Kreese
 
Hmm, jag tänkte skaffa lååååånga hyllor som ska rymma många NES spel nu när vi flyttar. Hur tjocka är NES spelen, dvs. ett komplett spel i box... Hur höga och hur breda? Alla mina spel ligger nerpackade just nu...

 #7597  by nes_nerd_no_1
 
Jag mätte mitt exemplar av Uninvited som är helt i nyskick (inte en skråma).
Den mätte:

178 mm
126 mm
23 mm

Du får ta en bild på skönheten till hylla sedan när du är klar med uppställningen! :)

 #7614  by Kreese
 
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_P ... px?id=3078 Det blir nog sådana här hyllplan. Eventuellt så sågar man av dem så att de blir 20 cm djupa, för det räcker ju då...

2 sådan hyllor skulle räcka för en komplett SCN samling, men eftersom jag har andra spel också, så blir det nog tre hyllor. Nu har jag ju inte boxar till alla spel (och inte alla spel ens) men så småningom så. Hur hög är en NES kassett? Tills man har boxar till alla spel, så får man väl förvara dem liggandes ner, på högkant på sidan...

 #7624  by nes_nerd_no_1
 
Kassetten mätte så mycket som:

134 mm
119 mm
17 mm

Ser ut att kunna bli snyggt med hyllorna! Fast du får ju gärna knäppa en bild när du har fyllt dom oxå! :)

 #7628  by Kreese
 
Tack för hjälpen. Självklart ska jag fota hyllorna när det blir klart! Men det kan nog dröja några veckor. Det lär ju ta ett tag att få iordning på allt i huset. Tror inte min sambo skulle uppskatta om jag började med hyllorna till spelen det första jag gör! :)

 #7639  by Micke_1980
 
Gör som jag tänker annars, om du har en extra Billy bokhylla ståendes alltså, skaffa extra hyllplan, passar rätt OK till NES spel, samt att man kan om man vill luta hyllplan med lite modifiering ifall man vill skryta med något lite extra

 #7650  by Kreese
 
Jo vi har en (eller två) Billy som kommer bli över. Bruna, visserligen med vitrindörrar, men usch så ful färg det är. Jag tänkte ett tag att ha den, men jag kommer nog köra på smala hyllplan på sånna där hållare. Fast det är klart, det kommer bli dammigt, men man får väl dammsuga samlingen då och då! :S

 #7659  by Micke_1980
 
Jag kommer köpa glas till mina billy hyllor, som jag på något vänster ska passa in som dörrar, sen belysning o grejer, kommer bli jobbigt men ack så fint.

 #7668  by nes_nerd_no_1
 
Kreese wrote: Tror inte min sambo skulle uppskatta om jag började med hyllorna till spelen det första jag gör! :)
Va, tror du inte? Det hade jag lätt gjort! :D
Innan den sista banankartongen från gamla stället hade varit hämtad så hade jag stått med linjal & försökt få ordning i spelhyllan! :D:D
"Ledsen gumman, men du fattar väl att det här har högre prioritet än barnkammaren? Låt ungen få krypa runt på golvet så länge, jag är snart klar här!" ;)
Neeej det kanske inte hade varit så populärt....
Då hade man nog fått sova i tv-spelsrummet den natten :roll:

 #7670  by Bonomaul
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Kreese wrote: Tror inte min sambo skulle uppskatta om jag började med hyllorna till spelen det första jag gör! :)
Då hade man nog fått sova i tv-spelsrummet den natten :roll:
Straff eller belöning? :)

 #7673  by nes_nerd_no_1
 
Bonomaul wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:
Kreese wrote: Tror inte min sambo skulle uppskatta om jag började med hyllorna till spelen det första jag gör! :)
Då hade man nog fått sova i tv-spelsrummet den natten :roll:
Straff eller belöning? :)
Hehe.. Ja det har du rätt i! Det får man väl tolka på valfritt sätt ;)

Instagram #sndb.se