• Stormdudes Korsordstävling *Avgjord*

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #427097  by Stormdude
 
Skönt o höra att ni inte springer igenom korsordet så snabbt iallafall!

det som är lätt för vissa är svårt för andra, det handlar ju om vilka spel man tycker om att spela ;)

ska bli kul o se vem som besitter mest kunskap och kan kalla sig för "korsordskungen/drottningen" tills nästa korsord kommer upp, (tänker eventuellt fortsätta göra dessa, kul o knåpa med)
 #427117  by Stormdude
 
19 släpptes i
FRG
USA
ESP

och Brazil
 #427126  by Stormdude
 
kan även tillägga att spelet stavas på 2 olika sätt och är kännt som bägge. ett av dom ska in på 19.
 #427302  by linux
 
Efter en stunds fundering så tror jag att jag kan en eller möjligtvis två stycken 8)
 #427398  by Stormdude
 
Om ni sitter och funderar på nummer 21. slå ett öga på korsordet, då jag hade stavat fel till detta spelet (och har alltid gjort tidigare) Nu är det fixat, dubbelkollat hela korsordet igen, och nu stämmer allt.
 #427460  by Stormdude
 
jajamensan :)
 #427466  by Gooner
 
Låt nr 8 börjar göra mig lite irriterad..;)
 #427472  by smid
 
Bara jag som tycker att det är svårare pga att det inte är originaltunes? :$
 #427474  by Ufouria
 
Nej, jag håller med! Hade det varit original så hade det varit betydligt lättare. Jag ger upp på de jag har kvar och skickar in de jag har kommit fram till snart tror jag.

19 kommer jag definitivt inte komma på. Kanske ska fundera ett tag till på de övriga.
 #427801  by Stormdude
 
Deadline för inlämning av svaren imorgon 17/7 20:00
Så postar jag allas resultat i första tråden på kvällen eller måndag.
 #428427  by Stormdude
 
55minuter tills deadline
 #428723  by linux
 
Ska bli skoj att se vad rätta svaren var, jag kunde bara typ 3 så jag struntade i denna tävling :D
 #428764  by Sonefors
 
Jag började med detta, kunde typ 8-10 st utan att fundera, sen låg det på skrivbordet fram tills nu. Borde egentligen ha klurat mer men grattis till dig som vinner så småningom. Trevlig tävling Stormdude! Man kanske skulle göra något liknande nån gång med egna priser :) Kan vara en idé till bloggen ;)
 #428787  by Pinge
 
jag kunde inte heller så många men valde att skicka in ändå för att vissa mitt deltagande! :)
 #428803  by Stormdude
 
Postar resultat och lösningen i eftermiddag när lill-grabben sover middag.
 #428836  by Stormdude
 
Då är det klart! Vi har en vinnare!
Första inlägget är uppdaterat med lösning och placering!

Tack för erat Deltagande!
 #428838  by linux
 
Hade fler rätt än jag trodde, men ändå långt ifrån topplistan :D
 #428864  by Ufouria
 
Nästa gång får fler se till att skicka in sina svar! :yes:

Olympus och Snow Bros hade jag aldrig kommit på... 10:an (Lemmings) kunde jag inte heller men musiken var bra!
 #428877  by Ufouria
 
Så gjorde jag oxå med några, inklusive Bucky, Final Fantasy och Wild Gunman.

Rygar satt riktigt långt inne för mig. Den var mest jobbig eftersom jag kände igen musiken så otroligt väl men kunde inte placera vilket spel det var.

Instagram #sndb.se