• Bästa NES-låten (FINAL!)

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Bästa låten?

Journey to Silius (intro)
10
23%
Shadowgate
2
5%
Batman
3
7%
Mega Man 2
10
23%
Duck Tales
5
11%
Journey to Silius (stage 1)
3
7%
Chip n Dale
No votes
0%
Castlevania 2
7
16%
Legend of Zelda
4
9%
 #478147  by Sonefors
 
rogerxy wrote:Tyvärr så är det nog oundvikligt att folk röstar mycket pga nostalgi...
Inte jag. Spelade inte Simons Quest speciellt mycket, bara det första Castlevania. Hade jag röstat nostalgiskt, både det spel jag spelade mest och gillade musiken bäst ifrån som ung, så hade Ducktales eller Zelda fått min röst. Nu röstade jag verkligen enbart efter öronen.
 #478165  by pernordstrom
 
ja begriper inte varför inte silius stage 1 ligger högre än vad den gör :(
eller är de bara mitt nostalgiska psyke som spelar mig ett spratt :)
kanske de var så att man har nött stage 1 ett par 1000 gånger som gör att man gillar just den låten.? :D
Last edited by pernordstrom on 10 Jan 2012, 01:55, edited 1 time in total.
 #478172  by Ufouria
 
Jag har lyssnat igenom alla Silius låtarna nu ett par gånger till och jag måste säga att introt är nästan snäppet bättre än Wilys castle. Kanske är för att jag hört Wily så många gånger nu att jag ledsnat medan Silus introt (vilket man ju inte lyssnar på så ofta tillskillnad från "stage-låtarna") fortfarande känns hett.

Edit: Gick att ändra såg! :good: Jag blev en Mega Man quisling. Shadowgate känns lite för repetitivt.
 #478310  by MilleN
 
För mig blev det The Moon :) Som någon sade blir man på ruskigt bra humör av den låten! Det stod mellan den och Mega Man 2. Gillar dock introlåten till MM2 snäppet bättre än Wilys Castle. Kanske ändrar mig ikväll och taktikröstar lite, Silius-låtarna tycker jag är sådär. Det låter för lite NES-aktigt för att det ska kännas bra nästan.
 #478328  by smid
 
Taktikröstar? Det är väl inget öråd? :lol:

Jag lägger min röst imorn, blir nog Zelda. Inget riktigt nostalgiskt värde, bara en sjukt bra låt.
 #478524  by Japanspel
 
Sanna wrote:Jag har lyssnat igenom alla Silius låtarna nu ett par gånger till och jag måste säga att introt är nästan snäppet bättre än Wilys castle. Kanske är för att jag hört Wily så många gånger nu att jag ledsnat medan Silus introt (vilket man ju inte lyssnar på så ofta tillskillnad från "stage-låtarna") fortfarande känns hett.

Edit: Gick att ändra såg! :good: Jag blev en Mega Man quisling. Shadowgate känns lite för repetitivt.
Aktiverade Flash och lyssnade lite på låtarna igen...

J to S känns ändå, tycker jag, som att det inte har nån särskild melodi.

Då i fall är MM mera episkt. Det faktum att den låten är så välkänd (t.ex. spelas i youtube videos och i symfonin) trots att den först dyker upp på första Wily banan säger en del, jag menar det finns säker MM spelare som aldrig hört den in action. [not: jag röstade inte på MM ;) ]
 #478625  by Nils
 
Va??? Mega Man och Journey to Silius leder ju.
 #478628  by segasonic
 
Är ditt "va?" riktat till Roger så är jag väldigt säker på att han skrev vilken låt han röstade på, inte slutresultatet ;)

Om inte, så ber jag om ursäkt för det onödiga inlägget.
 #478631  by Gooner
 
Kom igen nu mega man 2!!!
 #478632  by Nils
 
Ah jag trodde han menade att Batman vann och att inget kunde påverka det :P

Kom igen nu Silius!
 #478656  by Toktotte
 
Jämnt skägg in i det sista... Hur ska nu avgörandet avgöras?
 #478657  by Japanspel
 
Vi kanske får ha en utslag mellan de två med flest röster, så det inte avgörs av en slumpröst på slutet....
 #478658  by Gooner
 
Spännnade värre! Silius låter ju som en själslös snes låt!
 #478659  by Kveldulver
 
Dött lopp!
Inget av alternativen var min etta. Men det känns i mina öron som att alla dessa låtar är kröserna som ligger på grädden som är på moset, så rätt låtar vann :good:
 #478673  by Ufouria
 
Wihooooo! Dött lopp precis som hoppats. :D Båda var värdiga vinnare så det hade känts konstigt om bara den ena hade vunnit. Nu blev det två stycken och det gör ju inget, delad plats helt enkelt.
 #478680  by Danneplayer
 
Silius är den klart bästa av alternativen. :)
 #478950  by MilleN
 
får inte jag ändra mig till mega man 2 nu då? :p Jäkla nyårsfirande som fick mig att missa detta.
 #478952  by Mango
 
Båda låtarna förtjänar det helt klart! Silius är nästan snäppet vassare eftersom man inte lyssnat sönder den genom åren ;)
 #593301  by Ufouria
 
Håller fortfarande introlåten till JtS som favorit. (även om jag även älskar introt i Blaster Master)

Kom dock att tänka på att det var väl ingen Power Blade låt som var med i någon omröstning? Finns ju nästan bara skön musik i det spelet (ligger iaf på min topp 5 lista på spel med bäst musik genom hela spelet).
 #598849  by Vippe
 
Var inte Shatterhand med i omröstningen på ngt plan eller blev det utröstat lite tidigare? Helt obeskrivligt isf. Fantastisk musik i det spelet

Instagram #sndb.se