• Utmaning: Zelda II

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #37766  by Bonomaul
 
Är nog bara Gixen som kan räkna sig till någon sorts elit inom det här området som det ser ut..
Jag skulle iofs kunna nöta lite mer, men tveksamt om jag kommer under 1h på varv två alltså, jag tror inte det. Jag är för dålig helt enkelt. Känns rätt skönt det med. :)

 #37781  by Sörbom
 
Andra varvet: 1h 27min

Hon hälsar att hon har fruktansvärt ont i tummen :D

 #37804  by Filurkatten
 
Hälsa tillbaka att det är ändå snabbt klarat.

 #38280  by Pengu
 
Kommer inte under 1h 30 min på första och inte under 1h på andra fast att det är mitt favolir och att jag klarat det mer än 100 gånger :(

Och det fast jag kan varenda mm i huvudet på det spelet...

Därför jag hatar realtime strategi spel. Jag hatar stressen utan vill ta det lugnt och tänka igenom nästa steg.

Är like urusel med tiden på mitt andra favospel Super metroid fast jag klarat det massor av gånger :)

 #38283  by Bonomaul
 
Är ju ingen annan här som kommit under 1:30 på första varvet heller, så det ska du inte vara bedrövad över.

 #54900  by Tawny
 
ska jag ändra överskriften till avslutad?

 #54917  by Bonomaul
 
Nej det tycker jag inte.. den här kan väl vara ongoing.

 #54919  by Tawny
 
ok. nu när jag såg tiderna blev jag sugen på att spöa gixen :)

ska ta tag i det nån dag, mitt nes är ju inte ikopplat tyvärr

gixen: kör du nåt "fusk" typ upp+A eller vad det är, och dör du på valda ställen för att spara tid?

 #55400  by Gixen
 
Tawny wrote:
gixen: kör du nåt "fusk" typ upp+A eller vad det är, och dör du på valda ställen för att spara tid?
Nej, inget upp+A, men jag tar mig ett par lavabad efter jag hämtat hammaren så jag slipper backtracka över den långa bron som leder till kyrkogården. Har för mig att jag tjänar lite på det i slutänden.
Upp+A går givetvis fortare, men det är ju fusk..... :wink:

Lycka till!

 #56770  by Frezy_man
 
imponerande tider. Ni kan ju försöka slå Kristian som numera faktiskt är världsrekord hållaren. Fast hans bästa runs har inte postat än men de är på väg.
Han är från Oslo förresten. Ska träffa han å lira NES snart, någon dag =)
Själv har jag inte ens klarat spelet. Kanske man har någon schysst tid inom några år :P

Re:

 #123105  by Tawny
 
Tawny wrote:bono, jag ska köra det på nesen imorgon, jag får inte ockupera tv:n så länge för min kvinna ;)
jaha.. den gamla goda tiden när man hade en kvinna...
 #123114  by Pinge
 
man kanske skulle börja nöta zelda 2 för en tid under 90min... :roll:
 #434067  by Pro_JN
 
Jag har 1:35:20 på första varvet utan fairy-dörrtricket, 100% samt 7-8-8 i stats.
Lade ju upp en länk till videon i "Highscore\speedruns!" tråden. Antar att jag borde ha bäst tid på nesdb då? :)
 #434190  by 0LD5K00L
 
Snyggt jobbat! :good:
Då är det bara för Tawny att uppdatera huvudinlägget...

...eller vänta nu :-k
 #469603  by Kakan
 
Galningar... Jag kommer inte ens förbi första bossen.. De få gånger jag ens tar mig fram till honom. ._.

Instagram #sndb.se