• Regler och riktlinjer för tävlingar / Rules and translations

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #53425  by Bonomaul
 
Regler och riktlinjer för tävlingar på NESdb.

Tidsbegränsning
Cirka en veckas tävlingstid är i de flesta fall rimligt. T ex Sön-Sön eller Fre-Sön.

Antal pågående tävlingar
Antalet samtidigt pågående tävlingar utav samma art (t ex bilder eller musik) bör utom i särskilda undantagsfall begränsas till en åt gången.

- Allmänna riktlinjer

- jadda jadda

Förstainlägget (alltså det här) kommer alltid hållas uppdaterat om några ändringar diskuteras fram i tråden, så det är alltså inte nödvändigt att läsa igenom allt som skrivits.
Last edited by Bonomaul on 08 Apr 2008, 18:24, edited 1 time in total.

 #55732  by Tawny
 
vinnaren förmodas göra en ny tävling? :)
eller förloraren :twisted:

 #55737  by rogerxy
 
Att vinnaren ska skapa en ny tävling tycker jag skulle vara det mest självklara men detta kan dock leda till att såna som inte känner för att göra en ny tävling helt enkelt struntar i att delta. Så har det blivit på ett annat forum jag är medlem i.

Tycker det funkar bra med "casual" som det är nu, att den som känner för att skapa en ny tävling hojtar :)

 #55759  by Ufouria
 
Att vinnaren eller förloraren skapar ny tävling är ingen bra ide tycker jag. Skulle precis som rogerxy säger kunna leda till att man struntar i att delta. Skulle jag t ex mot all förmodan vinna en musiktävling någongång så kommer det aldrig att bli fler sådana då jag inte skulle kunna göra en ny.

 #55762  by rogerxy
 
Sanna wrote:Skulle jag t ex mot all förmodan vinna en musiktävling någongång så kommer det aldrig att bli fler sådana då jag inte skulle kunna göra en ny.
Varför skulle du inte kunna det?

 #55775  by Ufouria
 
Vet inte hur man gör plus att jag förmodligen inte har programmet att göra det och kan inte installera det för då krashar väl datorn (Vista dator!). Förstod inte ett smack av det Filurkatten skrev hur man skulle göra när WERY frågade.

 #55788  by WERY
 
Det löser sig. Jga kan slänga upp musiktävlingar lite då och då när jag hinner. HAr ju nsf filerna och mp3 converter så för mig går det bra att anordna tävlingar ibland

 #62845  by Bonomaul
 
Någon får gärna komma med förslag på allmäna riktlinjer osv. Även en lite enklare ordlista med engelska översättingar på vanligt förekommande termer kanske kunde vara bra för våra utländska vänner.

 #62938  by rogerxy
 
Tycker de två grejerna du skrivit (runt en veckas tid, en tävling av samma åt gången) blir mycket bra, behövs inte mer än så. För mycket riktlinjar kan hämma folks kreativitet när de skapar tävlingar :)

 #62946  by Tawny
 
ja det räcker bra, frågan är om man ska skriva alla inlägg i tävlingsdelen på engelska, hur många utlänningar har vi som medlemmar egentligen?

 #63113  by Bonomaul
 
Nja, det behövs nog inte. De tävlingar vi har haft hittills har ju varit av en rätt enkel art, så har vi bara en mindre översättningsordlista så kan ju även våra utlandsbaserade vänner deltaga.
Det var iaf ungefär så min tanke var. Får vi en enda ej svenskspråkig att deltaga i någon tävling så har vi ju tagit ett litet, men ändå stort, steg på vägen mot att få NESdb kompatibelt med omvärlden.
 #197135  by Alas
 
BelfegorC4 wrote::o :o :o :o :o
När det finns NES? nu skojar du allt :lol:

edit: Skapa tråden i Övrigt sektionen och om intresset är stort för icke NES tävlingar så skapar vi en ny sektion för det.
Är ju kung på några spel till snes (bl.a Wild guns!! hur grym är inte det spelet???) som jag gärna skulle vilja se om jag kan få möta min överman/överkvinna!

Fixar en tråd i övrigt!

Vore kul och att få träffa er frenetiska nesdb användare snart känner jag... varit medlem nu i 2,5 år och börjar få en halv representable samling, och ni är ju sköna allihoppa så jag håller utskick efter nästa event som är nära nkpg...
 #197271  by Alas
 
jo det var nån för ett tag sen men jag var inte med... verkar finnas några i linköping o norrköping... Men jag tänkte mer på att träffa the big dogs in the yard! :good: \:D/

Instagram #sndb.se