• Triathlon Del 1 BC4´s Tävling nr 49 (28 sept - 11 okt) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #195301  by BelfegorC4
 
Dags för en annorlunda tävling =D
Tre spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Gun.Smoke
Chip 'N Dale Rescue Rangers
Tiny Toon Adventures

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Nya Regler
Anti-sniper skydd är aktiverat (om ett highscore presenteras i tråden som tar första placering efter kl 19:00 på slutdatumet, kommer tävlingen förlängas med 24 timmar, OBS! Endast för dom tre som har tagit en placering)
Placeringarna 1,2,3 i tävlingen får poäng, som presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den) Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder,warps eller continues får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie eller andra tråkigheter
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Sanna - Gun.Smoke, Chip 'N Dale avklarat
pinge80 - Gun.Smoke, Chip 'N Dale avklarat
BelfegorC4 - Chip 'N Dale avklarat
 #197687  by Pinge
 
belfe: har du ngn koll på tiny toons?!
det är fan inget barnspel direkt... har kommit till det jag tror är sista banan.... typ 10gågnger.. en gång med 8liv... och inte fixat den ](*,)
 #197729  by BelfegorC4
 
Är det en hoppande kanin som samlar morötter så är det ett barnspel ;)
Jag har klarat av det när jag var yngre men kommer inte direkt ihåg så mycket av dom sista banorna.

edit: Du kommer klara av Tiny Toons pinge ;), det är en vecka kvar av tävlingen.
 #197731  by Pinge
 
jo det kommer jag, det tvivlar jag inte på... nästa gång jag spelat långt så ska jag använda continues och träna :yes:
 #197751  by Early90s
 
Klarat Chip n Dale utan att dö. Men bilden jag tog blev så jäkla kass. Även börjat spela Gun.Smoke, kul spel med jäkligt upprepande. Förstår inte vad man ska göra mer än att döda alla fiender, har ingen manual. Men antar att man ska köra upp till 40000-50000 dollar och sedan prata med en människa med pratbubbla och leta rätt på bossen?
 #197759  by Tawny
 
man behöver en wanted-poster för att ens komma till bossen, antingen hittar man den (den är gömd på varje bana) eller så köper man den för 20ik tror jag det var
 #199686  by Ufouria
 
Härligt Belf! :good:

Nu får alla som inte skickat in bild på chip n dale bossen ta sig i kragen och spela en omgång. De kan iaf inte skylla på att de inte har tid för det tar inte särskilt lång tid att springa igenom det. De som inte skickar in en bild blir bannlysta från nesdb. :badgrin:
 #199770  by Ufouria
 
Inte jag heller! :cry:
Det är iofs väldigt trist (tyckte iaf det när jag spelade det i några minuter för länge sedan) så det är bra att vi inte har det. :D Hade jag haft så skulle jag ha tvingat mig igenom det hur tråkigt det än hade varit.
 #199868  by Frassni
 
Fan vad kul, jag måste börja vara med på NES tävlingarna. Går ju så himla snabbt att klara av ett spel också :)
Måste bara messa brorsan att han tar med mitt NES till min lägenhet.. Blivit för mycket samlande och för lite spelande på sistone.

Nästa vecka kanske jag också är med ;)
 #199893  by Goomba
 
Synd att jag såg denn liiiite sent.. har inte tid idag så det sket sig. Kommer igen till nästa :good:

EDIT: Måste bara fråga. Är det tillåtet att spela genom emulator om man inte skulle äga spelen som är med på tävlingarna?

Instagram #sndb.se