• Triathlon Del 5 BC4´s Tävling nr 52 (1 dec - 14 dec) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #218620  by BelfegorC4
 
Tre svåra spel denna omgången.
Continues får användas :badgrin: :twisted:
Game on!

Tre spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Dragon´s Lair
Fester's Quest
Mega Man

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den) Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder, warps, får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie, save stats, autofire kontroller eller andra tråkigheter, paustricket i Mega Man 1
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Sanna - Mega Man, Dragon´s Lair och Fester's Quest avklarat
pinge80 - Mega Man, Fester's Quest avklarat
 #218636  by Ufouria
 
Det är samma här... :( Har ca 15-20 roliga* ospelade spel som jag inte har hunnit spela. Mega Man ska jag iaf spela. Tar ju inte mer än en kafferast att springa igenom. Dragon's Lair kommer jag inte att klara på första försöket så det kanske kräver en hel lunchrast. :lol:

Edit: Roliga spel inkluderar Robocop 1 och 3. Roliga enligt mig. 8)
 #218661  by segis
 
Mycket döck upp för mig så jag orkade inte köra silius :C fick nackspärr och då var jag inte så taggad att spela
men Mega Man 1 bör jag kunna ta mig igenom utan problem ^^
 #220776  by Ufouria
 
Esch då.. gjorde ett försök på Dragons Lair och dog på sista banan. Men nära skjuter ingen hare. :/

Vad snällt att man får använda hur många continues som helst... finns ju inga continues på Dragons Lair. :lol:
 #220795  by Ufouria
 
Så... gick som på räls tillslut efter x antal omstarter (tur att spelet är kort). På sista banan råkar jag givetvis hoppa in i "D:et" (dagger) på slutet av banan (och blir av med yxan) och så glömmer jag att fota gröna drakbossen. ](*,) Blev ett foto på slutet iaf.

Image

Det finns väl continues i Fester men då måste man börja om från början av spelet (men bossarna är döda).
 #221691  by Ufouria
 
Esch vad retligt!!! Dog på sista minidraken på sista banan (den som är precis vid D:et), snacka om nära. Stör mig att jag glömde fota bossen sist. Nu har jag lagt fram kameran så att jag förhoppningsvis inte glömmer att fota honom i all nervositet.
 #222494  by Ufouria
 
Tack! :)
Det är faktiskt inte svårt om man bara övar lite. Man måste bara memorera alla grejer och göra det mesta i rätt milisekund och vara snabb. De där "pendlarna/vevarna" på näst sista banan är jobbiga om man inte spelat på ett tag.
 #222980  by Ufouria
 
S***** va skönt, då var även Fester avklarat! :D
Var skraj där på sista biten innan slutbossen. Hade inga portions (var hittar man dem??) och det finns några otäcka fiender som man måste vara försiktigt med. Skakis när jag kom in i bossrummet. Var rädd att jag inte skulle hinna fota bossen. Spelet måste ju vara igång (ej på paus) för att bossen ska synas.

Image
 #223043  by segis
 
Sanna... du är fan grym :good:

finns det något spel du inte klarat? :o
 #223160  by segis
 
Åfan det trodde jag inte haha, får nästan skaffa Rygar bara därför då :DOG

Battletoads får jag damp på så det är ingen ide att försöka ens ](*,)
 #223325  by Pinge
 
Sanna wrote: Var rädd att jag inte skulle hinna fota bossen. Spelet måste ju vara igång (ej på paus) för att bossen ska synas.
Lögn! :yes: (prova att pausa spelet (select) istället för att gå till Item skärmen (start)) \:D/
 #223327  by Pinge
 
Nu fick jag äntligen tummen ur röven och spelade lite!
Igårkväll blev det MM och nu FQ!

Var ju inte mer än ett par månader sen jag klarade FQ så det var förhållandevis lätt denna gången! MegaMan var halvproblematiskt... fick game over på sista etappen, som poängen skvallrar om! :)
ImageImage
 #223369  by Ufouria
 
:good:

Så det går att pausa i Festers. :o Trodde inte det hände något när man tryckte på select (tror iaf att musiken fortsätter att spela?).

Edit: Musiken slutade visst när man tryckte på select. Hur har jag kunnat missa det. :$ Tryckte på start knappen när jag skulle pausa igår och stängde av TVn för att slippa ljudet. Orkade inte spela mer än typ 10 min åt gången.

Instagram #sndb.se