• TÄVLING: SLÅ REKORDET I DONKEY KONG! VINN HÄFTIG T-SHIRT!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #306258  by WERY
 
Smart Cat wrote:Men det finns väl inga continues i DK?
Det finns inga continues utan när man är död så börjar spelet om från scratch igen. Så är det med alla tidiga spel från Nintendo om man bortser från SMB där det går att fuska till sig ett continue genom att hålla ner 2 knappar efter game over

Sen så reset'as highscore'n efter att man förbrukat en credit och då är det ganska meningslöst att fortsätta om man kunde det. Ur poängsynpunkt är det därför bättre att börja om från början
 #306530  by nes_nerd_no_1
 
pinge80 wrote: det officiella världsrekordet (för NES NTSC version) är 2 682 300 :)
http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 52&vi=2445
Wow... Det är helt enkelt... ja... jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Den människan är ju helt osannolik!
Och här sitter jag & är sjukt imponerad över Kattens 270k, och så är det bara en tiondel av världsrekordet!

Helt sanslöst... :|

Silvervirvelillusion wrote:Om några som slår rekordet uppnår exakt samma poäng borde samtliga erhålla en T-shirt, kan jag tycka.
Skulle så ske så kör vi "traderaregler", dvs att den som först var den att komma upp i den poängsumman blir den som vinner av de två!
Har lagt till det i reglerna också! :yes:

Smart Cat wrote:Men det finns väl inga continues i DK?
Börjar man om på noll poäng efter de tre liven? Oj då, pinsamt av mig... :$
Tog bort den punkten i reglerna nu! O:)

Smart Cat wrote:Om ingen slår mitt rekord, vinner jag då?
Eller vinner den som har fått högst poäng i den här tävlingen?
Nej då, du vinner Katten! Iaf så vinner du äran att få stå kvar som svensk mästare (as far as we know) i detta spel! ;)
Men om du vill vinna t-shirten så får du allt ta & slå ditt gamla rekord, och det gäller resten av forumiterna med för den delen! :yes:

Du har satt ribban högt, gamle gosse... ;)

Silvervirvelillusion wrote:Jag har tolkat det som att om ingen slår rekordet utdelas ingen T-shirt, eftersom tävlingsmomentet ligger i att slå nuvarande rekord.
Mycket bra slutledning! :good:



EDIT:Första försöket; 47 000 poäng, vilket är så uselt att jag inte ens orkar fotografera skiten...
Faan vad svårt det här ska vara då!!! ](*,)

Eller, är det bara jag som är ouppvärmd kanske? Vi säger det, så behöver jag kanske inte skämmas så mycket just nu... :$
 #311733  by snigel1
 
Mitt personliga DK-rekord är 86.800 och det kommer nog bli väldigt svårt att förbättra förutom med några hundra för mer tunnklubbning... klarar bara inte hissbanan när det börjar gå snabbare.

Avvaktar tills tävlingen i DK JR drar igång. Är inte lika mycket som att gå in i en vägg :)
 #315140  by Pinge
 
jag lovar att göra ngt försök! testade lite när jag hade belfegor på besök... vi var inga Billy Mitchells direkt :(
 #315580  by Mippy
 
Oj, det där kan inte ha varit nånga varv ifrån? Blir det svårare hela tiden eller är svårighetsgraden konstant efter en viss tids spelande?

Måste skaffa det här spelet alltså. :yes:

Instagram #sndb.se