• Skryt / Utmanings Tråden

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #365291  by 0LD5K00L
 
Då var jag klar med en film, dock kommer jag inte ha tillgång till en dator med firewire förens imorgon så jag kan inte ladda upp något nu. :yes:

Slog dessutom mitt gamla rekord under inspelningen, jag låter totalsumman vara en hemlighet tills dess... :D
 #365303  by smid
 
Ser fram emot det, nice OSG.
 #365314  by Pinge
 
:good:
nu sliter nog early sitt hår :)
och kommer säkeligen posta en högra score, givetvis utan bevis
 #365359  by 0LD5K00L
 
Tack ska ni ha :) , jag skulle dock inte kalla det för mitt bästa då mitt enda mål var att få med mitt score eller högre på film. Jag missar en del saker på vägen som ni kommer att se :-w , jag har även låtit bli 8000poängs-tricket(eller att sno åt sig extra poäng från en vaknande koopa överhuvudtaget) då det verkade anses för fuskigt. :yes:
 #365378  by 0LD5K00L
 
Tack! :)
Nu hoppas jag inte att ni har alldeles för höga förväntningar bara... 8-[
 #365405  by Bucket
 
Det är bra, det är inte mer än jag förväntade mig av dig.

PS : Hur lång tid efter att jag stuckit gick det för dig?
 #365408  by smid
 
buckethead wrote:PS : Hur lång tid efter att jag stuckit gick det för dig?
Uhm... :$
 #365424  by 0LD5K00L
 
Bucket: Direkt efter fick jag med det på film. :yes:
 #365428  by Bucket
 
Smid : Oj, kunde misstolkas uppenbarligen..

Men det är klart det är så, det går aldrig bra när jag är i närheten verkar det som. *sigh*
 #365454  by Early90s
 
pinge80 wrote::good:
nu sliter nog early sitt hår :)
och kommer säkeligen posta en högra score, givetvis utan bevis
Det är mycket svårt att slå mitt rekord på första världen utan farmning, den där 8000 poängsgrejen, följa ankskal (detta hörde jag inte OSG dementera att han gjort) och andra "hacks" och glitches. Däremot dubbelhopp på goombas gjorde jag. Tar han 112700 efter första världen när han inte använder dessa trick så har han min bugning.
 #365458  by Bucket
 
Early90s wrote:följa ankskal (detta hörde jag inte OSG dementera att han gjort) och andra "hacks" och glitches
Antyder du att följa skalen efter att ha sparkat dem för att man skall få dubbla poängen för varje fiende den slår är ett hack? :o

Min teori är att det är inprogrammerat :)
 #365460  by smid
 
Haha börja inte komma med undanflykter nu Early :birdo:
 #365463  by Leopardkungens
 
Alltså man får inte döda några fiender, det är farming. Du får dessutom inte springa snabbt med hjälp av B knappen. Du får heller hoppa fler än 9 ggr per bana då det går emot pragraf 6 kapitel 2.
Följa anksal är högst förbjudet!
:roll: :roll: :roll:
8-[
:lol:
 #365467  by Early90s
 
Det är inte förbjudet, men om det är mitt rekord han ska slå så gjorde jag inte dessa grejer. Sedan kan han ju lägga till följa sköldpaddeskal och lägga det som en annan kategori. För om jag använder det tricket så får jag ju mer än 112700.

Och i.o.m att detta inte är highscore-delen utan utmaningstråden så antar jag att det är mitt rekord mot OSG som räknas? D.v.s mina regler.
 #365478  by smid
 
Men hur kul är det att slå något med så märkliga tyglar åtdragna? Första banan och en knuff per skal borde väl räcka?
 #365487  by Pinge
 
early: måste man inte också sitta i din fåtölj och var just dig för att det ska räknas? :roll:
 #365490  by rogerxy
 
Man får dessutom inte hoppa på Goomba nummer 1 och 4, springa i mål på slutsekunden 0, 3 eller 7 & inte heller använda B-knappen om man spelar på en vardag jämna veckor.
 #365491  by Bucket
 
Early90s wrote:Det är inte förbjudet, men om det är mitt rekord han ska slå så gjorde jag inte dessa grejer. Sedan kan han ju lägga till följa sköldpaddeskal och lägga det som en annan kategori. För om jag använder det tricket så får jag ju mer än 112700.

Och i.o.m att detta inte är highscore-delen utan utmaningstråden så antar jag att det är mitt rekord mot OSG som räknas? D.v.s mina regler.
Varför visar inte du att du är bättre och använder alla 'hack' och 'glitch' för att slå honom då?
Ist. för att sitta och hitta på egna regler

Tycker att det är fånigt att göra egna regler och förvänta sig att andra skall gå enligt dom till 100%
 #365512  by Gippan
 
Tänk vad många rekord jag har med mina egna regler :D
 #365524  by Early90s
 
Men hittils har ingen tagit mitt rekord enligt mina regler och det var väl det min utmaning gick ut på. Och när OSG publicerade ett rekord på 116000 så skrev jag att det inte gick då jag antog att använda sig av "följa skal tricket" låg under kategorin farmning. Nu verkar bara jag vara av den uppfattningen och då skrev jag att då får OSG sätta rekord där även detta ingick, men att man inte ska jämföra med mina 112700.

Och syftet med utmaningar är väl att personen som kommer med utmaningen sätter reglerna? Annars kan man väl hacka på varenda jävel som säger något som inte kan bekräftas av allmänheten till 100%. Jag gjorde ett försök till något socialt men det fallerade. Så hedanefter blir det endast köp och sälj. :/
 #365528  by smid
 
Äh försök slå rekordet som OSG satte istället för att endast hänga på den tråkigaste delen i forumet :D
 #365534  by Leopardkungens
 
Bli inte ledsen nu, detta är ett forum och på forum diskuterar man. På gott och på ont!
Spöa honom utan massa glitchar och hackar och allt vad det nu heter så vi får se en ny champ :D !
 #365551  by 0LD5K00L
 
buckethead wrote:Tycker att det är fånigt att göra egna regler och förvänta sig att andra skall gå enligt dom till 100%
Det är väl inget fånigt att göra egna regler som en utmaning, det kunde dock förklarats lite noggrannare från start tycker jag.
Jag gör gärna ett försök senare att slå early med hans regler efter jag laddat upp filmen. :)
 #365576  by Pinge
 
Early90s wrote:Så hedanefter blir det endast köp och sälj. :/
Har inte du lovat liknande saker förut? och att följa en sköldpadda e inget "trick/fusk/glitch", det står med i instruktionsboken!
 #365608  by 0LD5K00L
 
Okej medan videon ska ta 100år på sig att laddas upp började jag nosa smått på earlys regler, på första försöket satte jag 33950 POÄNG vilket verkade vara över max vad man kunde få enligt tidigare inlägg :-k (jag har inte knuffat iväg ett enda skal på en annan fiende) , blir antagligen en film av detta med om ett tag. :good:
 #365609  by smid
 
Tar det sådan tid med youtube? Hoppas att den kommer upp snart så att man får se och Early får bedöma :)
 #365613  by 0LD5K00L
 
En kombination av hög kvalitetsfilm och sämst uppkoppling... :(

Instagram #sndb.se