• Skryt / Utmanings Tråden

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #365632  by Bucket
 
Lite off-topic men du skall icke prata om sämst uppkoppling..
 #365647  by 0LD5K00L
 
Sant, näst sämst uppkoppling. ;)
oldschoolgamer wrote:Okej medan videon ska ta 100år på sig att laddas upp började jag nosa smått på earlys regler, på första försöket satte jag 33950 POÄNG vilket verkade vara över max vad man kunde få enligt tidigare inlägg :-k (jag har inte knuffat iväg ett enda skal på en annan fiende) , blir antagligen en film av detta med om ett tag. :good:
OBS: med poängen menade jag förstås efter den första banan
 #365704  by Silvervirvelillusion
 
Det jag inte gillar med Early's regler, (frånsett att jag tycker att förbudet mot att kicka sköldpaddsskal mot fiender är icke-intuitivt mot spelet.) är att skaldöden förbjuds samtidigt som det tillåts hoppande på flera fiender i följd för att få extra poäng. Det är nämligen exakt samma "poängräkningsbugg" (som inte är någon bugg utan en medveten ökning i bonussyfte) som appliceras vid sköldpaddsfallet.
 #365756  by 0LD5K00L
 
Okej, för dem som inte har somnat ännu så är videon äntligen uppe. Detta är som sagt inte highscore-tråden så det enda jag fokuserade på vad att nå till den slutpoängen som behövdes. Jag struntade tom i fyrverkerierna på vägen :o .
Slutpoängen blev iaf 117400
Jag kanske även kommer posta en till film helt efter Early90s regler. :yes:
 #365764  by 0LD5K00L
 
Jag kör med Advantage ja, och blocket kom jag inte ihåg förens efter jag scrollade förbi det... lätt att vara efterklok :D 8-[

EDIT:Det där som jag fick med på film skulle jag knappast kalla för perfekt, men så länge jag översteg poängen brydde jag mig inte riktigt om det. :yes:
Last edited by 0LD5K00L on 19 Jan 2011, 23:24, edited 1 time in total.
 #365766  by Silvervirvelillusion
 
Man tjänar inte så mycket poäng på just det myntblocket dock. Mer anmärkningsvärt är avsaknaden av fyrverkerier vid första målgången.
Det märks att du spelat SMB. DX Challenge Mode. Bra jobbat! :good:
 #365767  by 0LD5K00L
 
Om jag har, jag ville inte sluta förens jag hade låst upp allt som bara gick på SMB. DX :)
 #365809  by Bucket
 
Synd att du inte har någon nyare tv, hälften av skärmen är ju kolsvart :x
 #365922  by 0LD5K00L
 
Jo, jag får helt enkelt spela in på din TV till den andra versionen Bucket. :)
 #365971  by Pinge
 
Nice! du e fan grym på SMB, men efter att ha sett din video så tror jag att det borde vara ganska lätt att spöa earlys poäng :)
 #365973  by smid
 
Inte enligt hans regler [-X

Alla skojar bara Early, slå OSG nu :lol:
 #366019  by Pinge
 
jag skojar inte!
 #366055  by 0LD5K00L
 
pinge80 wrote:Nice! du e fan grym på SMB, men efter att ha sett din video så tror jag att det borde vara ganska lätt att spöa earlys poäng :)
Kul att du tycker så! :)
För enligt mig själv tyckte jag att det var ganska slarvigt genomspelat av mig(jag missade en hel del poäng) 8-[

BTW, hur går rem-letandet? :)
 #366062  by Silvervirvelillusion
 
Du bemästrade det som förmodligen är viktigast för att plocka mycket poäng, nämligen precision i hög fart. Det medför att potentialen är väldigt hög. Det gäller bara att sätta ett försök där det mesta stämmer. Då kommer troligtvis relativt få orka ta sig an uppgiften att slå rekordet. GoGo!
 #366121  by Bucket
 
oldschoolgamer wrote:Jo, jag får helt enkelt spela in på din TV till den andra versionen Bucket. :)
Sant så sant, min 40" LCD slår din gamla 18" med hästlängder.
Det är bara synd man inte kan använda zapper. :x
 #375781  by Arkiv N
 
Vem vann nu då? :P
 #388257  by Nils
 
Skryt: Jag kan komma ända till första bossen och besegra den på Battle Kid utan att dö :P
 #388299  by segasonic
 
:good:
 #389708  by Pinge
 
airrider: det avfärdar jag som lögn, men om du postar en video på det som bevis så får du 10 nes kassetter!

edit: erbjudandet står inte kvar, trodde du klarat hela spelet... första banan på ett liv e ju inte ens en utmaning :)
 #390722  by Nils
 
pinge80 wrote:airrider: det avfärdar jag som lögn, men om du postar en video på det som bevis så får du 10 nes kassetter!

edit: erbjudandet står inte kvar, trodde du klarat hela spelet... första banan på ett liv e ju inte ens en utmaning :)
Vad är ditt Unfair-rekord då? Mitt är ett rum som gör från höger till vänster med två plattformar, spikar på marken, 2 horisontella eldkanoner och en grej som skuter ner på en... Det stavar dör XD
 #408316  by Nils
 
Om du tror du är bra på Battle Kid, prova att ta dig till andra bossen och besegra den utan att dö!

Jag har klarat detta. Dog några rum senare.
 #408323  by MilleN
 
Early90s wrote:Im waiting for it, och om jag ser att allt stämmer så ska jag ha i min signatur att jag är ägd av dig och hänvisa till denna tråden. Den enda värld du skulle kunna ha flera tusen poäng mer än mig i är värld 1:2, så jag väntar med spänning vad du kokat ihop ;)

:DOG

Nice run OSG :)
 #441530  by Malus
 
vill gärna ha en utmaning! är lite uttråkad :3
 #441614  by Pinge
 
castlevania under 30minuter!
 #441633  by Malus
 
sue sue.

Instagram #sndb.se