• Vi spelar Nes tillsammans | 036 Rush 'n Attack

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel ska vi spela i omgång 36?

Track & Field II
3
30%
Dragon's Lair
1
10%
Rush 'n Attack
6
60%
 #826965  by rakapparat
 
EDIT 171209: Rush 'N Attack it is! Vi kör i två veckor, lycka till!


Dags att spela ett nytt NES spel tillsammans, först omröstning!

Det är enkelt, jag har en lista på spel som inte spelats ännu, jag slumpar fram tre spel från listan och ni röstar vilket av dem tre vi ska spela tillsammans. Vi delar med oss av tankar och funderingar kring spelet och njuter att spela lite NES ihop!

De tre spelen som slumpats fram för omröstning i omgång 36 är:
Image
Image
Image

Röstningen pågår till fredag eftermiddag, sen spelar vi i det spel som vunnit under två veckor.
 #826967  by Ufouria
 
Åh, både Dragon's och RnA är ju grymma men väljer jag RnA måste jag ju maxa båda mätarna (one player och 2 players) då jag måste göra det nästa gång jag spelar. Dragon's lair går snabbare.
 #826981  by Ashaman
 
mackan wrote:Dragons lair ALLA dar i veckan :)
:lol: du borde väl välja ett annat för att kunna spela lite nytt? :D

Jag har provat DL några ggr, men det tilltalar mig inte med såpass mycket trial and error. Min röst landar på RnA för jag är inte alls intresserad av TnF :)
 #827065  by Ufouria
 
Valde strategiskt RnA då jag absolut inte vill spela T&F och Dragon's Lair är det väl bara jag och mackan som vill spela så det kommer ju inte att vinna.
 #827477  by Ufouria
 
Det är så jäkla tråkigt för har man inte spelat ett NES spel på typ 1 år så är man tillbaks på ruta ett och är inte bättre på spelet än någon som aldrig spelet det. Möjligtvis att man har en lite mindre uppförsbacke. Skulle jag spela om t ex GnG eller Dragon's Lair som jag inte spelat på flera år så skulle det gå fortare att klara de än om jag aldrig ens testat spelen. Men jag tror inte man vinner så mycket på att spelat de tidigare. Möjligtvis att man vinner typ 20%, så istället för att behöva spela det 5 ggr så kanske det räcker med fyra föra att klara de.

Nåväl, när det gäller RnA som jag ju varvat 50 ggr om inte mer så minns jag inte hur man gör med de hoppande fienderna. Kanske att man kan hoppa strax innan de kommer fram till en och så tar man de i luften, men jag minns som sagt inte. Ska nog ta och spela det i nästa vecka om inget roligare kommer emellan. Måste ju som sagt maxa poängen för både player 1 och player 2 innan jag är död och begraven.
 #827625  by Ufouria
 
Orkade bara två varv :) Älskar det här spelet. Musiken är fenomenal. Dock vet jag inte om jag just nu har tid att springa 60+ varv vilket skulle behövas. Skjuter nog på det projektet till framtiden :P

Förstår inte hur Bergsala valde att ta in detta. Kan det vara det mest slafsiga spelet som kom som SCN?
 #827664  by Ufouria
 
De som alltid hoppar vid ett visst avstånd? På de hoppar man och dödar i luften. Det kluriga är om det kommer både en hoppande och en springande fiende. Om det är exakt jämte så kan man ta den hoppande i luften och hoppa över den springande men ibland kommer de lite olämpligt. Ju försiktigare man tar det, desto lättare går det men oftast vill man ju bara rusa fram utan att ta det lugnt (för det är ju tråkigt) och då händer det att man begår ett misstag om för många olika fiender kommer både fram och bakifrån. Men det mest störande är att man kan fastna på stegar så det bästa är att vara på de högre avsatserna.
 #827902  by Worebit
 
Första leveln är inga problem sen börjar det bli svårare.
Kommer ihåg när man hyrde det och det var awesome men frustrerande svårt. Sen var det moralpanik och det plockades bort ett kort tag från hyllan för man använder en kniv som vapen. Men sen när det lugnade ner sig lite i byn så kunde man hyra det igen
 #827908  by Ufouria
 
Ja det är svårt att förstå att Bergsala tog in spelet med tanke på vad policyn var på den tiden. Ninja skulle heta Hero, DD och Street Gangs ansågs som våldsamma osv. Rush N Attack måste väl ändå var det mest våldsamma spelet i SCN version? Fienderna man dödar med kniv och det slafsiga ljudet när man sticker kniven i de. Dessutom att det ska spegla något krig. Vinterkriget/Kalla kriget?

Instagram #sndb.se