• VI spelar NES tillsammans | 037 Total Recall

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel ska vi köra i omgång 37?

Stadium Events
1
8%
Total Recall
8
67%
Hogan's Alley
3
25%
 #829058  by rakapparat
 
EDIT 2: Total Recall! Vi kör på i minst två veckor. Lycka till!

EDIT: Ett spel som redan spelats, Nintendo World Cup hade inte raderats från listan, var därför tvungen att slumpa fram ett nytt spel.

Det blev inte så mycket rushat, vi fortsätter med tre nya spel.

Hur funkar det? Enkelt, jag slumpar fram tre spel som inte har spelat ännu. Ni röstar i en vecka på vilket ni helst spelar, det spel som vinner kör vi på egen hand men delar med oss av hur det går, tankar, problem osv.

De spel som slumpats fram är:
Image
Image
Image

Röstningen pågår i en vecka, sen spelar vi!
 #829858  by rakapparat
 
Satt med detta idag, inte helt lätt och jag klarade det inte. Musiken alltså.. Vilket skämt :lol:

Oavsett, ska försöka nån kväll till. Jag övade de partierna jag hade svårt med på min everdrive. Banan med boomerang killarna, katter och kärringarna med kaststjärnor är ett helvete. Det är där det skiter sig, alternativt bilbanan.

Anyway,lite grejer jag hittade.
- Du får ett extraliv om du går in på bion på första banan och kollar igenom credits (Tar typ 20 sekunder)
- Finns ett dolt extraliv på banan på mars. I det andra rummet, hoppa direkt upp på plattformen och hoppa sedan ut i luften till vänster.
Nightstalker wrote:X-ray stället äger mig så hårt :$
Hittade en bra metod, precis i början, gå försiktigt fram och lura fram första fienden. Backa snabbt tillbaka så mycket det går i hörnet och ducka och skjut. Skottet från droiden når dig inte och inga slag eller skott från de andra fienderna når dig inte heller.
 #830740  by rakapparat
 
Gav Total Recall en chans till för ett tag sen. Men nej, det här är inget bra spel.

Jag kom som längst till banan med katter och boomerang-cowboys utan att bli Game Over. Jag ville se slutet i varje fall så körde sedan en save state på min flashcart och körde tills jag klarade det. Sista banan var ju... Intressant. Jag fick hitta en intressant metod för att inte ta för många hits innan sista bossen. Han var bara irriterande och krävdes inte för mycket för att klara av. Backa, ducka och skjut allt vad du orkar.

Jag skulle säkert kunna grinda spelet så jag klarar det, men det är inte värt känner jag.

Betyg 1,5 / 5

Instagram #sndb.se