• Vilket spel till NES är sämst (minst bra) enligt DIG?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #537074  by Vanguard
 
Sanna wrote:Alla spel kommer att hamna i för enkla spelet kategorin om man bara spelat det tillräckligt många gånger. Allt är svårt innan det blir lätt (undantag t ex Ducktales, Chip n Dale och Kirby som man klarar första gången).
Absolut, när jag tänker på ett spel som för lätt menar jag när spelet är enkelt rakt av innan man ens har hunnit spela det någonting. De där man sätter sig ner och bara röjer igenom hela på första försöket. Som tur är så är väl nes den generation konsol med minst sådana spel! Nya moderna spel däremot =/ *Ser nostalgisk och gammal ut och tänker på hur det var bättre förr*
 #537078  by Vanguard
 
GHFear wrote:Festers Quest är enligt mig...
ÅÅh Fester's Quest.... Där har vi ett hat/kärlek spel för mig. Ett typexempel på ett spel som egentligen är extremt dåligt på många sätt och vis, men jag växte upp med det och älskade det som liten så jag är för subjektiv för att kunna hata det :P Så fruktansvärt drygt när man dör på sista banan och måste gå igenom allting från början igen...

Minns att när jag var liten tyckte jag att labyrinterna var häftiga och musiken och grafiken i dem var riktigt läskig! :)
 #537113  by Ufouria
 
Musiken är riktigt bra och spelet har en viss charm. Hade det spelet som hastigast som barn men förstod inte mycket av det. Kommer ihåg att det var tips och trix i Nintendomagasinet om det spelet men det hjälpte inte mig så mycket. Spelade igenom det på senare år men kommer nog inte spela det igen.

Labyrinterna påminner mig om Dungeons & Dragons: Treasure Of Tarmin till Intellivision.
 #537128  by XIAOYANGGUANG
 
Kirby är sämre pga hur lätt det är, men också för att det känns för demo-aktigt dvs som om dom ville visa upp vad dom kunde göra till neset. som en grafik-demo altså
 #537169  by Nils
 
Vi kanske borde byta namn på tråden: Vilket spel är sämst av den bästa spelen till NES? ;)
 #537257  by Vanguard
 
På tal om Fester's Quest! Jag minns att på level två om man fortsatte gå upp för vägen förbi där man ska ta höger så kommer det en gigantisk och jättearg spindel. Jag kan inte beskriva hur rädd jag var för den spindeln när jag var liten! :P
 #537583  by GHFear
 
Jag håller med Airrider... Det finns MYCKET sämre spel än dom vi har nämnt.
Festers Quest som jag nämnde är ett ganska bra spel som blir dåligt eftersom att sättet dom programmerat alla vapen på är värdelöst.
Jag tycker spelet blir mycket sämre bara på grund av att alla vapen upgrades är värdelösa.
Bara detta göra att spelet blir jättesvårt och tråkigt o spela. :( Sen är ju mycket annat dåligt med.
Men grafiken, level designen och ljudet i spelet är helt ok. :)
 #538222  by Vanguard
 
Haha, det sjuka är att jag alltid har gillat Die Hard till nes. Tyckte det var ett originellt koncept att man bara hade ett huvudmål och att man kunde lägga upp hur man gick igenom spelet själv. Kontrollen är lite inavlad men det hör till ett av mina favoritspel från barndomen :P
 #547648  by Lindholm
 
tycker nog "sesame street"-spelen är det absolut sämsta som släppts till nes
 #547722  by JBH
 
Håller med ang. Sesame Street spelen Lindholm, men det är inte det värsta enligt mig då man inte har några höga förväntningar på spelet från första början. Själv tycker jag inte om Double Dragon III då jag förväntade mig mycket av det spelet. Tyckte om 1:an, 2:an tyckte jag om ganska mycket mer och trean.... :/
 #547798  by JBH
 
Tycker inte att det är det allra sämsta såklart. Finns mycket värre spel till NES. Men DD3 det är det som gjorde mig mest besviken då jag gillade de första två så mycket och hamnar därför på min lista :)
 #547843  by Zelda
 
Det är ju också ett sätt att se på det. Då ligger nog Turtles på första plats i min lista. Jag var helt hyper över att få hem det som liten, och grymt besviken blev man ju=P Nu har jag dock skaffat USA-versionen med rätt hastighet och då är det faktiskt riktigt kul! Nu för tiden går det ju faktiskt att klara av också^^
 #548101  by MoonCloud
 
 #548104  by Styris
 
Front line var ju awesome :D

Men detta är då med 20 år gammalt minne på spelet.
smid wrote:Tyker du att DD3 är det sämsta spelet så kan du inte ha spelat mycket annat, oavsett förväntningar...

Ett liv, inga cont.

Efter mycket nötande tog man sig ur första rummet.

Dom gjorde det bara för "svårt" på fel sätt och på det viset förstörde dom spelet i min mening.
 #548105  by MoonCloud
 
älskar både Solstice och Turtles 1. förstår inte ens hur dessa spel kan nämnas i denna tråd när det finns så mkt skitspel.
men men, nu ska jag inte vara bitter. alla tycker väl olika såklart och har olika motiveringar,

det är klart att man kan säga att t.ex. Kirby och C&D är 'sämst' för att de är 'för lätta',
men då tycker jag man borde göra en tråd som heter 'spel som är för lätta' och 'spel som är för svåra' etc ?
OK, överdrivet kanske att göra alltför mågna separata trådar i praktiken, men ni förstår mig i teorin hoppas jag,

om ett spel verkligen ska klassas som dåligt så måste det väl ändå var en kombo av många dåliga beståndsdelar,
ex: dålig kontroll + dålig grafik + dålig musik + ingen variation ... osv osv ... (som spelen jag nämnde i förra inlägget)
DÅ kan man börja snacka dåligt.
 #548116  by smid
 
Precis, spelet går iaf att spela även om det är för svårt. Att ens nämna Kirby är ju ett skämt, det spelet är långt ifrån dåligt...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se