• Chip Maestro - NES = äkta MIDI-synth!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #400832  by Nils
 
Nu kan jag göra min musik 8-bit! :)
 #400833  by segasonic
 
Stor *LIKE* på det här. Btw, du har nästan samma användarvisningsbild som MilleN, det kan bli lätt att blanda ihop er ;)
 #400842  by smid
 
Grymt projekt. Synd att jag varken äger eller kan spela synth, bortsett från Alfons Åberg... :(

segasonic: Det är MilleN som har samma som Viktor, men vänd åt andra hållet ;)
 #401052  by Pinge
 
jao, coolt!
perfekt att koppla in Miracle Pianot till :)
 #401057  by smid
 
Jag mailade det till en vän som pluggar musik och älskar gamla tvspel, får se om han skaffar en.
 #401067  by Chefren
 
Förhandsordrad direkt, fyfan vad cooolt! :O
 #403223  by Kreese
 
International shipping

Just as a clarification, if you are an international backer getting a regular Chip Maestro (outside of USA and Canada), please add $8 to the $50 minimum amount of the pledge reward. For example, if you are getting a regular Chip Maestro and want it shipped anywhere in the world, please pledge at least $58. I wrote this in the reward details, but it was a little vague.

Thank you for all your support! Look for an update to the tech docs in the next few days.

-Jarek
Betalade du 58 Chefren?

Alla andra: Endast 26 st kvar, om man vill vara med i första batchen. Skynda!
 #411413  by Chefren
 
Ja, slängde in extra för frakten. Fyfan vad man ser fram emot den här :D
 #412024  by Lindholm
 
beställde med en nu, riktigt nice, problemet är bara att jag nu har knappt 100 kr att leva för tills nästa löning =( och lite av det kommer gå till frakt till smarta katten... Fan att man aldrig kan hålla i pengar

EDIT: endast 11 kvar nu efter jag beställt
Last edited by Lindholm on 06 Jun 2011, 02:06, edited 1 time in total.
 #412033  by smid
 
Lindholm: Jag har lite samma problem, vill väldigt gärna ha denna dock. För ett halvår sedan hade det varit en liten summa...
 #412038  by smid
 
Drog över 58$ nu...
Congratulations!

You are now an official backer of Chip Maestro - An NES MIDI Synthesizer Cartridge.
Blir till att käka nudlar någon vecka när tjejen är hemma, måste skaffa en synth också :o

Edit: Hur väljer man vad som ska graveras in?
 #412078  by Lindholm
 
ja nudlar is the shit... speciellt euroshoppers :D
men lätt värt det för denna grej, kommer ha en konsoll som endast blir dedikerad till denna mojäng (grafiken funkar endå inte på den och lyckas ej laga den...)
 #412108  by smid
 
Den sorten är tyvärr utom räckhåll ;) Hoppas dock att spelet är värt pengarna när jag väl köper en synth. Blir det inte som jag tänkt mig så hoppas jag att någon vill köpa den av mig :lol:
 #412110  by Lindholm
 
hoppas den e lika bra som i filmen, tänkte ta och låna en synth så fort "spelet" kommer, och testa lite innan jag köper en egen synth
 #412117  by Pinge
 
Jag skulle nog vilja ha en, men kan inte se något större användningområde för den tyvärr!

Midisynth har jag en (Miracle Piano) och en Usb-midi kabel så man kan spela t.ex synthesia (guitar hero för piano typ :) )
Är någon kåt på den så kan den avyttras!
 #412128  by Lindholm
 
usb-midi kabel köper jag gärna om du släpper den (dock inte före lönen kommit...)
 #412137  by smid
 
Miracle Piano hade varit jävligt grymt att ha i samlingen, men jag som vill komma undan billigt kör nog på denna just nu iaf.
Hoppas att jag kan hitta en billig synth här för att ställa upp på talangjakten och spela lite 8-bit tunes sen :lol:
 #412143  by Pinge
 
Lindholm, dom kostar typ inget på ebay!
5,98 med fri frakt är en bra deal!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se