• Här kan du köpa nytryckta NES-kartonger

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #482092  by Gixen
 
Synd att det verkar vara en tunnare typ av kartong. Har nog aldrig sett en nyproducerad kartong som håller rätt ytvikt som originalen. Alltid tunnare....
 #482096  by Lakanman
 
läste kalsonger och satt och leta på sidan.. jag tänkte att gixen är jävligt insatt i kalsonger.. =) är nog dags för lite sömn snart
 #482114  by Gooner
 
Sånt här blir man ju bara förbannad på
 #482120  by segasonic
 
Ingen av kartongerna är till originalspel. Gimmick är "NTSC-version".
 #482168  by QRS
 
Inget fel om man kanske vill göra sin samling snyggare för sin egen skull och inte bryr sig så mycket om det är originalkartongen etc. Men det blir ju helt klart ett problem om det blir en översvämning på spel i "nyskick" med piratkartonger..helt sant.
 #482205  by Ufouria
 
Problemet är när man inte längre vet vad som är original eller kopior utifrån auktionerna. T ex ebay är översvämmat av bl a Castlevania Vampires Kiss och X3 kartonger. Kan vara svårt att se vilka som är original eller ej utifrån bilderna.
 #482372  by Wezper
 
Lakanman wrote:läste kalsonger och satt och leta på sidan.. jag tänkte att gixen är jävligt insatt i kalsonger.. =) är nog dags för lite sömn snart
Dagens garv :lol: :lol: härligt Lakan.
 #482383  by Sonefors
 
Kan inte TS eller mod redigera rubriken, stör mig lite med särskrivningar och små bokstäver.
durten wrote:"Här kan du köpa nytryckta NES-kartonger"

Hittade denna sida på nätet, tänkte dela med mig :MM
http://www.uncletusk.com/
 #482446  by FaC
 
Sanna wrote:Problemet är när man inte längre vet vad som är original eller kopior utifrån auktionerna. T ex ebay är översvämmat av bl a Castlevania Vampires Kiss och X3 kartonger. Kan vara svårt att se vilka som är original eller ej utifrån bilderna.
En del står det iaf reproduction på.
Men inte alla vad jag kan se.
För att vara mer säker kan man alltså måsta fråga om bilder från alla håll ?
Men inte det är helt säkert längre :(
 #482846  by smid
 
Det är väl nice att man kan tjacka lite chuckra kartonger till sina home brews och pirater? Jag vill ha till Powerpak och SMB2.
Lakanman wrote:läste kalsonger och satt och leta på sidan.. jag tänkte att gixen är jävligt insatt i kalsonger.. =) är nog dags för lite sömn snart
Sov gott :lol:

Edit: Slängde över den till allmänt.
 #483218  by Kreese
 
Grymt skoj att något sånt här görs. Ett extra plus för att han INTE gör några nyproduktioner, utan just bara till romhacks mm.

Jag har en del carts som borde få kartonger, men jag får se, jag känner faktiskt inte riktigt något jättestort behov av det just nu. Kanske framöver.

Man tackar för tipset.
 #485853  by smid
 
Det skadar ju aldrig att slänga iväg ett mail. Jag tror att det är denna kille som gör kartongerna till NES Maestro. På tal om det så måste jag även skriva i den tråden... :(

Instagram #sndb.se