• NES-Game Reference Checklist For The Swedish Collector V1.31

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #21242  by Widar
 
J. Lilja wrote:Nu är en uppdaterad version av listan i princip klar, ska försöka få upp den imorgon kväll. Jag tjoar när det är klart! :)
Maila den till mig om du vill att jag ska lägga upp den igen! :)

 #21249  by J. Lilja
 
Widar wrote:Maila den till mig om du vill att jag ska lägga upp den igen! :)
Tack så mycket, men jag kopierade ditt exempel och skaffade egna google pages så nu ska jag nog kunna hålla den uppdaterad själv. :)

 #21250  by Widar
 
J. Lilja wrote:
Widar wrote:Maila den till mig om du vill att jag ska lägga upp den igen! :)
Tack så mycket, men jag kopierade ditt exempel och skaffade egna google pages så nu ska jag nog kunna hålla den uppdaterad själv. :)
Ah, lysande :)

Kom förresten på att du kanske borde byta namn på listan till Scandinavian... Norrmännen gillar väl SCN minst lika mycket? :)

 #21251  by J. Lilja
 
Widar wrote:Kom förresten på att du kanske borde byta namn på listan till Scandinavian... Norrmännen gillar väl SCN minst lika mycket? :)
Hmm.. jag har funderat mycket på det där. :-k Det finns ju vissa problem, som t.ex. med hyrspelen som släpptes i Sverige. Lolo t.ex. släpptes så vitt jag vet endast med hyrbox i Sverige men ska finnas med vanlig kartong i Norge (har jag läst nånstans). Osäker på om releaselistorna verkligen är identiska för de olika skandinaviska länderna bara för att Bergsala skötte all import. Men om någon kan bekräfta att så är fallet är det klart titeln kan justeras. Har dock för mig att det var något mer jag tänkte på som skulle försvåra det hela, men minns inte vad nu. :roll:

Jag har funderat en del på just Joe & Mac också, som enligt uppgift inte ska ha importerats av Bergsala. Kan det inte kanske ha varit så att Bergsala importerade spelet och släppte det i t.ex. Norge men inte i Sverige, och att Wendros senare i sin tur importerade tillbaka spelet till Sverige från Norge? Jag har lite svårt att smälta att spelet har SCN-kod men att Bergsala verkligen inte skulle haft något med det att göra. :?

 #21278  by Nystroem
 
Jäkligt fin lista. Lite för avancerad för mig för att vara ärlig, men kul och utförlig för de som vill använda sig av den :)

 #21373  by J. Lilja
 
Nu finns version 1.0 att ladda hem för den som vill det. Jag har som sagt slopat skickgraderingen samt lagt till info om samtliga spels utvecklare (never again!!), inte bara utgivare. Jag har även lagt till en källförteckning och pysslat lite. Kom gärna med kommentarer och förslag på hur listan kan göras bättre. Ni är ju bra på sånt! :) I det första inlägget finns en lista över kommande/fixade åtgärder.

Klicka här för att ladda hem version 1.31
Last edited by J. Lilja on 25 Jun 2008, 09:39, edited 4 times in total.

 #21387  by Xevious
 
Kjempeflott! Har allerede betaversjonen printet ut og liggende ved pc'en, men denne versjonen ser veldig bra ut.
Widar wrote: Kom förresten på att du kanske borde byta namn på listan till Scandinavian... Norrmännen gillar väl SCN minst lika mycket? :)
[-( Nei nei, det er NOE spill vi liker... :lol:

 #21391  by nes_nerd_no_1
 
Xevious wrote: [-( Nei nei, det er NOE spill vi liker... :lol:

BLÄÄÄÄÄÄ för NOE! Image Image

 #21393  by Widar
 
Ser mycket bra ut, Lilja! Stor tumme upp!

Dock hittade jag ännu en särskrivning. Det heter antingen "silver-/svarta serien", "svarta/silverserien" eller "silvriga/svarta serien". :) Första valet är nog det snyggaste.

 #21395  by J. Lilja
 
Widar wrote:Dock hittade jag ännu en särskrivning. Det heter antingen "silver-/svarta serien", "svarta/silverserien" eller "silvriga/svarta serien". :) Första valet är nog det snyggaste.
Ok Hawkeye! :lol: Jag har fixat det i textfilen så i nästa version är det åtgärdat. Thanx..

 #21400  by Widar
 
J. Lilja wrote:
Widar wrote:Dock hittade jag ännu en särskrivning. Det heter antingen "silver-/svarta serien", "svarta/silverserien" eller "silvriga/svarta serien". :) Första valet är nog det snyggaste.
Ok Hawkeye! :lol: Jag har fixat det i textfilen så i nästa version är det åtgärdat. Thanx..
Ja, ni vet nog vid det här laget här inne vad jag tycker om särskrivningar. :D

Vill ju att ditt arbete ska se proffesionellt ut, Lilja lelle! :D

 #21403  by Posten77
 
Måste bara säga att hela grejen är grymt bra gjort J.Lilja!

 #21409  by Gixen
 
Helt suveränt!
Image

 #21415  by Bonomaul
 
Ja det är så grymt det här så finns inte ord alltså!

Dock tycker jag fortfarande inte att Pixel-art ska finnas med..

EDIT: De spel som saknar mapper, går inte det att kolla på kretskorten eller?

 #21418  by J. Lilja
 
Bonomaul wrote:Ja det är så grymt det här så finns inte ord alltså!

Dock tycker jag fortfarande inte att Pixel-art ska finnas med..
Vi får se längre fram.. Pixel-art spelen kanske får stryka på foten när jag ska försöka få plats med rarity. Men först måste vi raritygradera alla spel också.. :roll:

EDIT: Jojomensan! Har själv gjort det med några spel, men jag hade ju inte alla. Finns dock några på listan som inte finns i db:n.

 #21425  by Bonomaul
 
Kan ju kolla upp de två som jag har tillgängliga då..
* Gremlins 2 : MMC3
* Chip 'N Dale : MMC1

En annan sak. Går det att justera checkboxarna så att de ligger i centrallinje istället för i underkantslinje?

Ytterligare petitessser: "okristliga" i Devil World notisen skulle ju kunna ändras till "okristeliga" så att det tydligt framgår vad som avses.

 #21558  by J. Lilja
 
Bonomaul wrote:Kan ju kolla upp de två som jag har tillgängliga då..
* Gremlins 2 : MMC3
* Chip 'N Dale : MMC1
Jättebra! :D Jag har fört in uppgifterna i textfilen.

Fler får gärna hjälpa till med att rapportera mappers! De som saknas är:
  • Bubble Bobble
  • Days of Thunder
  • Double Dragon II - The Revenge - MMC3 Tack till BelfegorC4
  • High Speed
  • Joe & Mac - Caveman Ninja - MMC3 Tack till mig själv
  • Xevious
Se så! Sprätta era kassetter och ta en titt! :)

EDIT: Alla mappers noterade
Last edited by J. Lilja on 24 Dec 2007, 14:57, edited 4 times in total.

 #21586  by Widar
 
Hur ser man vad det är för mapper? Har ju ett BB här.

 #21589  by BelfegorC4
 
Double Dragon II: The revenge (DAS kopian) MMC3

Widar: Tyvärr är min kamera en budget skitkamera :( Så jag kan inte ta en bild och visa dig. MEn jag kan ge dit en färdkarta :D
Det stora chippet till höger. Ovanför den i vänster kant står det en text. Det är mappern.

 #21760  by J. Lilja
 
Kom igen nu, gott folk! Det är ju fredagkväll, nog kan ni hjälpa till lite med att hitta mappers vaa? :) De som saknas står i inlägget en bit upp. Tacksam för all hjälp!

 #23072  by J. Lilja
 
Kom igen nu! De saknas ju bara fyra mappers till:
  • Bubble Bobble
  • Days of Thunder
  • High Speed
  • Xevious
Jag vet att ni sitter där ute med dessa spel, så nog kan ni väl ta er en titt? Snälla söta..? :) Behöver ni en gamebit att öppna och titta med kan ni få köpa en av mig billigt! :wink: 70 pixetas for you only good sir!

EDIT: Alla mappers noterade
Last edited by J. Lilja on 24 Dec 2007, 14:58, edited 1 time in total.

 #23150  by BelfegorC4
 
J. Lilja wrote: Xevious
Den har ingen mapper. Det enda som fanns i text väg var
U3CIC, U2CHR, U1PRG,
NES-NROM-256-05

 #23153  by Widar
 
J. Lilja wrote:Kom igen nu! De saknas ju bara fyra mappers till:
  • Bubble Bobble
MMC1B2 står det på FRA-versionen.

 #23236  by J. Lilja
 
Grymt! Vad duktiga ni är! :)

Bara två kvar nu:
  • Days of Thunder
  • High Speed
Sen kan jag slänga upp en uppdaterad lista! :D Hjälp mig!

 #23277  by rocc
 
tokfint arbete, bugar mig før dig lilja.. en snabb okunnig fråga, vad ær mapper før något? vad har man før anvænding av det`?

 #23346  by Widar
 
Står MMC3B på Days of Thunder EEC :)

 #23403  by J. Lilja
 
Widar wrote:Står MMC3B på Days of Thunder EEC :)
Yeay! Duktig Widar! :D Bara High Speed kvar nu. Ingen som har den kassetten och vill vara så rar och kolla vilken mapper den har..?

 #23416  by WERY
 
Får la gå ut på ebay o köpa den då så vi kan få ett svar på den här frågan :P

 #23437  by Widar
 
Det borde väl vara samma Mapper på US och PAL?

http://www.nintendoage.com/index.cfm?Fu ... ame_ID=693

PCB: NES-TQROM-01
UNIF Board: NES-TQROM
INES Mapper: 119
Mirroring: Mapper Ctrl
Battery-backed: No
WRAM: 0
VRAM: 8
CIC Type: 6113B1
Hardware: 74xx32, MMC3A

 #23442  by Highwind
 
Riktigt fin lista, har letat efter en sådan väldigt länge, nu jävlar blir det att skriva ut den och sätta upp den på kylen. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Instagram #sndb.se