• NES-Game Reference Checklist For The Swedish Collector V1.31

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #102113  by rogerxy
 
Det finns trådar här om vilken typ av dammfodral & frigolit som finns & som kom i olika utgåvor & spel & det finns även trådar som behandlar andra viktiga ämnen som hur mycket olika manualer, kartonger, dammfodral o.s.v. väger så du ligger än så länge i lä vad det gäller nördighet Barry ;)

 #102144  by Ufouria
 
...och snart kommer en tråd vad det var för reklam som medföljde spelen. Det vill man ju veta. :D

 #102277  by Sunking
 
Sanna wrote:...och snart kommer en tråd vad det var för reklam som medföljde spelen. Det vill man ju veta. :D
Nice, jag har 4-5 olika blad som kan vara tänkbara.
Sätt igång tråden så kan jag posta bilder om så önskas :wink:

 #102848  by J. Lilja
 
Jamen detta var ju intressant.. Om man tittar på http://beakore.tripod.com/neslist-scn.txt så var den första svenska utgåvan EEC. Men vem säger att den listan stämmer till 100%? Det ser lite konstigt ut på den listan eftersom Mike Tyson är det enda spelet som släpptes så tidigt men som ändå har regionskod. Nästa spel med regionskod är R.C. Pro-Am och det släpptes ju inte förrän 1988-04-15 (Tyson kom 1987-12-15). Svårt att våga dra någon slutsats av detta..

Hmm.. någon annan som tror sig äga ett svenskköpt Mike Tyson utan regionskod?

 #102849  by Bonomaul
 
Är det någon som tror sig äga ett svensksålt EEC-exemplar är en ännu bättre fråga.

 #102919  by Sunking
 
Jag äger ett exemplar med EEC på kartongens flärpar, SCN på manualen, men ingen märkning på kassetten... :?

 #102948  by Barry_Lyndon
 
Kan tillägga att jag tyvärr inte har någon manual till mitt ex, jag tror inte heller killen jag fick det av har kvar den.

PS. Sunking: har du spårskruv på din kassett?

/Andreas

 #102956  by Sunking
 
Vad det är för slags skruvar vet jag inte, men antalet är tre med hakar upptill.

 #103775  by Smart Cat
 
Jag har ett 5-skruvars P-O, EEC på flärparna, SCN på manualen och ingen religonskod på kassetten.
Och jag tror nog att det är svensksålt.

 #103838  by Smart Cat
 
Sunking wrote:Vad det är för slags skruvar vet jag inte, men antalet är tre med hakar upptill.
Du känner igen spårskruven genom att det är ett spår i det så du kan använda en vanlig skruvmejsel till att öppna kassetten. Den andra varianter skulle man väl kunna beskriva som en skruv fast men mutterhuvud (det är någon form av "6-kantshuvud")

 #103845  by J. Lilja
 
Smartiga Kattten wrote:Jag har ett 5-skruvars P-O, EEC på flärparna, SCN på manualen och ingen religonskod på kassetten.
Aha.. är det alltså religionskoder det där? Trodde det rörde sig om vart i världen spelet publicerats, typ regionskoder. :P

Men nu blir jag förvirrad. Är det ingen som äger ett Mike Tyson som de vet är svenskköpt överhuvudtaget!? Kanske borde posta frågan någon annanstans..

 #103846  by Smart Cat
 
Mitt spel kan ju vara ett ihop-plock, om det är det du menar, men både manualen och brevet är på svenska. Någon garanti finns ju dock inte.
Kartongen har den första versionen av SoQ och ingen EAN-kod på baksidan

Är Punch-outbrevet på Svenska även i de övriga nordiska länderna?

 #103880  by Sunking
 
Mitt exemplar köpte jag av en i min pluton när jag gjorde lumpen. Han sa att det varit hans sen barnsben. Men man vet ju aldrig.

 #105078  by Smart Cat
 
Jag har forskat lite kring mitt P-O och säljaren hävdar att det är svensksålt och att det kommer från "hans frus kompis" som köpte det nytt men inte spelade så mycket "eftersom han var mycket på sjön".

Eftersom han är sjöman kan det ju komma nån annanstans ifrån men brevet är på svenska och jag tror inte att det är något ihopplock eftersom de aldrig samlade på spel, bara köpte och lirade med.
 #123799  by Ufouria
 
MAH JONG kanske skulle läggas in i Svarta serien listan?

Vilken fin och finurlig lista. Har inte kikat på den så noggrant tidigare. Men nu ser jag hur bra den är. :)

Tänk om man bara fick spela och ha spel som började på en viss bokstav.
Skulle inte vara så svårt att välja isf.
 #123880  by Pinge
 
Roger: :lol: :lol:

Sanna: akta dig så du inte blir listans slav, vad du än gör... skriv inte ut den, om du redan gjort det, börja inte kryssa i vad du har!! det har kostat mig många många tusen att jag gjorde det misstaget ](*,)
:lol:
 #123884  by Ufouria
 
Blåa serien? Finns det en sådan oxå..

Har inte skrivit ut den ännu men funderade ett ögonblick på att göra det.
Kanske är bäst att låta bli då. Tror iofs inte att jag skulle få för mig att köpa spel jag inte vill ha (typ Xevious och Mission Impossible), men man vet ju aldrig.
 #128204  by J. Lilja
 
Hmm.. ser ju inte ut som en pirat i alla fall. Släpptes det i USA som vanlig nes-cart, och finns det i såna fall någon bild på den? Har inte sett spelet nämnas någon annanstans bland övriga spel i svarta serien, så det känns lite märkligt om den skulle höra hemma där ändå.

Re:

 #146068  by Pinge
 
Smart Cat wrote:Jag har ett 5-skruvars P-O, EEC på flärparna, SCN på manualen och ingen religonskod på kassetten.
Och jag tror nog att det är svensksålt.
Skummade igenom denna tråden, kom ni fram till ngt, jag har ett 5-skruvars MTPO, med yaponklistermärke, vilket borde betyda att bergsala tog in det = svenskt! :yes:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Instagram #sndb.se