• NES-Game Reference Checklist For The Swedish Collector V1.31

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #582685  by Vippe
 
Progress-bars verkar lite buggigt.. ändrar man i efterhand i den vanliga listan så hänger inte progresslistan med. Dessutom anser den att jag har en av dina A-titlar CIB när jag faktiskt inte har en enda :p

Men det är snyggt det här, tog mig friheten att göra allt grönt som jag har istället för att ha olika färger, blev helt snurrig haha =)
 #582796  by Vanguard
 
Nej precis Sanna, progress bars är ju meningslöst att använda om man är "klar" :P Jag tycker att det är kul att ha själv eftersom att min samling inte är komplett för det blir något visuellt mer påtagligt som uppdateras när man får nya spel då :)
 #582806  by Ufouria
 
Ja då blir det ju roligare :) Jag gick aldrig efter någon lista då jag inte hade tänkt skaffa alla SCN spel från början. Kom på det när jag var "klar" (dvs hade alla bra NES spel) för att kunna fortsätta samla.
 #596697  by viking_
 
Vanguard wrote:Jobbigt med utskrivna checklistor! Tacka vet jag excel :D

Jag har gjort en excel checklista baserad på den checklistan som fanns i den här tråden. Den innehåller alla scn spelen och man kan checka av cartridge, instructions och box och även checka av small och big box separat. De flesta har nog en bra checklista på datorn men jag länkar den här iallafall utifall någon har nytta av den.

Man kan fylla i vad man köpte spelet för, vilket skick spelet är i och sätta en kommentar på skicket. På så vis kan man snabbt kolla skicket på sina spel ifall man snubblar över en potentiell box upgrade. Jag tar alltid bilder av alla spel jag köper in och sparar de i en mapp på datorn så att jag kan länka bilden på spelet till min värdegradering i exceldokumentet. Om jag klickar på åttan under skick för Super Mario Bros 3 så öppnas bildfilen på den boxen om jag vill se den mer exakt.
Listan är gjord som en tabell så med ett klick kan man sortera den efter bokstavsordning, releasedatum, utgivare, utvecklare eller efter vilka man äger. Man kan även filtrera listan så att den bara visar de spel man har eller de man saknar, eller bara visar de man saknar manual osv. Detta gör man genom att klicka på t.ex. kolumnen för Cartridge och välja att filtrera efter färg, filtrera efter den orangea ifyllnadsfärgen så visar listan bara de som du har, filtrera efter den ljusbeiga bakgrundsfärgen så visas alla utom de som du redan har. Det går givetvis att kombinera så du kan sortera din filtrerade lista efter utgivare eller i bokstavsordning.

På första sidan har jag för skojs skull slängt in lite "progress bars" för den som vill se mer visuellt hur samlingen fortskrider där man t.ex. kan välja att fylla i separat hur många av Capcom's spel man har, eller hur många av spelen som kom ut 93 osv.

Den filen jag bifogar innehåller lite ifylld data från min samling för en månad eller så sedan, bara för att ge ett bättre exempel på hur det ska se ut. Men det är bara att rensa den datan och börja fylla i sin egen. Kolumnen value rating kan man definitivt ta bort eller ersätta med sin egen om man vill, det är en högst subjektiv gradering av mig själv som jag baserat på allehanda källor jag hittat om relativt värde på spelen. Det är mest för att ha koll på hur många av de dyra spelen jag har men där har nog alla en egen åsikt om vilka spel som ska höra till en viss kategori men det går lätt att fylla i sina egna värden där!

http://www.filebox.com/8bkitctj3byk
någon som sitter på den filen? [-o<
 #635985  by lajbans
 
Den här listan är grym !

Någon som vet om det finns någon lista över pal-a någonstans.. ?

är sugen att veta vilka spel som är pal-a exklusiva
 #636971  by Lindholm
 
Pinball Quest med, sen finns det nog inte fler
 #705749  by rakapparat
 
Image
Har detta a4 tagits upp tidigare?

Edit: kanske passar bättre i den här tråden, mod får flytta isåfall. viewtopic.php?t=17999

Edit2: inte min bild, lånad. Såg även att den tagits upp i tråden för spelets försäljningsstatistik. Så den var inte helt okänd (som jag misstänkte.) har själv en esp kassett och manual som jag haft sedan jag var liten. Kanske finns a4 sparad i nån låda i föräldrahemmet.
Last edited by rakapparat on 23 Jun 2014, 10:13, edited 1 time in total.
 #724095  by Ufouria
 
Hehe, känner igen det där att skriva ut i smyg på jobbet. Som när jag t ex ska skriva ut postens skicka lätt frakthandling eller något annat privat så får man se till att ingen annan använder printern just då och fort som attan ta sig dit och hämta sitt papper :-w Vet inte varför men tycker det skulle vara pinsamt om någon skulle komma på en när man skriver ut en frakthandling eller något annat icke-jobbrelaterat :/
 #782786  by Vanguard
 
Jag minns den listan som jag gjorde, några har frågat om jag har den kvar och jag har den nånstans men jag är osäker. Däremot har jag funderat på att programmera en samlar-app som innehåller samma data så att man kan komma åt sin checklista via mobilen men jag har varit lite inaktiv ett tag så jag behöver framför allt fylla i luckor i min kunskap innan jag sammanställer något konkret.
 #830948  by OJJE
 
Nu när man börjat få ihop ett par spel så uppstår behovet av att dokumentera allt. Är v1.31 av referenslistan fortfarande "aktuell" eller har det tillkommit något nytt? Den såg riktigt nice ut! Får låna skrivaren på jobbet imorgon :D

Eller finns det någon annan lista som ni rekommenderar? Har själv inte riktigt hittat någon bra app, förutom Snupps för dokumentation.
 #882447  by smaugur
 
TheWretch wrote: 13 Jul 2019, 01:18 Någon som har Vanguards lista?
Eller en app att bocka av i för SCN?
Den här sajten gör jobbet, dvs man kan editera och bocka av spelen med den online,
bara att ladda upp pdfen. :D
(Svar så här 4 år senare, aja bättre sent än aldrig! :D )

https://www.pdffiller.com/
Last edited by smaugur on 01 Jun 2023, 21:54, edited 2 times in total.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Instagram #sndb.se