• Vi spelar Nes tillsammans | 005 NES Open Tournament Golf

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Femte omgångens spel

NES Open Tournament Golf
13
50%
Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road
3
12%
Adventures of Lolo
10
38%
 #534125  by Ufouria
 
Sådär! Då har jag spelat 18 hål. :mario Tog sin lilla tid. Gick sämst i början men bättre mot slutet. Det var helt okej. Skönt när man får en klockren träff. Gillade bäst när man skjuter innan man kommer till den gröna plätten och ska putta in den. Det var det svåraste, ffa om det är vind vilket det ju alltid är mer eller mindre. Bollen åker lixom som i en båge så även fast man puttar och tar hänsyn till vindriktning så är det svårt tycker jag.
 #534128  by MilleN
 
Gött att du kom in i golfandet igen, vad blev resultatet? :) På green spelar inte vinden någon roll, kolla hur pilarna lutar och ta hänsyn till dom. Dom visar hur mkt och åt vilket håll det lutar. Det är så jäääkla Nice att sätta en putt när det lutar rejält :)
 #534132  by Ufouria
 
Aha, det är banan som lutar. Jag såg inga pilar alls på greenen. Nu måste jag ta och spela igen och testa. :good:

Edit: Nu har jag spelat alla hål i Japan oxå. Det blev betydligt roligare på greenen när jag såg "pilarna". :D
 #534334  by MilleN
 
Tänk, om inte den här tråden hade funnits hade du aldrig fått upp ögonen för ett golfspel :)

I och med att 99% av alla spelare har testat SS golf först så kan väl du testa det nu och ge en oberoende bedömning vilket som är "bäst"? :)
 #534346  by Ufouria
 
:lol:
Jag tror faktiskt att båda grannarna skulle gilla golf på NES, men mest den ena för han ser ut som han spelar "riktig" golf.

Hmm.. jag har alla golfspelen men Jack Nichlaus är nytt så det kan jag inte spela. Däremot svarta serien golf samt Lee travi.. Varför har de så konstiga namn? Är nog mest sugen på att testa svarta seriens.
 #534512  by Ufouria
 
Så nu har jag även gett SS Golf och Lee T. golf en chans. SS Golf spelade jag alla hål och det var helt okej. Lee orkade jag inte med. Gillade inte grafiken, spelet kändes trögt, drygt att man inte såg hela banan på första bilden och massa annat minus.

NES Golf är roligast tycker jag. En fördel med detta är att grafiken är behaglig, banorna kändes roligare än i SS Golf, samt så kunde man se hur långt man slår med varje klubba. SS Golf blev väldigt svårt då jag inte hade en aning om hur långt man slår med de olika klubborna, när man ska använda den ena eller den andra. Det enda jag förstod var vilken klubba som man nästan alltid börjar med samt vilken man slutar med. Men vilken klubban man ska ha om man vill slå halvlångt, eller om man står i en bunker eller liknande visste jag inte. Kan tänka mig att NES Open är roligast för dem som inte vet något om golf medan de andra två spelen passar vana golfspelare eller de som orkar testa sig fram vad de olika klubborna innebär.
 #534518  by MilleN
 
Håller med till 100% :) Jag har ganska lätt för SS Golf då jag lirat golf i många år men dom flesta har ingen aning om vad en PW eller SW är för något :) Längd och förklaringar bör väl iofs stå i manualen, orkar inte kolla :) Tycker dock ändå att NES Open är mycket snyggare, smidigare, roligare och dessutom lite bonus att man kan välja om man vill ha backspin och sådant :D

Alla andra golfspel till NES kan flyga och fara, sega och fula som sagt. Jack Nicklaus är nog allra sämst :) Tar sjukt lång tid mellan varje slag. (Kolla http://www.youtube.com/watch?v=JRVu3tTR8AI )
 #534524  by poppe
 
Ikväll ska det äntligen spelas NES Open.
Jag gillar golfspel och äger nog ett till nästan varje system. Min favorit är Mario Golf: Advance Tour till GBA. Spelet är utvecklat av Camelot som gjorde Golden sun. Förutom ett trevligt golfspel så finns det mysiga rpg-inslag.
 #534535  by Ufouria
 
Skulle bli galen om jag spelade Jack Nicklaus med tanke på att bilden ska laddas om hela tiden.

Hehe, hade ingen aning vad PW och SW var för något. Använde dock PW flera gånger då jag tyckte den var bra när man var nära. Spelade i princip bara med fyra olika klubbor. Orkar aldrig läsa manualer eller bruksanvisningar.

Mario Golf till GBA skulle jag vilja testa. Jag kan tänka mig att golf till GB kan vara skoj oxå. Det borde göra sig bra på bärbart får jag för mig.
 #534589  by smid
 
MilleN wrote:Jack Nicklaus är nog allra sämst
:o

I det spelet lärde jag mig allt om golf. Då kanske detta spel blir rena hallelujaupplevelsen. Måste lägga in det på mitt DS omedelbums!
 #535258  by poppe
 
Här är min text.

----

NES Open Tournament Golf
Jag äger nog minst ett golfspel till varje system som finns i hemmet. Och det är i sig är lite chockerande då jag varken golfar eller är speciellt sportintresserad, men av någon konstig anledning så gillar jag digital golf, så jag blev glad när spelet röstades fram på Nesdb.se.

NES Open Tournament Golf är golf fast med Mario bakom klubban. Spelet innehåller plikttroget alla olika spelformer som matchspel, slagspel, turneringsspel och 2-spelarläge. I turneringsläget tävlas det mot 36 motspelare, förutom vanliga namn som John och Don finns Iwata och Miyamoto representerade bland de tävlande, något som är lite charmigt.

Som vanligt gäller det att välja rätt klubba, ha koll på vinden samt akta sig för vatten och bunkrar. Och som i verkligheten tar det en minut att lära sig och en livstid att bemästra.

Banorna är placerade i Nordamerika, Storbritanniens öar och Japan. Något som jag tycker är lite fantasilöst då Nintendo har Marios färgsprakande svamprike att tillgå. Här hade Nintendo kunnat tagit ut svängarna och utmärkt sig bland samtida golfspel där endast färgen på fairway skiljer spelen åt.

Rent spelmekaniskt har NES Open Tournament inte åldrats väl, det är oprecist och lite halvbökigt att få till ett perfekt slag och jämfört med dagens golfspel som håller spelaren i handen är NES Open Tournament ganska svårt. Trots det så är det bitvis underhållande även om jag hellre spelar Mario Golf: Advance Tour till Game Boy Advance.
 #535266  by Ufouria
 
Mycket bra skrivet! :good:

Som sagt så hade det varit trevligt om de hade kunnat krydda till banorna så att de blev mer lika Mario landskapen (så som det ser ut i Mario 1-3), t ex haft svampar istället för träd.
 #543320  by OgnunoSoffre
 
Synd jag aldrig såg denna tråd.
Nes open tournament golf är en av få spel jag tkr att jag själv är bra på *haha*
På den tiden det begav sig gick jag på runt -22 och nu när jag testa (efter nästan 20 års frånvaro) så gick jag otränad på -13, vet inte hur det står sig här men för mig är det bra =)

Instagram #sndb.se