BBOOTS

• Vi spelar Nes tillsammans | 013 Rescue - The Embassy Mission

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Trettonde omgångens spel

Rescue - The Embassy Mission
5
42%
Aladdin
3
25%
Gumshoe
4
33%
 av poppe
 29 sep 2012, 15:29
Här är trettonde omgångens spel, (något senare den här gången). Som vanligt är det kombinationen excel och slump.nu som gett oss resultatet.

Bild Bild Bild

Röstningen pågår fram till den 1:a oktober och sen spelar vi mellan den 2:a till 14:e oktober.

Som vanligt är tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten.

Who's With Me?
Senast redigerad av 1 poppe, redigerad totalt 2 gånger.
 av segasonic
 29 sep 2012, 15:32
Bara skitspel ju :(
 av poppe
 29 sep 2012, 15:48
Kan ju bli kul att få ta fram stora sågen.
 av Robotwo
 29 sep 2012, 15:54
Skulle säga att rescue är bästa spelet, dock har jag det inte heller.
Men spelade det hos en poolare nu o då :B
 av poppe
 02 okt 2012, 08:09
Här var det jämnt skägg.
 av joadoa
 02 okt 2012, 08:12
Kommer ihåg Aladin som ett roligt plattformsspel som var rätt lätt. De andra har jag inte kört!
 av poppe
 02 okt 2012, 08:15
Säker på att det var nes-versionen du spelade?
 av Tronin
 02 okt 2012, 10:04
Sälj en Rescue-kassett till mig så är jag på. Det spelet är faktiskt bra, till skillnad från de andra alternativen.
 av poppe
 02 okt 2012, 14:58
Okej Rescue - The Embassy Mission vann den här omgången med en rösts marginal. Ska blir kul(?) att testa även om jag har hört att det ska vara löjligt kort.
 av Sonefors
 02 okt 2012, 20:50
Vet inte, har aldrig testat det ;) Men jag har längtat efter Gumshoe i 15 år och köpte det av Pinge i maj, har inte blivit av att jag spelat det men det hade passat bra nu.

Äger inte Rescue och lär inte köpa det heller :/
 av poppe
 02 okt 2012, 21:15
Sanna skrev:Tycker inte heller om det men fruktansvärt är det inte. Kanske skulle ta och spela det nu när vi är flera som gör det samtidigt :)

Gör det, det blir ju roligare om vi är några som spelar.
 av Robotwo
 02 okt 2012, 23:37
Är inte NES versionen utav Aladdin bara en portad version utav GB versionen ändå? :)

Rescue är väll inte SÅ illa? :B
Lite blandat gameplay ju.
 av Robotwo
 06 okt 2012, 03:40
Nagai skrev:Är inte Aladdin till nes en port av Mega-Drive versionen? Jag vill minnas att Virgin gjorde nes versionen medan snes versionen av Capcom.

Fans två versioner, en piratgjord som var en riktigt bra port utav MD versionen,
samt en officiellt nintendo licensierad som var en port utav GB spelet från samma företag.
piratversionen: http://www.youtube.com/watch?v=7CqGfNci6Q4
officiella: http://www.youtube.com/watch?v=nRADPeD_7qE#t=0m59s

Samma hände med lejonkungen mer eller mindre. Kinaman snackar mer om det i en utav Dendy Chronicles videorna
http://www.youtube.com/watch?v=_2JreLm4-mY (protip: tryck igång textningen)

Åter till Rescue :)
Klarat ut det nu, har inte lagt mycket tid på det tidigare, men det var nog ett utav de kortaste NES lir jag någonsin spelat :D
Knappt 10 minuter tog det ju.
 av segasonic
 06 okt 2012, 10:40
De gångerna jag har spelat det har jag bara orkat i åtta minuter. Då var jag bara två minuter ifrån att klara det med andra ord? ;)
Ska testa igen om jag får tillfälle under dagen.
 av Robotwo
 06 okt 2012, 16:57
Märkte inte att timern räknar t.om ned från 10 i spelet från början :B
Så man har 10 minuter på sig att försöka klara det.
 av poppe
 08 okt 2012, 22:00
Nu är spelet genomspelet på tre olika svårighetsgrader, men det är ju ett skämt. Snacka om besviken man hade varit som barn om man fick det i present.
 av Toktotte
 12 okt 2012, 04:16
Testade det som hastigast idag, fattade först ingenting men så småningom klarnade det lite. Ganska innovativt och inte alls så tråkigt som jag trodde. Ska definitivt försöka ta mig igenom spelet imorgon!