• Vi spelar Nes tillsammans | 016 Snake Rattle N Roll

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

16:e omgångens spel

Snake Rattle N Roll
9
47%
R.C. Pro-Am
5
26%
Soccer
5
26%
 #577888  by smid
 
Håller ni också handkontrollen snett för att veta var på styrkorset man ska trycka? Gör samma sak när jag lirar Q-bert, det kommer fan inte naturligt för mig... :/
 #577889  by segasonic
 
Man vänjer sig efter några ggr :good:
 #577915  by Ashaman
 
Sanna wrote:Försök att komma till bana 8 iaf. Den är rätt udda :)
Det ska jag definitivt göra. Har som sagt inte lagt så mkt tid på spelet, så nog ska man kunna varva det eller iaf komma till slutet med lite träning!

Smid: Jag har personligen inga större problem med det. Lite meckigt i början, men vant mig. Dock är det lite småkluddigt att se vart fan man är och att lyckas med hoppen, särskilt som man ibland faller i början av ett hopp av någon anledning!?
 #577979  by Ufouria
 
Blev en vända till. Finns hur många hemligheter i SRnR som helst. Värdelöst att ta Warparna då man missar massa extraliv och continues som kan behövas på halva sista banan. Dog säkert tio liv där :lol:

Så här ser sista banan och slutet ut. OBS!!! Rejäl spoiler-varning. Titta inte om du inte vill se slutet. I mitt tycke ett av de bästa sluten i något NES spel.
Snakes1.JPG
Snakes1.JPG (269.52 KiB) Viewed 11681 times
Snakes2.JPG
Snakes2.JPG (339.3 KiB) Viewed 11681 times
Snakes3.JPG
Snakes3.JPG (469.49 KiB) Viewed 11681 times
Snakes4.JPG
Snakes4.JPG (361.78 KiB) Viewed 11681 times
Snakes5.JPG
Snakes5.JPG (350.11 KiB) Viewed 11681 times
 #578018  by poppe
 
Ska ge spelet en omgång ikväll. Har inte spelat det sedan jag var liten så det ska blir kul att se om det är lika roligt som jag minns det.
 #578124  by segasonic
 
Spelade lite till nu och kom till bana fem, det tar sig!
Varje gång man ramlar ner och ormen skriker så kan jag inte låta bli att fnissa lite :DOG
 #578180  by Ashaman
 
Det tar sig även för mig, spelade till Game Over två gånger och kom nu till sjunde banans slut. Satan vad krångligt det var med vattenhoppandet.. Ogillar dessutom skarpt att de gula strutarna studsar fram precis där jag är hela tiden...
Puh, vad svårt det är :)
Men nog fan ska jag klara den banan också nästa gång jag kör!
Kul spel faktiskt, måste säga att jag kommit över lite av frustrationsfaktorn, även om den slår till när man som minst anar..

Segasonic: Jag skriker fula ord varje gång han ramlar... ;)
 #578195  by Ufouria
 
Strutarna (granar kallar jag dem) är bäst att slå ihjäl innan man beger sig vidare (brukar döda nästan alla granar). Tar längre tid men då slipper man klanta sig och förlora en orm eller två under resans gång. Sista vattenhoppandet på den banan kan gå ibland gå åt skogen.

Nästa gång kommer du till bana 8 :good:
 #578250  by Ashaman
 
Bana 8 - Check! Kul bana! Lyckades dock dö för jag kom inte på grejen först... Jäkligt skoj måste jag säga! Spelet bara växer och växer i mina ögon! Nu ska jag på det igen!!! Nu jäklar blir det minst 9 helst ända till 10! Dock tycker jag att sista hoppet på bana 7 är jäääkligt svårt alltså... Där offrar man några liv!
 #578280  by poppe
 
Fy fan vad jag ogillar de flygande mattorna på bana 5(?). Speciellt den sista innan målet, vet inte hur många liv jag slösade bort på den.
 #578912  by Ashaman
 
visst är de underbara! ;)
Sjunde banan dock tycker jag är pest, vänta till de hoppen, de är hopplösa (höhö)...
Jag har tagit mig till nionde banan nu och kan bara konstatera att man måste ha mer än ett liv kvar för att klara den!
 #578953  by Vippe
 
Mitt spel bör anlända på posten om ngn/ngra dagar.. har blivit så sugen av att spela Ormspelet av att läsa den här tråden... 20 år sen sist ju ;)
 #579096  by Ashaman
 
Attans Sanna.. Det där är inte så lugnande eftersom jag ofta tappar ett continue redan på bana 5/6... 6:an är ju hyffsat lätt iof, men man dör alltid nåt skitliv. Men hur fan gör man med "granarna" i slutet av sjunde banan. De bara dyker upp ju!?

Min kontenta so far måste nog dock vara att utan slarv+att man sätter hoppen så är spelet nog inte så jäkla svårt...
 #579317  by melle
 
Sanna wrote:Så nu har jag slingrat mig igenom SRNR. Sista halvan av bana 10 är verkligen 20 ggr svårare än övriga banor. Jag är sämst på den allra sista biten där man ska upp för "trappan"

Helt underbart spel. Måste vara det mest originella spelet som gjorts till NES. Rattle t om smaskar när han spottar ut benen :lol:
Grymt imponerad sanna. Var själv stort fan av srar men klarade det aldrig. Du får lära mig :)
 #580495  by Styris
 
Sista bossen tål ju dock en halv evighet med spö innan den fan dör :D

Har inte spelat detta spel på flera herrans år, dock aldrig ägt det måste nästa ta och införskaffa mig det.
 #580512  by Ufouria
 
Man måste få in tungsnärtarna efter varandra utan uppehåll. Det är det som kan göra det svårt eftersom man måste åka efter honom och slicka som en tok. Lät att man får ett klot över sig i all iver.
 #580567  by Vippe
 
Neej inte än! Fick det på posten igår och har bara hunnit spela en runda än så länge.. kom till bana 5.. ge det en vecka till iaf ;) Typiskt nog ska jag till Stockholm imorrn och hinner inte spela så mkt mer denna vecka.. såatte.. en vecka till hade varit fina fisken ;)
 #580642  by segasonic
 
Det är uppehåll ett tag innan nästa spel kommer. Du lär hinna spela det :good:
 #580730  by Ashaman
 
Spelade precis en vända till, kom till sista hoppet innan dörren på bana 9 (kom dit med två continues kvar..). Jag tycker det är dålig respons på Rattle när man ska hoppa i nedförsbacke, han vill liksom inte så faller han till döden :/
Fan vad tjurig jag blir när det är game over.. tappar sugen tillfälligt faktiskt, men det kan bero på att jag jobbat natt och varit uppe hela natten också...

Sanna: Hur i helsike klarar man "granarna" som bara poppar upp på sjunde banan? Gärna utan att dö/bli av med svansen.. :P
 #580735  by Ashaman
 
Hehe.. dunkade typ 50 på den som står ensam och hoppar på en plattform precis ovanför där man börjar.. Seg som attan.. offrar oftast ett liv för att komma förbi den.. :/
Tänkte mer på de som inte kommer förrän de är på samma ställe som en själv, hinner aldrig förbi.. de i slutet på banan.
 #581330  by MoonCloud
 
Kan spela igenom hela spelet på en continue men dör lik förbannat en miljard gånger på sista trappan innan sista bossen ... grrr :arg: alltid!
 #581366  by Ufouria
 
Haha.. precis som mig då. Kan komma dit utan continues (dock oftast förlora någon orm eller två på bana 7 och 9) och sedan på den där förbaskade trappan förlora orm efter orm samt continue efter continue. Galet svårt oftast men det händer att man studsar upp utan problem. Lyckades en gång komma upp på trappen utan att dö men förlorade typ 20 ormar på hoppet in i hålet till slutbossens bana :lol:

Instagram #sndb.se