• Vi spelar Nes tillsammans | 019 Power Blade

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

19:e omgångens spel

The Chessmaster
2
18%
Prince of Persia
No votes
0%
Power Blade
9
82%
 #591720  by poppe
 
Röstningen pågår till den 28:e januari sen så börjar vi spela den 29:e januari. Som vanligt spelar vi det valda spelet i två veckor. Tanken är att vi ska prata fritt om spelet vi spelar, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.

Who's With Me?

ImageImageImage
Last edited by poppe on 29 Jan 2013, 10:56, edited 1 time in total.
 #591755  by poppe
 
Power blade får även min röst då jag bara har testat det som hastigast och tyckte det var skoj.
 #591794  by segasonic
 
Chessmaster för tusan!
Bara signaturmelodin gör spelet värt att spela :good:
 #591918  by Vippe
 
Har bara Power Blade, lägger min röst på det =)
 #591923  by Lindholm
 
segasonic wrote:Chessmaster för tusan!
Du och jag segson, du och jag!

Väntar på att det blir ett spel som man vill spela ordentligt...
 #592589  by smid
 
PoP till NES är oooomänskligt dåligt. Spelade det på dator som liten och det så jävla besviken när jag köpte det till NES... Heja Power Blade! Ska dra igång det imorn efter en skate session, om jag inte slår ihjäl mig som den gubben man börjar bli.
 #593317  by Styris
 
Drog igenom Power Blade nyss.

+ Tajt kontroll
+ Musiken

- Bandesignen är lite dum för att dryga ut spelet.
- Det är alldeles för kort 7 banor som man springer igenom på under timmen om man inte spelat det på länge eller förut.
- Det är alldeles för enkelt inte en boss i hela spelet ger nån sorts utmaning.


Snabb resume av 1 timme spelande.
 #593318  by Lindholm
 
är det så enkelt så kanske man skulle testa att spela igenom det...
 #593323  by Ufouria
 
Det finns två svårighetsgrader vilket är bra. Iofs är den svåra inte särskilt svår heller. Minns inte vad som var skillnaden förutom att bossarna krävde fler träffar.

Skönt spel att springa igenom pga det härliga "flytet" och grymma musiken. Avkopplande spel. Själv gillar jag att det är kort då jag inte orkar sitta med samma spel i timmar.
 #593324  by Tronin
 
Lindholm wrote:är det så enkelt så kanske man skulle testa att spela igenom det...
Ta med det till illm imorgon, så ska vi se om vi lyckas springa igenom det.
 #593326  by Lindholm
 
will do
 #593816  by segasonic
 
Testade lite snabbt och kom till sektion 2 utan problem. Stängde av när jag blev hungrig.
 #593818  by Lindholm
 
Jag och Tronin spelade lite, inte alls enkelt efter massa alkohol...
 #593988  by Tronin
 
Nä, det var inte det minsta lätt.

Spelet får plus för sin spelbarhet, musik och oändliga (?) continues. Men ett stort minus får det för att man måste börja om från början när man dör. Det gillas inte, så jag lär aldrig skaffa spelet.
 #595143  by poppe
 
Har haft en stressig vecka med jobb och livet. Kör Power Blade ytterligare en vecka så jag hinner ikapp.
 #595189  by smid
 
Testade nyss att lira lite, ganska kul utöver att allt utom karaktären flimrade. Troligen beror det på mitt Powerpak eller romen jag kör, ska uppgradera i helgen.
 #596058  by poppe
 
Nu har jag äntligen haft tid att lira PB och shit vad positivt överraskad jag blev. Kanske i det lättaste laget. Musiken var toppen.
 #596075  by Vippe
 
Har bara spelat en halvtimme ungefär och fastnade inte riktigt.. men får ta igen det ngn dag när jag orkar

Instagram #sndb.se