• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #701226  by HighChaparall
 
2h 50 min! Mäktigt!
Ser fram emot release-lördag!

Folk som sitter på bra idéer finns det gott om,
men långt från lika många är det som även lyckas ro idéerna iland.

Bra jobbat vågar jag säga redan på förhand! :good:
 #701258  by Gazimaluke
 
Youtube och torrent så ska jag se hur jag fixar med fysisk utgåva lite senare.

Videospelsklubben.se/DokumentNES cirka 18.00 på lördag :)
 #701452  by Sonefors
 
Den här dokumentären har man väntat på så länge nu så jag ska välja mitt (första) tillfälle med omsorg. Hunden ska vara rastad, sambon på jobbet etc. Kommer med andra ord inte se den förrän tidigast nästa vecka. Jag kanske ska vänta tills jag har en egen privat invigning av spelrummet! :good: Så får det nog bli. :D

Riktigt bra jobbat Gazi!
 #701458  by Gazimaluke
 
Ufouria: Det är bara att glida in på Videospelsklubben.se/DokumentNES kl 18.00 på lördag så är det bara att titta.
Jag har aldrig haft en tanke på att tjäna en krona på den.
Det var lite av ett drömprojekt även om jag är lite trött på den just nu ^^
 #702156  by Gazimaluke
 
18.00 imorgon är det dags. Den är inte ens renderad på två timmar.
Kommer lägga upp en ljudversion också. Vet inte om en gigantisk torrent med ultimata kvaliteten är intressant.
 #702234  by Gazimaluke
 
Nu är det endast fyra timmar kvar. Allt är klart. Det kommer även ligga en torrent till en överdriven 11 GBs version på sidan och en ljudversion.
Tack för ert stöd. Utan den här tråden hade Dokument NES inte blivit det den blev.
 #702295  by HighChaparall
 
Nästan så man får dela upp den på två sittningar om den håller nära otroliga 3 h speltid.
Är riktigt spänd på detta, känner att något liknande saknats på den svenska dokumentärscenen!

Enda möjlighet till motsvarighet jag sett är en trailer på youtube för ett projekt som gick/(går) under namnet "En generation i 8 bitar – jag måste bara dö först". Det verkade både lovande och spännande, men stannade nog tyvärr på trailerstadiet. Har inte hänt något vad jag vet på de 6 år som gått sedan trailern laddades upp.

Därför hoppas OCH tror jag, att denna filmen ska fylla hålrummet man känt efter att ha läskat sig på den trailern i åratal!
 #702310  by i<3zelda
 
Jävlar va lång den blev, ska väl ge mig in i en bit av den iaf! Så får man som skrivet dela upp den i nån till sittning :p
 #702343  by Pinge
 
Jag har inte tid ännu, kanske kan börja se den sent ikväll
 #702347  by Vippe
 
Jag har kikat genom dokumentärfilmen nu!

Jag gillade den, dock så kändes den lite för lång, en del hade du kunnat kapa.. både genom lite bättre editering på sina ställen och lite information som förvisso var intressant men kanske inte så relevant. Och när Martin Lindell att Lejonkungen var ett bra spel. Där tappade jag allt förtroende för honom :DOG

I övrigt tyckte jag det var mycket bra lärde mig lite nytt och det är alltid kul att se produktioner som handlar om NES! =) Bra!

8,5/10 !
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21

Instagram #sndb.se