• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #704259  by Sonefors
 
Så där, då har jag äntligen gett mig tid att kolla igenom dokumentären. Helt fantastisk underhållning och information, man lärde sig en del nytt och som andra redan har nämnt så kändes den inte så lång som den faktiskt är. Helt otroligt vilket jobb du har lagt ner! :good:

Var lite orolig för dialekten inför titten men den kändes helt naturlig efter några minuter. Precis som Victor så hade jag gärna sett den mer sammanhängande utan de olika kapitlen men förutom det så var den grym!

Grymt jobbat!! =D>
 #705957  by fekalie
 
Missar man mycket om man bara lyssnar utan att titta på videon?
 #707110  by Tronin
 
Gazimaluke wrote:Ja tanken är nog att göra en Director's Cut så både dina och Victors åsikter kommer tas i åtanke då.
Då inväntar jag nog den, tyvärr. Det mals på med lite väl mkt information på för kort tid och det läggs alldeles för stor vikt vid exakta datum. Säg hellre endast året istället för DD-MM-ÅÅÅÅ. Ett exakt datum är ytterst sällan av vikt i ett sånt här sammanhang och gör snarare att tittaren drabbas av information overload. Sen reagerade jag på att du hade lite väl brått med att gå vidare från rutan där du listade de olika alternativen på vad Nintendo betyder. Jag tycker även att det blev för mkt kortspel, men det har kanske med att göra med ovan nämnda "mkt information på för kort tid".

Nåja, utan att ha sett hela dokumentären tänker jag inte kommentera mer. Jag har full respekt för ditt arbete och den tid du har lagt ner för att nå ditt mål: inte alla som lyckas ro i hamn ett så gediget projekt :good:
 #707257  by Gazimaluke
 
Ja skillnaden i Director's cut kommer inte hjälpa de grejerna du nämner. Att det ibland är mycket info på kort tid beror främst på att jag redan visste att det skulle bli lång och försöker hålla mer tiden ;)
När någon säger ett exakt datum och man inte bryr sig om exakta datum är det bara att inte tänka på det. Men alla tycker olika om hur viktiga datum är.
 #709095  by Gazimaluke
 
DokTvspel blir en podcast där jag kommer att lägga upp DokNES som tre delar, den versionen ska klippas lite med så att den inte innehåller något "på bilden ser vi". Men efter det kommer det bli nya men kortare avsnitt endast i ljud då. Det tar mer tid än jag vill lägga att göra med video även om det är kortare grejer.
Först ut i serien efter ljudversionen av DokNES blir Dokument SMS.
 #718586  by Gazimaluke
 
Jag sitter nu och planerar den lite tillputsade versionen av DokNES. Tanken är att fixa till ljudnivåerna, musiken överröstar ju nästan pratet på vissa ställen. Finns även någon textmiss att fixa. Finns det några smådetaljer ni skulle vilja se fixas eller kanske någon info ni tycker borde kommit med? Jag kommer att lägga till några minuter med nytt material som jag snubblat över på senaste tiden. Men jag har inte tid att lägga till för mycket.
 #718601  by Gazimaluke
 
Mellanrummen ska bort och det får räknas som att de mer sitter ihop.
Jag fick dock en idé nu om att få dem att gå över i varandra snyggt.
 #718653  by Gazimaluke
 
Ja precis. Min tanke var att när jag säger det sista i en del om ett spel så har redan tidslinjen börjat rulla i bakgrunden och spelboxen åker tillbaka in i tidslinjen.
 #727474  by Gazimaluke
 
Jag har glömt skriva här att Dokument NES Final Edition finns på Youtube. Det är lite bortklippt. Speciellt sega övergångar. Men det är lika mycket tillagt så filmen blev till och med 3 sekunder längre. Den nya hittas här https://www.youtube.com/watch?v=DTe6K2yVf_k

Den fysiska utgåvan kommer snart att gå att förboka.
Attachments:
1459891_296305653904051_144600276643617220_n.jpg
1459891_296305653904051_144600276643617220_n.jpg (82.72 KiB) Viewed 10586 times
 #727606  by segasonic
 
Jag vill också ha en!
Hur snart går det förboka?
 #727632  by WERY
 
Ja det vore ju intressant med pris på den utgåvan. Kanske jag tar en också...
 #727779  by Gazimaluke
 
Jag får kolla upp vad det kostar mig att slänga ihop en. Kommer bara ta betalt för material. Det är fodral, skiva, omslag och etikett till skivan. måste komma på något bra billigt vis för omslaget då mitt test var på ett A4-fotopapper från Fujifilm på 58 kr vilket känns onödigt dyrt för omslaget.
 #727891  by wkd!?
 
Jag tar en också :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Instagram #sndb.se