BBOOTS

• Vi spelar Nes tillsammans | 023 Batman The Video Game

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

23:e omgångens spel

Tecmo World Wrestling
5
25%
Batman The Video Game
12
60%
Simpsons: Bart vs. the Space Mutants
3
15%
 av poppe
 25 apr 2013, 08:17
BildBildBild
Då var det återigen dags för en ny omröstning. Det tog lite längre tid än planerat, men jag har haft mycket att göra men jag ska ändå försöka ha två veckor mellan spelen (om det går).

Hoppas att många kan vara med att spela, ju fler desto roligare. Röstningen pågår till den 28:e april. Tanken är att vi ska prata fritt om våra upplevelser, men vill du skriva en recension, spela in en film eller sjunga en sång om spelet så får du plus i kanten i min bok.

Who's With Me?
Senast redigerad av 1 poppe, redigerad totalt 29 gånger.
 av poppe
 25 apr 2013, 08:44
Jag har varken spelat Batman eller wrestling-spelet.
 av Sonefors
 25 apr 2013, 09:10
Batman är/var awesome när jag var liten. Musiken på första banan är grym, bara den gör spelet värt att spela. Enkel röst då jag oftast inte varvade spelen som liten (undantag Kid Icarus, SMB2, Chip n Dale och Ducktales typ).
 av JBH
 25 apr 2013, 09:14
Min röst gick till Batman.
 av blutt
 25 apr 2013, 09:37
Tänkte vara med för första gången här, och min röst gick till Batman, för det är det enda spel jag har :D
 av smid
 25 apr 2013, 09:48
Jag röstade på Batman då jag inte spelat det som vuxen. Spelade det konstant som liten men klarade det aldrig... Kom till någon bana som va helt lila har jag för mig.
 av KarlChristianLund
 25 apr 2013, 09:52
Batman! Alla dagar i veckan. Suveränt spel, bra musik, god utmaning och att man har oändligt antal continues så att man inte sliter håret av sig. Håller fortfarande hög klass.
 av RetroMask
 25 apr 2013, 10:38
Simpson är för svårt på en dåligt sätt (kontrollen) och Batman spelar jag med jämna mellanrum så min röst få gå till World Wrestling. Precis som nintendojonas så hade jag väldigt kul med World Wrestling när jag var liten.
 av Vippe
 25 apr 2013, 21:23
Har inte spelat så mkt batman faktiskt men det var det första spelet jag köpte när jag började samla på NES på nytt nu i höstas så det får min röst! Ruskigt bra musik
 av segasonic
 26 apr 2013, 17:00
NANANANANANANANA BATMAN!
 av Nightstalker
 26 apr 2013, 19:36
Jag önskar att jag hade Batman. Jag har faktiskt aldrig spelat det :s
Mycket rolig idé med att spela ett spel "tillsammans" och jag hoppas att jag kan vara med någon gång i framtiden :)
 av poppe
 26 apr 2013, 19:45
Det är några veckor mellan spelen så du hinner vara med.
 av poppe
 29 apr 2013, 09:29
Jo, har aldrig spelat det innan och jag tyckte det var svårt. Riktigt störigt att man pausar med select istället för start, men jag förstår hur de tänkte att det skulle vara smidigt att byta vapen med start.
 av poppe
 29 apr 2013, 19:20
Gah! Vad bana 3-1 är svår (eller så är det jag som är kass).
Edit: Men nu är den avklarad. Fantastisk musik dock.
 av pyton
 29 apr 2013, 22:20
Det är suverän musik i hela spelet, det måste vara ett av dom bästa film licensierade spelet till NES. Och Gremlins 2 då, men det är ju också från Sunsoft :D Blir nog spela igenom i vecka för min del.
 av Styris
 30 apr 2013, 00:53
Tajmat och bra att dxtr slog världsrekord på Batman nu när vi ska spela det 10:19,03 är tiden.

För min del tog det ungefär en timme att få jokern att ligga död. =)

Har dock erfarenhet av detta spelet sen tidigare så ska bli roligt höra vad ni som inte har nån erfarenhet av spelet har att säga :)
 av Toktotte
 10 maj 2013, 22:55
Grymt, missade dxtrs världsrekord den här gången. Har annars lyckats se ett par av dem live. Kl11 imorgon på RSM vankas det Batman-speedrun live, mummah!
 av Tronin
 12 maj 2013, 15:03
Styris skrev:Bara jag som hunnit dra igenom Batman ännu?

Jag har inte ens hunnit sitta vid mitt NES ännu. Förhoppningsvis hinner jag sätta mig en stund efter jobbet imorgon.