• Vi spelar Nes tillsammans | 025 Tennis

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Den 25:e omgångens spel

Tennis
12
48%
Rollergames
9
36%
Xevious
4
16%
 #629071  by poppe
 
Det är väl två helt olika spel (även om temat är samma). Vet inte hur många timmar jag har nött Tennis till GB som liten.
 #629115  by Ufouria
 
Så nu har jag spelat lite Tennis. Vilket simpelt spel (grafik- och spelmässigt) men ändå rätt kul en match (en motståndare). Hur många spelare måste man möta för att klara spelet om det nu går att klara det? Jag märkte att bollen gick snabbare när jag mötte den andra spelaren.
 #629598  by smid
 
Tennis är ju sjukt nice, men håller inte så länge om man inte är två som lirar. Annars finns det ju bara sex gubbar och den sista tar flera timmar att klara :/

Så pro tip of ze day: Skaffa vänner :birdo:
 #630265  by poppe
 
Här är min lilla text.

-----


Två rack, ett nät och en boll. Den primitiva grunden som till stor del visade vägen för dagens tv-spel i och med Ataris Pong. Tennis till Nes är dock inte riktigt lika elementärt som Pong eftersom de riktiga tennisreglerna med servfel och träff i nät efterlevs, och det är ingen annan än Mario som avgör hurvida bollen är inne eller ute.

Spelet släpptes hösten 1986 här i Sverige och spelet var ett av de sex titlarna på butikshyllorna på konsolens premiärdag.

Förutom enspelarläget med fem anonyma motspelare med stegrande svårighetsgrad går det även att serva skiten ur en polare i tvåspelarläget, något som helt klart är roligast.

Trots simpel grafik och mediokra ljudeffekter så sitter spelkänslan som ett rack i näven, tillskillnad från andra tennisspel till konsolen.

Instagram #sndb.se