• PowerPak / Everdrive

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #541040  by synt4x
 
Det finns det absolut. Jag använder den hela tiden. Faktum är att den följer med mapper filerna! Det är bara att lägga in .nsf filer på kortet och sen välja dem i menyn så startas NSF spelaren med den låten automatiskt. Sen trycker man på Select för att avsluta och gå tillbaka till Powerpak menyn. Spelaren har stöd för nsf filer med många låtar också och man väljer dem genom att trycka höger och vänster i spelaren. Man kan också hålla in uppåt för att spela upp låten snabbare och neråt för att spela upp låten långsammare. Spelaren har t.o.m. stöd för musik med speciella ljudchip som det japanska Mr. Gimmick eller Castlevania 3, men då måste man såklart göra den där ljudmodden på sitt NES för att höra dem vilket jag inte har gjort än. Tror det är han där loopy som har gjort spelaren.

Om du vill kan jag göra ett arkiv av alla låtarna jag har lagt in på mitt CF kort. Det är massor av låtar, bland annat för i princip alla spel och en hel del hemmagjorda låtar också från diverse artister. Runt 85MB .nsf filer vilket är över 4000 filer.

Edit: Det är också rekommenderat att man har ett NTSC NES eftersom i princip alla nsf filer spelas upp med NTSC hastighet, så de spelas upp för långsamt på ett PAL NES tyvärr. En stor anledning till att jag köpte ett amerikanskt NES.
 #541525  by Italia
 
Detta kanske låter dumt men fungerar powerpak filerna man tankar ner från retrozone på mac datorer med?
 #541536  by e5frog
 
Det borde inte vara något problem att använda mac, du ska bara kopiera över filerna till CF-kortet.

Sen lägger väl mac:en automatiskt in en massa skitfiler, förlåt systemfiler som vanligt men de ska förmodligen inte orsaka problem - om man nu inte kan få den att låta bli med det. ;-)
 #541537  by Italia
 
Tack för svaret! :good:
 #544222  by segasonic
 
Va? :-k
 #544440  by e5frog
 
Ska du använda Lite versionen måste du ha en CopyNES också för att kunna programmera den, det är en kretskort du monterar inuti en konsol för att kunna kopiera eller åtminstone läsa innehållet på en cartridge.
http://kevtris.org/Projects/copynes/buyit.html

Så... en vanlig PowerPak kanske blir enklare och billigare att använda trots allt.
 #551147  by gg3gg3
 
funkar det att köra med USB sticka om man beställer med "USB card reader" för 7 dollar extra?
 #551150  by tjibynn
 
Det tror jag inte.. USB card reader ser ut så här ifrån RetroUSB

Image
 #551359  by tjibynn
 
5:e raka beställningen från RetroZone utan nån tull eller moms eller skatt eller avgift eller dyl. ;)

Image
 #551443  by tjibynn
 
Förra beställningen var på över $300.. tror de finns en bild på det tidigare i denna tråden ..

Men jag klagar inte :)
 #551446  by e5frog
 
Undra hur det där funkar, passerar de en tullstation där alla paket plockas upp och tullas eller är det posten som meddelar?
Kanske det är skillnad om det går som paket eller brev?
 #551498  by smid
 
Fan va nice, själv fick man smeta ut med 900kr :/ Men vad ska du med två till?
 #551500  by Ufouria
 
Det är nog skillnad om det går som brev eller som rekommenderat. Breven utan tracking (t ex USPS First Class Mail) hanteras annorlundare och registreras inte vid varje steg, dvs mindre koll på dem. Dessutom så skickas oftast inte dyrbara grejer som brev/ej spårbart så värdet borde vara lågt och tullen skiter i dem. Dyrare varor skickas spårbart --> tullen kollar alla rek brev.
 #551506  by tjibynn
 
smid wrote:Men vad ska du med två till?
Sålde ju mitt PP till nån här på forat (han vågade/ville inte beställa från USA) för 2k :)

Så nu när det var dags att beställa hem ett nytt till mig så ville polaren ha ett PP+kort oxå
 #551514  by smid
 
Trodde att det va på skoj :lol: bra affär, minst sagt, grattis haha.
 #553166  by gg3gg3
 
Är det nån som har testat powerpak till snes? har hört ngt löst om att man manuellt måste skapa en savefile till alla spel man ska spara, kan det stämma?
 #553197  by gg3gg3
 
bedrövligt om det är så. Inte undra på att Powerpak är den enda av dessa multikassetter som inte är slutsåld isf.
 #553261  by smid
 
Den enda av dessa multikassetter som inte är slutsåld? Jag har ett powerpak SNES, dock kommer jag inte ihåg angående sparfiler.

Att det skulle påverka köplusten så fruktansvärt tvivlar jag iaf på.
 #553330  by gg3gg3
 
Ja det går Inte att få tag på sd2snes eller super everdrive, det var d jag menade. Det låter inte som att du använder den så flitigt, sälja ;)?
 #553439  by smid
 
Ja det kan inte bero på något annat. Köpa trots att den är bedrövlig? Min ligger nerpackad, testa retrozone annars - dom ska ju ha flera kvar.
 #553446  by gg3gg3
 
ok, tack för tipset och ett genomgående trevligt samtal
 #557247  by gg3gg3
 
är det någon som har köpt sd2snes eller super everdrive bara PCB och satt in själv i ett skal? Är det några konstigheter eller är det bara att byta ut det befintliga pcb:t rakt av och fila upp ett hål för sd/flashkortet?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Instagram #sndb.se