• Favoritmusik från Megaman-serien till NES !

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #726376  by Stiltzkin
 
Trådtiteln förklarar väl det mesta egentligen, men det vore kul(kanske) att veta
vilken bana som har den bästa musiken? :)

Försök att bortse från bandesignen i sig. Se det som att du startar valfri bana från valfritt
Megaman spel(endast 1-6) och blunda. Leta sedan upp ett Youtube klipp med musiken
och posta det här :good:

Nåväl…mitt bidrag:
 #726397  by Ufouria
 
Älskar många låtar från Mega Man spelen till NES. Går inte att välja men jag slänger in Skull Mans låt.

Nu är vi i NES sektionen men denna låten gillar jag bäst bland GB megisarna.
 #726438  by Yffisch
 
Musiken från MM4 är helt klart bäst av alla spelen. Jag håller med ovanstående om Skull Man.
Det är så bra minnen från det spelet så jag vet inte vilken låt som är bäst egentligen. Dr Willy Stage 1 är ju sjukligt bra om inte annat. Känslan man får av snön och de där granarna i bakgrunder har följt med mig hela livet.
 #726466  by Elrinth
 
Mega Man-spelen till NES hade ju tokigt klockrena låtar.

Finns inget som slår första gången man nådde denna banan. Peppen var skyhög. Får rysningar av att lyssna på den ännu idag :)
Här är en skojjig remix av den: ... le-stage-1
 #726482  by wkd!?
 
Denna pärla från MM4 har en speciell plats i mitt hjärta :)
 #726597  by Ufouria
 
I princip alla låtar i Mega Man 1, 2, 4 och 5 är bra. Har spelat 6:an flera gånger men kan inte minnas att det spelet har någon bra musik. Ingen låt som fastnat. Inte heller när det gäller MM 3. Nian och 10 har bra musik oxå. Det är iofs NES här men 9:an och 10:an kan nästan räknas till NES.
 #726598  by Yffisch
 
Tauler: Haha, musik är så lustigt. Jag får nästan lite ångest av just den där låten. Känns som att hela livet är misär och är på väg att gå under.

Ufouria: Jo men fasen, Yamato man och Tomahawk man är ju rätt schyssta!
 #726602  by JBH
 
Vet inte vad det är som gör det, men är väldigt förtjust i låten från Star Man banan:
Introlåten till Mega Man IV (GB) är också sjukt mysig:
 #726700  by Tauler
 
Yffisch; måste erkänna att jag bara spelade MM1-3 på NES så dom andra spelen kan jag inte uttala mig om. Men jag har intresse av att lyssna igenom Spelsoundtracks och kanske finner jag en ny favorit bland MegaMan låtarna snart.
La till en ny telefonsignal från introt till Blaster Master, så när en god vän ringer vet man att det är han. Den låten funkar klockrent. Funderar på att hitta GunSmoke titellåten oxå. Skoj är det med såna ringsignaler !
 #727021  by Yffisch
 
IMO så är Wilys Theme 1-2 till mega man 2 så sjuuuukt uttjatad.
Så fort man hör frågan om bästa låten i MM-serien så blir 95% av svaren alltid Wilys Theme MM2. Med all rätt såklart för den är ju väldigt bra, men samtidigt är jag lite trött på att höra om den för det finns ju massor av bättre låtar i det spelet. Jag tror att den blivit hypead så att folk börjar gilla den extra mycket för att de hört av många andra att den är bäst och att det blivit lite trendigt. Om folk fick börja om från början och spela igenom alla spelen utan att veta att andra spelat spelet över huvud taget så tror jag att statistiken för den låten sett annorlunda ut!
 #727041  by Elrinth
 
Det var bara en tidsfråga... :DOG
Smaken är som baken, olika.
Last edited by Elrinth on 20 Oct 2014, 11:41, edited 1 time in total.
 #727042  by Yffisch
 
Sorry, antar att klagomålen på låten börjar bli trendigt också :DOG
Vet själv hur stor skillnad det kan vara på en låt som är poppis och inte poppis. Gjorde själv en låt en gång som jag visade mina vänner. De tyckte väl att den var bra, men inget mer än så. Sedan visade det sig att låten blev succé och att folk började prata om den och DÅÅÅ helt plötsligt så började mina vänner "Faen, denna låten är ju awesome. Har lyssnat hela dagen på den. Visade den för min arbetskamrat och han älskade den"....

Så folk lurar sig själv och lyssnar inte alltid med öronen.
 #731439  by Mikegyver
 
Wily 1+2 från MM2 är sjukt bra men får ju hålla med Yffisch att den är ganska uttjatad.

Metalman från 2;an är ju helt klart en favvis

Sen får jag ju säga att jag inte håller med dig Ufouria om att MM3 inte har minnesvärt soundtrack men det kan ju kanske bara vara mitt tycke. Sparkman är tex en av mina favorit låtar i hela serien om man ska vara fullt ärlig. Sen kan man ju inte hata på den otroliga ending themen.
 #800123  by Tauler
 
Hallå, NES musik fans ! Jag vill dela med mig 2 nya favoriter, båda från Mega Man 2 spelet. Den första låten blir lätt en favorit när man hör den, ösig och uppiggande !


Nästa låt måste jag nästan buga mig för. Denna lilla pärla har jag fått gåshud av senaste gångerna jag lyssnat på.
Det är verkligen inte ofta jag får det av musik.
Kan denna va bland dom sorgligaste NES låtarna som någonsin skapats ? Bravo låtskaparen, vem du än är !

 #800149  by Ufouria
 
Jag tycker oxå slutmusiken i MM 2 känns väldigt sorglig. Det ser sorgligt (och vemodigt) ut oxå när han går där på ängen och årstiderna växlar. Mest sorgligt med löven som faller.
 #800183  by Tauler
 
Ganska häftigt när jag fick veta att alla Mega Man spelen hade olika kompositörer men ändå var kvaliteten på musiken så hög på hela serien.

Instagram #sndb.se