• Beat em ups till NES?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #762159  by wonamik
 
Tja,

Spelat igenom Turtles 2, 3 och 4 senaste dagarna med brorsan och blev helt såld på beat em ups igen :) 3an är en klar favorit, så jävla bra.

Vet nån om det finns fler sjysta 2player beat em ups till NES? Helst när man fightar monster/zombies/mutanter/robotar eller liknande, gillar inte Double Dragon när alla fiender e människor :)

Mvh Tommy N
 #762179  by aerobert
 
Tänker spontant på
Batman Returns
Mighty Final Fight
Street Gangs
Renegade
Rollergames
Fist of the north star

Finns inte jättemånga i genren för Nes
 #762180  by MilleN
 
Bayo billy men där är det också mestadels homo sapiens att döda :)
 #762181  by Elrinth
 
Det första som kommer till tanken angående 2-spelar Beat-em-ups till NES är ju givetvis Double Dragon 2 och River City Ransom (Street Gangs). Men du skriver att du inte gillar då man möter människor så vettefasen då :)

Kage / Blue Shadow / Shadow of the Ninja är ju inte direkt ett beat em up, men det är ett skitbra 2-spelar-coop-spel.
 #762185  by wonamik
 
aerobert wrote:Tänker spontant på
Batman Returns
Mighty Final Fight
Street Gangs
Renegade
Rollergames
Fist of the north star

Finns inte jättemånga i genren för Nes
Juste fan Might Final Fight e ju nice (vet de e människor men jag e svag for chibis) tack mannen :)
MilleN wrote:Bayo billy men där är det också mestadels homo sapiens att döda :)
Bayo Billy, come on man :) haha, for svårt for mig...och for Captain N, dom gjorde ju en episod om det spelet som var det enda spelet han var dålig på :)
Last edited by Kahn on 13 Aug 2015, 12:25, edited 1 time in total. Reason: Dubbelposta inte.
 #762189  by Ufouria
 
Battletoads & Double Dragon

De andra nämnda spelen är oxå riktigt bra (kanske inte Batman Returns - ska dock inte uttala mig då jag inte spelat det)
 #762193  by aerobert
 
Batman Returns är svårt pga att det är snålt med liv, men det har en ganska avancerad kontrollsetup för att utföra olika rörelser. Ganska coolt.
 #762380  by wonamik
 
Såna spel är dom värsta, som Ninja gaiden 3 man skulle kunna klara det om man hade unlimited continues, men icke sa nicke.
Last edited by segasonic on 15 Aug 2015, 14:32, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #762383  by wonamik
 
aerobert wrote:Double dragon 3. ETT LIV! Skiten går inte att spela ens utan game genie.
Ah jag vet, men det fanns nåt trick till det spelet om jag inte mins fel. typ start select så hoppade man fram en bana. fast spelet var ju helt omojligt vilket som :) Sista bossen va en häxa minns jag iaf...som jag start selectade mig fram till, lol.
 #762390  by Ufouria
 
Den japanska versionen av Ninja Gaiden 3 ska vara lätt. I den utgåvan har man oändligt med continues och så var det något mer som gjorde det lättare har jag för mig.
 #762393  by WERY
 
Double Dragon 3 till NES är hyfsat enkelt, om man bara spelar på taktik. Att sedan bara ha ett liv gör, att man skärper sig och spelar bättre. När man kommer till sista banan får man ett continue. Svårt är det dock men på arkad är spelet värre, för där reagerar gubbarna 2 sekunder försent
 #762596  by Hrossharsgrani
 
Man får ju ytterligare två karaktärer i DD3 efter bana två och tre samt som sagt ett continue efter bana fyra, så det är bara att prestera lite så får man det lättare. Jag skulle säga att både DD1 och 2 är svårare än 3:an.

Testa Bayou Billy så kommer du märka att det inte är så svårt som ryktet säger, det är ett ganska bra spel dessutom.

De flesta spelen som nämns i den här tråden har väl inte co-op (vilket efterfrågades), bara DD-serien, Battletoads och Street Gangs som har det.
 #762629  by WERY
 
Target: Renegade är också ett spel i genren, som har vissa likheter med DD1 på NES, när det gäller sprites. Spelet har ett oerhört bra soundtrack komponerat av Tim Follin
 #763777  by s_o_n_y
 
Har ni sagt Contra / Probotector ? De måste väl vara bland dom roligaste. Iofs inte beat em up kom ja på :/

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Instagram #sndb.se