• Coolt kickstarter projekt från Nederländerna

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #766574  by segasonic
 
Kreese wrote:Varför ligger det i SNES delen?
Gör den ju inte (längre) :-w
 #766606  by MilleN
 
Och jag backade 5$ till för att få pro tips ;) det lär behövas :D

Edit: en liten tanke, antar det går i palhastighet och att det är samma hastighet även om någon har ntsc-konsoll? Annars ere oorättviist :)
 #766634  by Farbror Barbro
 
Ett Nes-spel kan inte ha mer än en hastighet. Går det i rätt hastighet på en PAL-konsol kommer samma kassett att gå för snabbt på en NTSC-konsol i och med den högre bildfrekvensen. Vice versa blir det om spelet är utvecklat med NTSC i åtanke. På senare konsoler såsom Mega Drive kan spelet vara anpassat för NTSC och PAL på samma PCB (t.ex. Dick Tracy, Streets of Rage 2). I det här fallet är spelet onekligen NTSC-optimerat om man utgår ifrån videon, gissningsvis för att kunna anpassa sig åt alla utanför Europa plus de facto att många i PAL-länder ändå spelar med NTSC-konsoler. Det gör jag i varje fall och av den anledningen backade jag för att få en blå kassett.
 #767530  by MilleN
 
Thor Avkerlund har prövat :) synd att det bara är tetrispoängen som räknas typ, det andra är ju ren transportsträcka :)
Attachments:
Screenshot_2015-10-19-20-33-16.png
Screenshot_2015-10-19-20-33-16.png (915.28 KiB) Viewed 15731 times
 #767531  by danskdynamit
 
Tittade på den precis. Jag det är ju samma som i NWC. Tävla mot de som är grymt bra i tetris verkar inte bli lätt. Får se till att ha mycket tid där.
Kul att han ställde upp och gjorde en video, undra om han ska va med och tävla?
 #767550  by MilleN
 
Är det bara mellan oss som pledgat tävlingen gäller eller släpps rommen fri? :)

Får fixa en sndb interntävling också :)
 #767579  by poppe
 
Om någon annanör intresserad:

retroplayerNL says:
Hello Pontus,
You are from Sweden, right?
Yes, there are a few grey ones left.
Including shipping these are 60,-
Please let me know.
Grtz. Julian Henri
 #767906  by Filurkatten
 
Om romen är ntsc, hur blir det då med timingen mellan de som lirar på en ntsc konsol och de som lirar på en pal?
Jag tänker som i tetris där man får minde tid till input i pal versionen vilket gör den betydligt svårare.
 #767908  by Filurkatten
 
Givetvis, antar att det ej kommer spela någon roll, mitt huvud tänkte bara på pal versionen utav tetris som är optimiserad ganska skumt.
Vill minnas att bruckorna faller snabbare tidigare samt mindre rörlighet i sidled.

Men som du säger, ntsc version fast långsammare helt enkelt. :)

Instagram #sndb.se