BBOOTS

Din oomkullrunkeliga guide till alla NES-spel som släpptes i Norden!
  • Owe Bergsten på TV4

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

av Martin
 02 okt 2015, 22:25
Owe Bergsten på Bergsala intervjuas av TV4 apropå Super Marios 30-årsjubileum.
tv4.se/nyheterna/klipp/han-tog-super-ma ... ge-3206432
 av Lirod
 02 okt 2015, 22:31
I det gamla klippet så har han på sig en likadan slips som den jag köpte av Pinge på senaste RSM.

:mario
 av Ufouria
 02 okt 2015, 22:58
Tack för det klippet! :good:
 av zyffe
 03 okt 2015, 02:34
Lol! "Aa då ska du flyga in under målet som du har på slutet. Aa du får offra Yoshi och..." xD Alltså man får ju galen nostalgi när man hör samtalet där! Minns att det kändes som att jag hade ett samtal med någon högre makt när jag ringde in till vår version av nintendo hotline som liten grabb. Var helt förundrad och kunde för livet av mig inte förstå hur de visste om alla hemligheterna, haha.

Tack för videolänken! Mycket roande. :D
 av Speedmouse
 03 okt 2015, 10:28
Lirod skrev:I det gamla klippet så har han på sig en likadan slips som den jag köpte av Pinge på senaste RSM.

:mario

Hela klippet:

:luigi:
 av WERY
 03 okt 2015, 16:16
zyffe skrev:"Aa då ska du flyga in under målet som du har på slutet. Aa du får offra Yoshi och..." xD

Jag minns när jag upptäckte den hemligheten. Visste att det fanns något bakom målet, så jag testade olika saker, tills jag kom dit med yoshi, för att sedan sväva under och hoppa av på andra sidan första målet
 av Martin
 07 jan 2018, 08:12
Kapar denna tråden. Har hjärnsläpp och hittar inte det gamla klippet på Owe Bergsten när han besöker Tekniskt Magasin på SVT där han demonstrerar NES med zappern genom att spela Duck Hunt. Hade för mig att jag hade klippet, men hittar inte det. Finner det inte heller någonstans på nätet. Någon som vet?
 av Martin
 07 jan 2018, 14:41
Nix, den är förvisso underhållande, men detta var ännu tidigare i programmet Tekniskt magasin. Gissar på 1987 eftersom det var sista säsongen för programmet.

Men ledtråden var bra! Kollade nämligen efter Tekniskt magasin på öppna arkivet och fann avsnittet! Någon måste rippa det så det kan sparas för eftervärlden. SVT har ju en tendens att plötsligt plocka ner gamla saker.

Ca 31 minuter in.
https://www.oppetarkiv.se/video/2078950/tekniskt-magasin-30-ar-avsnitt-1-av-8
Senast redigerad av 1 Martin, redigerad totalt 7 gånger.
 av 0LD5K00L
 07 jan 2018, 14:53
Snyggt letat! Det tackar vi för. :)
 av JHN
 07 jan 2018, 14:55
Underbara klipp! :)
 av segasonic
 07 jan 2018, 16:28
Jag har snart laddat ner hela klippet :good:
 av Ufouria
 07 jan 2018, 17:34
Vem är Erik Bergsten? Owes son?