BBOOTS

 

  • Vi spelar Nes tillsammans | 028 Section-Z

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 28?

Mach Rider
4
22%
RoboCop 3
5
28%
Section-Z
9
50%
 av rakapparat
 25 maj 2016, 10:10
Hej!

Har med Poppes välsignelse tagit tag i att fortsätta att köra NES-spel tillsammans på forumet. Tidigare spel som har spelats tillsammans hittar ni i samlingstråden här!

Till den här omgången. Följande tre spel har slumpats fram och ni har fram till måndag att rösta på vilket vi ska spela. Därefter spelas spelet som valts i två veckor och man får deltaga hur man vill. Recension, tankar om spelfysik, en sång, video, you name it! Bara ha kul och kunna diskutera kring samma spel och prova på spel man kanske aldrig provat.

BildBildBild

(Omröstning syns ej om du använder tapatalk på din mobil/padda. Du måste logga in i webbläsaren för att rösta.)

Vinnare blev Section-Z, info om spelet:
A console version of Section Z was released for the Nintendo Entertainment System in North America and Europe in 1987. The gameplay was altered for the NES port, particularly in its level design and game controls.

The NES version features three stages, each comprising 20 sections (for a total of 60 sections), which are full-fledged levels in this version, although not all sections need to be visited to complete the game. In contrast to the alphabetical sections in the arcade version, the sections in the NES version are numbered instead. The first stage begins at Section 00, which is the outer perimeter of the space station and then proceeds to enter Section 01, the first actual corridor of the base. At the end of most sections, the player will choose to enter one of two transporters, each taking player to a different section of the base. Some transporters will take the player to a previous section while others cannot be opened until the player has fulfilled a certain condition and will kill the player if they try to enter. The objective of each stage is to destroy the two power generators located at different sections of each stage in order to open the path to the final section of each stage (Sections 19, 39, and 59 in that order) and face the boss.[3]

Instead of using one button to fire and the other to turn around, the player now uses one button to fire at one direction and the other to fire at the opposite.[4] The player starts with a standard-issue laser rifle and can upgrade their weapon into a Flash Buster (which fires medium-range bullets at three directions) or a Megasmasher (which fires wider v-shaped laser beams). Either weapon can be upgraded into the Mega Buster, which provides both, wider-long range shots at three directions. The player can also obtain a Barrier Shield that will protect the player character for 32 shots.[5]

The player also has a numeral indicator which represents their remaining energy, which will gradually be depleted when the player takes damage from enemy bullets or when the player loses a life by touching an enemy. However the player can still continue at the beginning of their current section, even if they lose all of their lives, as long as they still have energy left. When all energy is lost, the player is sent the start of the stage with full energy to start all over. The maximum energy can be increased by destroying the power generators in each stage. The player can also summon as a special transmission shell by pressing both button simultaneously. These include a Mega Missile, a Flash Bomb, and a Crush Ball.[6] Picking these shells and using them will cost the player four energy points.[4]

The Famicom version in Japan was released in Disk Card format for the Family Computer Disk System add-on. In contrast to its NES counterpart, which the make player complete the game in one sitting, the Disk System allowed player to save their progress in one of three save files. After a game over, the player can quit the game and resume where they left off by loading the save file. The English localization of the game's manual identifies the main character as "Captain Commando", a fictional spokesman for Capcom USA who later starred in his own video game.
Senast redigerad av 3 rakapparat, redigerad totalt 31 gång.
 av poppe
 25 maj 2016, 10:33
Härligt att du tar över rodret Rakis :good: Kommer försöka hinna med att spela och dela med mig någon liten tanke.
 av poppe
 27 maj 2016, 12:30
Titelskärmen till Robocop 3 är rätt bisarr. Är det en unge med uzi som sitter på axeln?
 av Ufouria
 30 maj 2016, 12:12
Ja detta spel kräver att man ritar "kartor" annars kan man hålla på i evigheter.

Kan verka tråkigt i början men när man väl kommit in i det så är det riktigt mysigt samt med något hypnotisk musik.
 av Kahn
 30 maj 2016, 12:52
Jag gillade detta spelet som liten, ägde de inte själv, men fick alltid låna de av killen uppe vid lekparken :)
Klarade de aldrig som liten då, men senare gick de lättare. Ganska simpelt spel, men som du säger. Evighetsspel om man inte gör kartor och har lite "tur" :P
 av Lurx
 30 maj 2016, 19:10
Uuuh vad kul! Måste nästan köra lite section z bara för det :)

Sjukt bra initiativ rakis!

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 av rakapparat
 31 maj 2016, 20:22
Satte mig nån timme nyss. Svårt att klura ut mekaniken och manualen gav inte mycket hintar. Började med att skriva ner var alla vägar ledde i ett block.

Vad betyder egentligen bokstäverna längst upp till höger? Dom skiftar markering mellan varandra när man skjuter och rör på karaktären samtidigt men jag förstår inte vad dom gör?

Enligt manualen ska man först förgöra "kraftbarriären" innan man kan ta sig vidare. Jag kom två gånger till vad jag antar är kraftbarriären i sektion 11, dvs första bossen?

Grymt irriterande att man åker tillbaka ända till början när energin går ner till noll. Samtidigt hellre det än att dom hade begränsat antal continues.

Någon mer som spelat än?
 av Kahn
 01 jun 2016, 06:31
Bokstäverna är uppgrades. Annat vapen och en sköld finns :) Aktiverar med hjälp av select.
Sen får du ju lite olika bomber/missiler under spelets gång som du aktiverar genom att trycka a+b.
När man aktiverar med a+b kommer de fram olika vapen för varje tryck, tror de finns 4 olika, när man till slut hittat dom först såklart. För att kunna skjuta iväg de så åker man bara på vapnet som kommer fram i mitten på skärmen sen är det bara att skjuta iväg det :)


Hoppas de hjälper lite på vägen Rakis!