BBOOTS

• The history of Sunsoft - del två är uppe

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

av Gazimaluke
 01 okt 2016, 18:35
The History of SunSoft är en artikelserie på engelska om Sunsoft.
Senast redigerad av 5 Gazimaluke, redigerad totalt 3 gång.
 av Gazimaluke
 02 okt 2016, 19:13
Precis Martin. Det blir video. Jag har ju jobbat ett bra tag på vad som först var ett podavsnitt av Dokument Tvspel som gick över till nya podden PixelPolare. Men 2017 någon gång känns rimligt.
Gissar på att den blir i alla fall 1,5 timme. Nu när det ska vara video till pratet så kan jag skriva om saker lite annorlunda.

Min tanke är att Sunsofts historia ska berättas som aldrig förr. Jag har intervjuat sex personer som har jobbat på Sunsoft i olika kapacitet och läst allt jag kunnat hitta på internet i intervju och faktaväg.
Senast redigerad av 1 Gazimaluke, redigerad totalt 3 gånger.
 av Gazimaluke
 02 okt 2016, 21:59
Blir svar på en del tidigare obesvarade Sunsoft-frågor med mera. Skulle gjort pod av det snart, men den kommer nu mer handla om våra åsikter om spelen i avsnittet. Blir olidligt att behöva vänta med att dela med sig av infon. Men det blir nog roligare så här.
 av Gazimaluke
 03 okt 2016, 06:01
Men som sagt så kommer mer det ta tid. Jag har nyfödd son och ja det här är något jag kommer få klämma in när det går. Sån det blir radiotystnad om det nu, men ville att de som kanske sett fram emot det matiga podcastavsnittet skulle veta att det inte kommer bli så matigt.

Skulle gissa sent 2017
 av Gazimaluke
 07 okt 2016, 18:13
Är det där verkligen hans Instagram? Iwata jobbar fortfarande på Sun Electronics så kan vara svårt att få intervjua honom. Jag försöker komma i kontakt med honom i alla fall.
 av Gazimaluke
 21 nov 2016, 22:15
Har startat en Patreon för videon. Där står lite mer info om vad videon är tänkt att bli och så kan man se ett kort testklipp jag har slängt ihop :)
https://www.patreon.com/DocSunsoft
 av Gazimaluke
 24 nov 2016, 06:53
Alla bidrag till min Patreon belönas med ens namn i eftertexterna :3
Ser verkligen fram emot att göra videon. Manuset börjar närma sig grundläggande klart. Sen ska det gås igenom och finslipas. Sen blir det att ta fram upplägget på hur saker och ting ska presenteras. Hitta saker att variera mitt snack med osv.
 av Gazimaluke
 03 mar 2017, 06:58
Har börjat inse att det här nog får bli en textgrej istället för en videoserie. Realistiskt sett med den tid jag har skulle videoserien vara klar sent 2018. I textform kan jag leverera allt under 2017 och jag tror att det nästan skulle bli ett intressantare format. Text blandat med videos och ljudklipp.
 av Gazimaluke
 09 apr 2017, 17:16
Kul att du gillade det :) Jag har ingen direkt tidsplan för del två men hoppas att det inte ska dröja allt för länge. Grunden till alla delar är redan klar. Det ska bara fyllas i och rättas till osv.
 av Gazimaluke
 09 apr 2017, 20:52
Det kommer en podversion också lite senare. Måste bara anpassa texten lite, bland annat till att det inte blir jag som läser in det. Isak Bengtsson(Play Before you die) har accepterat uppdraget att läsa in texten. Det blir dock när han kan.
 av Gazimaluke
 01 maj 2017, 15:08
Finns det någon Famicom-samlare här på forumet som kan hjälpa mig att få fina bilder på boxar, kassetter, manualer från SUNSOFTs Famicom-spel?
 av Gazimaluke
 02 maj 2017, 14:37
Ja just det. Det visste jag ju nu när du säger det ^^ Tack :D
Senast redigerad av 1 Speedmouse, redigerad totalt 2 gånger. Anledning: Citera inte senaste inlägget.
 av Gazimaluke
 12 maj 2017, 06:41
Arbetet med del två går framåt. Början av Famicom-eran är intressant och så berättar jag om grundandet av Sun Corporation of America(Sunsoft of America). Har bland annat intervjuat Richard Robbins som var med från start där då hans far Joe var VD på företaget. Disk System-spel kommer också med på ett hörn :)