• Spelen som ingen ville ha...

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #797454  by Jake The Snake
 
Kommer ni ihåg när det i mitten av 90-talet fanns stora pallar med NES-spel (och SNES och GB också för den delen) i de större affärerna som reades bort. Ofta satt det via plastspännen runt dem.

Jag kommer ihåg att det mest var Fester's Quest och Ironsword - kommer ni ihåg några fler titlar?

Jag kommer också ihåg att ett av de oönskade SNES-spelen var CV4 till SNES (!), vilket jag återfallsköpte i slutet på min första SNES-stint.
 #797456  by Omega Supreme
 
Plastspännen vet jag inget om men i den lokala leksaksaffären som var väldigt liten så köpte jag Shadowgate för 119 kr i mitten av 1995. Det var ett antal ex av ca 10 olika titlar som var nerstuvade i en reabox av hård kartong som stod på golvet. Minns inte exakt vilka fler titlar som jag valde mellan men det var inga rariteter direkt utan mer Solstice, Solar Jetman och Kabuki Quantum Fighter-aktiga titlar.
 #797473  by Ufouria
 
Kan tänka mig att även dessa låg där: W&W III (finns ju nästan enbart nya ex av detta spel), Robowarrior, Solomons Key, Skate or Die, Ski or Die, Black Manta mfl.
 #797506  by poppe
 
Section Z är ju även ett spel som man nästan alltid hittar i bra skick. Kanske tog de inte många ex (vi diskuterade det på RG)
 #797511  by Ufouria
 
Nästan alla Mr Gimmick exemplar jag har sett har prislappar med 99:- 149:- eller 199:- på så det måste ha varit ett spel som ingen ville ha.
 #797526  by Ashaman
 
Farsan köpte Journey to Silius till mig på ÖB i en reaback. Den hade buntband :) 99kr kostade det. Massor av JtS låg där...
 #797538  by Ufouria
 
Slog de inte ihop två-tre spel med sådana band oxå. Hemskt :o måste ju ha skadat kartongerna något rejält. Konstigt nog tycker jag inte man ser kartonger som kan ha blivit skadade på det viset.
 #797539  by Kibbe
 
Jag minns att det låg några Mr Gimmick i reabacken på Stor & Liten i Täby Centrum..
](*,) :/

Edit: Haha, läste nu vad Ufouria skrev ovan.
 #797541  by Andreas No 1
 
Gimmick har ju ett så flippat/trippy-omslag plus att det släpptes sent, så därav rea-priserna. Ja, W&W 3 är överrepresenterad bland de nya/ospelade spelen.
 #797567  by Ashaman
 
Ufouria wrote:Slog de inte ihop två-tre spel med sådana band oxå. Hemskt :o måste ju ha skadat kartongerna något rejält. Konstigt nog tycker jag inte man ser kartonger som kan ha blivit skadade på det viset.
Det jag fick var rätt raka kanter på har jag för mig, men enormt mycket hyllslitage. Inget Sannaskick ;)

Och skada från bandet givetvis...
 #797605  by segasonic
 
Ufouria wrote:Konstigt nog tycker jag inte man ser kartonger som kan ha blivit skadade på det viset.
Mitt Mega Man 5 hade skador som faktiskt skulle kunna komma från ett sådant band :o

Instagram #sndb.se