• Fanns VS. System i Sverige?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #798235  by Gazimaluke
 
Ja, som rubriken påvisar undrar jag om Nintendo VS. System fanns I Sverige i någon utsträckning.
 #798242  by highwindNOW
 
Jag misstänker starkt att det inte gjorde det.
Såvida inget enskilt företag kanske importerade något enstaka.

Men under mina 15+ år som samlare har jag aldrig ens hört talats om att någon haft ett inom Sveriges gränser.
 #798247  by Pinge
 
Samma här, att Nintendo Vs system skulle ha funnits i Sverige men inte dykt upp ännu är högst osannolikt. Det finns såklart vissa av oss som har Vs System moderkort med spel till idag däremot men ett kabinett vet jag ingen som har. Dessa var ju oftast konverteringar av Donkey Kong, Donkey Kong Jr och Popeye, men om man tänker på dedikerade såsom dualkabinettet och den mindre sitdown varianten a.k.a Red Tent så verkar dessa knappt ha letat sig till Europa än idag.

Nintendo Playchoice-10 fanns däremot i Europa och även i Sverige, här är de dock väldigt ovanliga minst sagt och det finns endast ett fåtal kända kabb.
 #798250  by WERY
 
Det luriga här ju att man inte kan veta säkert. Något företag kan ha tagit in dem och ställt ut dem, utan att det varit utbrett i Sverige. Har det bara funnits en eller några stycken på den tiden det begav sig, så är det svårt att svara på om det funnits här eller inte. Arkad skiljer sig på den punkten från konsoler och hemdatorer.

Instagram #sndb.se