• Vi spelar Nes tillsammans | 032 Werewolf: The Last Warrior

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 32?

Bigfoot
4
27%
Chip N' Dale - Rescue Rangers
5
33%
Werewolf: The Last Warrior
6
40%
 #802196  by rakapparat
 
Edit: Werewolf: The last warrior är framröstad som vinnare. Vi spelar och snackar om spelet fram till 22 december.

Det kommer mera!

Allt är mycket enkelt. Jag slumpar fram 3 spel som inte har spelats i tidigare omgångar, ni röstar på vilket ni vill spela, det som vinner spelar vi och snackar om sedan!

Sugen på att se vad vi spelat tidigare under tiden och kanske prova något där, lista finns här!

Följande spel har slumpats fram:
ImageImageImage

Röstningen pågår i en vecka.
 #802206  by Ufouria
 
Varulven så klart! Världens bästa spel :D (bortsett från den pipande banan) Fick mig att tänka på mardrömmen jag hade när jag var runt 9 år. På den tiden var det varulvar man var rädd för. Undrar vad dagens barn är rädda för. Det är väl typ zombies. De har väl inte läst dåtidens böcker om varulvar :P
 #802211  by Ashaman
 
Piff och puff är så lätt... Det drar man igenom med en gång. Finns väl ingen poängräkning heller? Njae... Werewolf skulle jag gärna spela, men äger det inte, så det får bli Big Goot för mig. Upp i ledning ! :good:
 #802214  by segasonic
 
Jag har aldrig kommit så långt i Big Foot kom jag på nu när jag såg titeln. Den första kassetten jag ägde fungerade skitbra tills man ville förbi titelskärmen och tryckte på start. Varje gång man gjorde det stannade spelet :lol:
Testade aldrig att spela det sen när jag köpte ett annat som var komplett.
 #802218  by Ufouria
 
Haha, som den där Blue Shadow kassetten som jag hade som funkade perfekt tills man blev träffad. Då hängde sig spelet :lol: Det hände varje gång. Så skulle man klara det så var man tvungen att göra det på a "no-hit-run" (eller vad det kallas).

När det kommer till Bigfoot är det nog fel på min kassett oxå då jag det är omöjligt att ta sig förbi en viss bana (första banan där det går mycket uppför) :P
 #802239  by rakapparat
 
Jag och Ampullah testade Blue Shadow lite förra veckan och då glitchade spelet till och vi spawnade längst ut till höger i skärm nedanför en kant som vi inte kunde gå förbi. Sjukt konstigt!

Vi provade även Werewolf en kort stund... Jag kan inte säga att jag blev jättesugen på det men vill ge det en ärlig chans!
 #802721  by rakapparat
 
Det gjorde ingen skillnad för Werewolf: The last warrior är vår vinnare. Ni har två veckor på er (22 december) att spela och dela med era tankar innan vi röstar om nytt spel. Alla former är tillåtna. Filma, skriv, podcast m.m . Kör hårt och lycka till!
 #802748  by Ufouria
 
:D :good: Ska ta och spela när tid infinner sig.

Har för mig att jag brukar tajma in och bli super-werewolf där, men jag är osäker. Man kan ju slå på "kanterna" av olika formationer och då dyker det ibland/ofta upp små kristaller. Precis innan man hoppar ner i hålet till andra skärmen kanske man kan få en kristall genom att slå på det som finns där.
 #805109  by rakapparat
 
En kort sammanfattning av mina intryck från det jag spelat.
Helt okej plattformande, dock märkliga kontroller med A och B ombytta mot hur det brukar vara med Slå/hoppa. Svår mekanik att klättra i taket som varulv. Bossarna jag mötte var helt okej, svårt att hitta mönstret på den andra, eller kunde varit tredje.

Fjärde banan blir helt omöjlig tyvärr, otroligt svåra plattformshopp och fiender som dyker upp från ingenstans. Det med begränsat antal continues gjorde att här gav jag upp.
Gillar musiken på första banan i alla fall!
 #805130  by Ufouria
 
Oj, detta har jag glömt att springa igenom. Kunde ha gjort det istället för härliga Sword Master. Fast Werewolf är nog bättre.

Är fjärde banan den med vattenfallen och stockar? Den tycker jag nog är den svåraste, fast alla banor efter de första två är ju rätt härligt frustrerande svåra i början :) Älskart!

Instagram #sndb.se