• Vi spelar Nes tillsammans | 034 Wrecking Crew

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel vill du spela i omgång 34?

Popeye
4
25%
Wrecking Crew
9
56%
Kick Off
3
19%
 #824590  by rakapparat
 
Dags att spela lite tillsammans igen. Jag har slumpat fram tre spel av dom som inte spelats ännu, ni röstar i en vecka och sedan spelar vi tillsammans, berättar vad vi tycker och delar glädje och eventuell frustration tillsammans!


Image
Image
Image

Svarta serien och NES-bibliotekets vassaste fotbollsspel? Vad vill ni spela?!

EDIT 171027:
Vinnande blev Wrecking Crew!
Tävling görs av denna omgång, följande tråd gäller för den: Vi spelar Nes tillsammans 034 & High-Score tävling - Wrecking Crew" onclick="window.open(this.href);return false;

Lycka till!
 #824621  by Ufouria
 
Popeye är bra och det har jag spelat en del (främst spelat sönder Intellivision versionen - den är läskig!!). Har däremot inte spelat mycket av ett av Sonefors favoritspel så jag röstade på det. Alltså Wrecking Crew.

Kick Off skulle ju vara skoj att testa men det enda ex jag har är total oöppnat så det går givetvis bort. En annan gång kanske när jag fått tag på en lös kassett.
 #825765  by rakapparat
 
Delar av mig lite tankar nu efter att tävlingen är avgjord:

Wrecking Crew är inget spel jag hade någon form av relation till innan jag började samla till NES. Som ett av de tidiga NES spelen och en del i svarta serien är jag positivt överraskad av det. Eftersom jag inte har något nostalgiskt skimmer över spelet så ser jag jag nog ganska objektivt av vad det är och i jämförelse med de andra spelen i svarta serien tycker jag det står sig ganska bra.

Att man spelar som Mario och att han saknar möjligheten att hoppa känns märkligt. Finns det något annat spel med Mario där han inte kan hoppa? Spelet är som i många andra i SS att en bana består av en skärm, dock i detta fall kan den scrolla något uppåt eller nedåt, vilket känns ganska ovanligt. Undrar om detta kan vara det första spelet till NES som gör detta?

Gameplay i sig är enkelt, banka sönder alla väggar och avancera dig vidare till nästa bana. Men det blir snart ganska klurigt hur du ska gå tillväga och spelet utvecklas mer åt att bli ett pusselspel med plattforms-element (utan hoppande).
I vägen står några (väldigt få varianter av vad jag mött) fiender som jagar dig. Detta gör fienderna ganska irriterande, mer än vad dom är i vanliga fall.

100 banor i spelet totalt känns ganska övermäktigt för min smak, jag tröttnade tidigare än så. Att sitta och spela igenom hela spelet i en sittning känns inte särskilt lockande för mig. Men i små stötar och nöta sig igenom kan nog funka. Men jag tror inte det kommer hända att jag gör det.

Sammanfattningsvis, bra spel i grunden, ett av de bättre av SS jag spelat, något frustrerande fiendesystem.
Betyg 3 / 5.
 #825770  by Ufouria
 
Grym recension, och jag kan hålla med dig i allt. Hade heller aldrig spelat det tidigare (mer än typ testat att kassetten funkade). Bra, lite mer avancerat jmf med de flesta andra SS spelen.

Jag skulle starkt rekommendera WC till personer som gillar kluriga pusselspel så som Lolo och Solomon's key spelen. Dessa spel är dock inget för mig då jag vill komma bort från den typen av hjärnverksamhet när jag spelar (det är ju en stor del av poängen med att spela) och ledsnade i princip direkt.

Instagram #sndb.se