• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #97306  by Vigdul
 
Tawny wrote:had eman haft rodland och panesians spel i nyskick hade man kanske inte tafsat på de med nyrunkade händer...
runkar du dina händer?

 #97325  by Pinge
 
Vigdul wrote:
Tawny wrote:had eman haft rodland och panesians spel i nyskick hade man kanske inte tafsat på de med nyrunkade händer...
runkar du dina händer?

:lol: :lol:

 #97329  by Tawny
 
hmm det verkar som jag skrev i fel tråd..

runka betyder väl typ "föra fram och tillbaka" och det gör jag då och då med mina händer ja, men vad jag håller i händerna samtidigt varierar

 #97335  by Pinge
 
gixen, den har du ju tipsat om förut, därför tog jag en annan runklåt av eddie... finns ju en del :D

 #97375  by Vigdul
 
Tawny: jag tror jag gillar dig.

 #97379  by Tawny
 
tack :)

 #97389  by Gixen
 
pinge80 wrote:gixen, den har du ju tipsat om förut, därför tog jag en annan runklåt av eddie... finns ju en del :D
Oj då.... :oops:

Men det är bara för att jag älskar den :)

 #99177  by Martin
 
Från det ena till det andra. Eftersom många frågade om boken och inte vill eller kan köpa från Vulkan så beställde jag hem ett par exemplar till. Har skickat pm till några som visat intresse. Är det någon annan som är intresserad så tjut till i ett pm. Kommer att kosta 150 guldmynt (110 kr för boken + 22 kr porto + Vulkans frakt uppdelat per bok och avrundat neråt).

 #99178  by rogerxy
 
Lätt värt det! Köp den alla som inte har, det borde vara ett krav för att få vara med på forumet ;)

 #99183  by Bonomaul
 
Göttans! Det erbjudandet kommer jag nog utnyttja. Schysst av dig!

Får man fråga hur mycket du kommer tjäna på den här boken? Hoppas såklart att det är i trakterna kring ekonomiskt oberoende, men antar att verkligheten tyvärr ser lite annorlunda ut? ;)

Edit: Ja just det. Skulle vi kunna hjälpa till att promota boken på något sätt? Utrymme på startsidan här t ex? Hur många ex är tryckta? Behövs det någon PR-boost?

 #99192  by Martin
 
Bonomaul wrote:Göttans! Det erbjudandet kommer jag nog utnyttja. Schysst av dig!

Får man fråga hur mycket du kommer tjäna på den här boken? Hoppas såklart att det är i trakterna kring ekonomiskt oberoende, men antar att verkligheten tyvärr ser lite annorlunda ut? ;)

Edit: Ja just det. Skulle vi kunna hjälpa till att promota boken på något sätt? Utrymme på startsidan här t ex? Hur många ex är tryckta? Behövs det någon PR-boost?
Jag har en vinst på 14 kr per bok (som sedan ska beskattas som inkomst när Vulkan för över pengarna).

Vulkan är print on demand, så det trycks allt eftersom den beställs. Skulle ju vara fint att hitta en annan kanal som är snabbare och har bättre marginal. Får se om det dyker upp något!

Linda Skugge (som är vd på Vulkan) har för övrigt mailat mig och var glad att den sålt så bra (är uppe i strax över 200 böcker). :lol:

 #99246  by Vigdul
 
Innan skatt ja.

 #99251  by Vigdul
 
Jag har surfat runt lite på tryckerier, och insett att du kan få det betydligt mycket billigare än på vulkan, typ 30 spänn styck. Enda skillnaden är att du måste sälja själv.

Jag undrar hur mycket skugge och han sigge eklund tjänar på det där egentligen... Din bok i all ära Martin, men vulkan-grejen ger mig dåliga vibbar.

 #99253  by Vigdul
 
Kan det här vara nåt:

http://www.co-print.com/

Om jag inte förstått saken fel skulle du kunna få 300 ex. för cirka 8500:-, plus moms som är på 6 %. Men du får skynda dig isf innan Reinfelt och gänget får för sig att höja momsen, dom är ju inte direkt kulturvänliga...
Last edited by Vigdul on 09 Oct 2008, 21:44, edited 1 time in total.

 #99255  by Tawny
 
men man har inte gett vulkan några rättigheter nu då?

 #99256  by Vigdul
 
Tawny wrote:men man har inte gett vulkan några rättigheter nu då?
Det hoppas jag VERKLIGEN inte. Att ge bort sina rättigheter till linda skugge vore som att... sälja sin själ till ronald mac donald.

 #99257  by Bonomaul
 
Hahahaha

 #99259  by Snutteliten
 
Han har väl sagt att han vill slippa sälja själv pga tidsbrist?
Tror säkert han kollat runt o jämfört innan han bestämde sig.

 #99262  by Vigdul
 
Jo men eftersom boken fått en hel del uppmärksamhet kan han säkert sälja direkt till butiker, och behöver iaf inte göra det från hand till hand.

 #99290  by Martin
 
Stämmer att jag egentligen inte vill lägga ner på sälj och distribution. Men har en annan kanal som verkar positiv, får se hur det slutar. Det är ju alltid dyrare ju färre exemplar man trycker och Vulkan bygger väl på vinst för bolaget från första exemplaret. Så även om de trycker bara en bok, så går några kronor till Vulkan.

 #100894  by Tawny
 
fick hem min bok idag.. gött!
bra job martin, mycket intressant..
har dock inte hunnit läsa hela, bara bläddrat lite..

men hur faan tänkte du när du skrev detta?

det handlar om distributionen i norden och olika företag i olika länder, och om norge står såhär:

s.42
"I Norge var det lite trassligare, där hade en pakistanier träffat Nintendo och fått rätten att sälja vid sidan om samtidigt som Bergsala arbetade med Unsaco A/S."


så kan du ju inte skriva! handlar det om en affärsman som bodde och opererade från Pakistan så får du skriva "En kille i Pakistan" och om det handlade om en norsk medborgare/affärsman så kan du ju inte skriva att han råkar vara av pakistansk härkomst!
ungefär som att skriva "men i norge hade en oseriös svarting..."

 #100901  by Sunking
 
Trassliga pakistanier är inte å leka med :lol:

 #100902  by Pinge
 
tawny: om det hade varit en svensk då? och han skrivit svensk, hade det varit samma sak? (skulle inte tro det)

om snubben var pakistanier så var han väl det!,
jag förstår hur du tänker (att det inte har ngn relevans i sammanhanget)
och jag vet att du tidigare trott att jag är av högerpolitiska åsikter och därför säkert nu tror att det är därför jag vill rättfärdiga användadet av pakistanier i detta sammanhang, men så är inte fallet!

jag gillar bara att kalla saker/folk för vad dom är

kram! :)

 #100923  by Tawny
 
vad spelar det för roll var han kommer ifrån?!

ja jag hade reagerat om det stod svensk, eller egentligen inte för då hade jag trott att det var nån som bodde och opererade från sverige..
om en norsk tjomme som råkar ha föräldrar från pakistan är med på marknaden kan man ju inte skriva så...

och jag säger också var folk kommer från.. "jo det var en turk" eller "han såg ut som en iranier" men det är ju helt irrelevant i sammanhanget

 #100924  by Tawny
 
pinge80 wrote:och jag vet att du tidigare trott att jag är av högerpolitiska åsikter
har jag? var har jag sagt det?

 #100926  by Pinge
 
du har inte sagt det rakt ut min vän, men du antydde typ igår (om jag inte tar helt fel på person :oops: ) ngt i stil med "jasså du är sån", tog det som en "jasså du är en såndäringa rasist", var det inte mei sammanhanget den "fula" ungen som inte fick en xbox? :wink:

eller så är allt bara en soppa i mitt huvud... kan så vara, om du inte förstår tawny så förstår jag... nu ska jag sova...

kram o godnatt.

 #100928  by Tawny
 
jaha nej det var inte så jag menade :D
jag menade typ "jaha så du är en sån som hatar barn och inte har nån empati" :)
därav min kommentar om att det var konstigt att du hade en fru.. eftersom de flesta kvinnor gärna vill föröka sig.. typ.. :)

edit: du fattade att det var ett skämt va?
Last edited by Tawny on 24 Mar 2009, 07:29, edited 1 time in total.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Instagram #sndb.se