• Bok om Nintendo i Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #766206  by Martin
 
Stort tack till alla som köpte eller bara kilade förbi och sa hej på Retrogathering. Snart rullar den ut hos Spel & Sånt, Mediapalatset, Retroplay, Nostalgibutiken och andra ställen. Japon kommer att ha den (och Sols feta samlarböcker) på Retrospelsfestivalen.

Kul att också höra alla idéer och förslag om arkadspelshistoria, Super Nintendo-samlarbok, PlayStation-historia och allt annat. Vi får se vad som händer senare, just nu har jag och Sol fullt upp med att skriva om svenska spelutvecklare i kommande boken Svenska Videospel.
 #766288  by Martin
 
För den som inte var på Retrogathering så börjar den nu rullas ut hos olika butiker:
Mediapalatset: mediapalatset.com/ovriga-produkter/bock ... -2015.html
Spel & Sånt: https://www.spelochsant.se/products/view/id/15474

Kommer även finnas på Retrospelsfestivalen.
 #766356  by SuperGamer
 
Jag kan nog ha missat första utgåvan med en hårsmån. Jag beställde den från Vulkan 2008, men fick den 2009. Jag är lite osäker för den där pakistaniern står med, och det var väl en av sakerna som ändrades 2009, men titeln står på ryggen. Kan det vara en hybrid mellan första och andra utgåvan?
 #766863  by Martin
 
Spelhjälpen.nu är en livestream som på lördag samlar in pengar till Läkare utan gränser. Man kan bl.a. buda på ett signerat exemplar av 8 bitar på 80-talet: tradera.com/item/1105/242571034/8-bitar ... pelhjalpen

Edit: Intressant Supergamer, det är en print-on-demand om du beställt direkt från Vulkan, så antagligen en hybrid.
Last edited by Martin on 08 Oct 2015, 18:09, edited 1 time in total.
 #766982  by Martin
 
Image
Kan glatt meddela att boken gick upp till 1111 kr i auktionen till Spelhjälpen. Tack till alla som budade. I skrivande stund är insamlingen uppe i 74000 kr och när de passerade 50000 kr så utlovade Retroresan att göra en ny fjärde säsong!
 #766984  by Pinge
 
Härligt :good:
 #768259  by Martin
 
Image

Det här är Peter Sparring, han är förläggaren som kom på idéen och förverkligade Nintendo-Magasinet. Han finns i Cobolts monter på Comic Con i Stockholm i helgen. Ta med ett nummer för signering. Han intervjuas i nya utgåvan av boken.
 #768438  by Martin
 
För den som inte köpt boken och vill kika lite först så finns nu de första sidorna upplagda på Smakprov:
http://www.smakprov.se/smakprov/visa/9789198112030/
 #783220  by Martin
 
Och har man inte boken 8 bitar på 80-talet: Nintendos marsch in i de svenska hemmen vid det här laget så finns det en möjlighet att vinna den samt t-shirtar med spelmotiv hos Japon på deras Insta-sida: https://www.instagram.com/japon.se/
 #812280  by Martin
 
Tror de flesta på SNDB vid det här laget känner till boken, men gör en liten bump eftersom det var ett år sedan sist. Den rullar på och det är kul att Nintendo/Bergsala-kulturen fortsätter att spridas. Har uppdaterat förstainlägget med länkar till olika butiker.

Passar på att slänga in ett foto när jag överlämnade boken till europeiska Nintendo-chefen Shibata i samband med Bergsalas 40-årsjubileum.

Image
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Instagram #sndb.se