• Prototyper

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #4169  by Bonomaul
 
Hundägaren bangar aldrig en intressant diskussion inte.. ;)

Det roligaste exemplet på res-pris är ju när folk sätter ut tex NES spel med 1:- utrop och 20:- (!!) i res-pris.
Snacka om att inte ha nåt liv.. he-he..

Tycker personligen att res-pris kan vara en bra funktion att utnyttja om man verkligen behöver ha ut marknadsvärde (eller däröver) för varan, men då ska inte utrop ligga på 1:- utan utropet ska stå i proportion till hur högt re-priset är satt.
Som i auktionsexemplet HÄ nämnde så hade kanske ett lämpligt utrop varit 2999:- eller nåt.
Lägre utropspris lockar alltid fler budgivare, res-pris eller ej.

 #4257  by Hundägaren
 
Nej, inte bangar jag för att diskutera lite.
Det är därför jag är med på olika forum, för att kunna prata om olika ämnen, ta intryck av andra alias och lära mig från de som kan saker bättre än mig. Om alla bara läste skulle det ju tillslut inte finnas något nytt att läsa heller :D

Jag snackar gärna om olika saker och bryr mig heller inte om i fall andra inte håller med mig och kräver att de ska ändra sig, det gör ju bara debatten roligare om man tycker olika.
Huvudsaken är att man håller en vettig och hyfsad nivå på snacket och inte börjar med massa pajkastning, trams och personangrepp. Sånt går tvärbort tycker jag och jag börjar själv aldrig med sånt. Men visst har det hänt att jag blivit "angripen" och sedan försvarat mig men jag försöker iaf hålla en schysst nivå. Att bara kasta ur sig massa fula ord till nån över internet kan man troligen träna en apa att lära sig med lite schysst bananträning, att däremot kunna besvara ett riktigt påhopp med finess är lite svårare då, och mycket roligare 8)

Till ämnet, eller vad man ska säga. Det känns som det glidit lite från prototyper i denna tråd nu, och det har jag stor skuld till, förlåt mig :wink:

Res.pris är ju helt OK enligt Tradera och det får ju jag då acceptera, men jag tjatar allt lite på dem ibland om att ta bort det :wink:

Skulle jag som sagt slippa dessa tramsauktioner från just 1 kr eller liknande när res. ligger på tusenlappar och de som har utrop 20kr, köp nu på 50kr och dessutom ett res.pris så skulle jag nog inte reagera så mkt över detta.
Det är just dessa, enligt mig, tramsauktioner som gör att jag ser "rött" så fort jag ser detta "Ej vinnande bud" :lol:

MVH H Ä

 #4259  by Sphinx
 
Måste faktiskt hålla med dig där H Ä angående reservationspriset. Bort med det och starta med samma summa som utgångspris.

 #4352  by Den där Marcus
 
I dag fick jag hem min 3.8 mm gamebit och kan alltså för första gången presentera bilder från insidan av mitt Batman 3 jag fyndade hem på Tradera förra vintern.

Image

Image

 #4361  by Bonomaul
 
Skönt att någon har vett att ta riktiga bilder, till skillnad från den där göken från USA (?) som påstod sig ha en Zelda 3 prototyp till NES (Se annan tråd på TUNG, kommer inte ihåg var).

Vad blev fyndpriset på det där då den _där_marcus?

 #4367  by Den där Marcus
 
He, he. Det är nästan så att jag inte vågar säga det...

61 kr + frakt blev priset.

Titeln på auktionen var bara "Nintendo NES 8-Bitars: Batman 3 (Returns)" och bilden var ganska liten och konstig så alla verkade missa vad det rörde sig om. Hans kommentar om att den inte hade någon riktig etikett gjorde mig nyfiken så jag bjöd hem den (för 60 kr kan man chansa).

 #4368  by Bonomaul
 
Jojo.. man tackar. Gratulerar.
Konstigt att ingen annan nappade då.. borde ju varit iaf någon som såg den.

Trevliga bilder var det hursomhelst.

 #4371  by pcx
 
Jag såg allt den där auktionen, men jag är en mästare på att missa deadlinerna på Tradera... och snål som man är så väntar man ju till sista dygnet innan man bjuder.

Det påminner mig om en auktion för ett japanskt NES-spel som jag gärna ville ha, men när säljaren inte hade fått något bud när det var 1 dag kvar så avbröt han auktionen! Han påstod att han alltid brukade göra så. Jag blev ganska sur och det kan väl knappast vara tillåtet heller...

Snål är männsikan som sagt :wink:

 #5808  by skaanlj
 

 #5815  by Kreese
 
Tjusigt, där ser man ju klart och tydligt det där med att de första spelen innehöll Famicom spel med en adapter på Hogans Alley.

Hur fick du tag på allt detta? Köpte du ett paket från USA fullt med allt möjligt eller?

 #8241  by jalla
 
Måste vara det sjukaste fyndet ever :shock: isåfall top 10 garanterat! :shock:

 #8243  by skaanlj
 
Tackar Jalla
Jag postade ett flertal inlägg efter den "sista" som finns i tråden ang. var och hur och av vem jag köpt allt men dom inläggen försvann tyvärr när servern eller vad det nu var kraschade som TUNG låg på.
Skall försöka skriva om det igen när jag får tid.

/ Andreas - skaanlj

 #8244  by jalla
 
Ok :) Hur mycket betalade du förresten? Så nån frågade förut dock, men så inte nån pris. Om du vill säga då.
Har du fortfarande nån till salu? Måste ju fråga ;)

 #9310  by GameGenie
 
*Nyfiken*

Skaanlj: fick fu någonsin sålt dina prototyper?
Eller om killen inte längre är aktiv, är det någon annan av er som vet?

Sitter själv på 24st prototypkassetter innehållande titlar som:

Nes Open Tournament Golf - NES-P-UG/Nintendo
T.M.N.T - Tournament Fighters - RD109/Germany
Megaman 5 - NES MZ/Final NTSC
Battletoads/Double Dragon - NES U8/ Final NTSC
Crash Dummies - ???
Wario´s Woods - NES WB/Final NTSC
Tetris 2 - NES TS/Final NTSC
Pac-Man - NES P7/Final NTSC
Yoshi - NES P YM/Nintendo
Kirby's Adventure - NES KR/Final NTSC

Någon som är intresserad att ta över ägandet av en eller flera av rariteterna?
Last edited by GameGenie on 07 Sep 2006, 01:07, edited 1 time in total.

 #9319  by Bonomaul
 
Gamegenie wrote:*Nyfiken*

Skaanlj: fick fu någonsin sålt dina prototyper?
Eller om killen inte längre är aktiv, är det någon annan av er som vet?

Sitter själv på 24st prototypkassetter innehållande titlar som:

Nes Open
T.M.N.T - Tournament Fighters
Megaman 5
Battletoads/Double Dragon
Crash Dummies
Wario´s Woods
Tetris 2
Pac-Man
"Yoshi"
Kirby's Adventure

Någon som är intresserad att ta över ägandet av rariteterna?
Skaanlj ligger och gottar sig på en strand i Grekland nånstans, så jag kan ju svara att han har åtminstone sålt en del av prototyperna, dock inte alla tror jag inte.

Jag kan "ta över" ägandet om du menar det bokstavligt. ;)

 #9326  by GameGenie
 
Haha, nej det var inte riktigt så "bokstavligt" jag menade.

Skall sälja av dem och skulle tycka det var kul om några stannade i Sverige.

Vet någon vad han fick för de han sålt?

 #9328  by kralleman
 
PMa gärna lista över vilka det är du har och ungefär vad du tänkt ta för dem.. Kanske kan jag se till att några stannar i Sverige=)

 #9347  by jalla
 
Skickat dig et PM GameGenie :)
 #219660  by Ufouria
 
Fick hem Megaman 5 idag. :good:

Image

Testat och fungerar, det är Mega Man 5 som är i, NTSC version givetvis (står på etiketten). Ingen etikett på baksidan.
 #219734  by Wezper
 
Hur ser man den är äkta då? :-k har dålig koll på detta.
 #219735  by BelfegorC4
 
Du öppnar kassetten och kollar om det finns EP-ROM i kassetten. Svarta chip med ett litet fönster (vanligtvis sitter det små klisterlappar över rutan då dom är känsliga mot solljus)
Eller om chippen/kretskortet är annorlunda mot en "riktig" kassett.
Image
edit: ojoj stor bild
 #219743  by Wezper
 
Vet man hur många såna som gjorts till olika spel?
 #219811  by Ufouria
 
Verkar som de är rätt värdefulla iaf.

http://www.gamesniped.com/forum/showthread.php?t=257

Protos är väl ganska brett begrepp vad jag förstått det som och att det inkluderar både "ofärdiga" (beta) versioner och mer eller mindre färdiga versioner som skickades ut till t ex tidskrifter.

http://www.atarihq.com/tsr/nes/aboutprotos.html
Technically speaking, prototype carts are what the companies' coders use to test games, and demo carts are what are given to magazines for reviews, but collectors call them both prototypes.
 #219856  by Pinge
 
sanna: är det inte Gamegenies gamla MM5 du har fått tag i? kolla hans senaste inlägg i denna tråden!
 #219904  by Ufouria
 
Nej det tror jag inte. Däremot är det med största sannolikhet samma säljare som skaanlj köpte sina protos av eller så ÄR det t om skaanljs kassetter.

http://www.tradera.com/Oetiketterad-Meg ... _103331299

Säljaren har fått positivt omdöme från skaanjl 2005-11-04, dvs några dagar innan han startade denna tråd.
Dessutom är det samma titlar som skaanlj fick tag på som säljaren har (fast säljaren har färre).
 #219938  by instinqt
 
Har du plockat isär MM5-kassetten och spanat in innehållet? :)

Instagram #sndb.se