• Prototyper

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #219947  by Ufouria
 
Nope, den var så fin så den behövde inte rengöras. :) Kan öppna den ikväll men jag tror inte den skiljer sig eftersom det står "final" på kassetten.
 #220330  by Ufouria
 
Såg inget speciellt på insidan. Kretskortet ser ut som ett vanligt kretskort.

:D
 #220350  by Ufouria
 
Jodå, jag vet vem proton kommer ifrån! :D :-w
 #220362  by kralleman
 
Sanna wrote:Nej det tror jag inte. Däremot är det med största sannolikhet samma säljare som skaanlj köpte sina protos av eller så ÄR det t om skaanljs kassetter.

http://www.tradera.com/Oetiketterad-Meg ... _103331299

Säljaren har fått positivt omdöme från skaanjl 2005-11-04, dvs några dagar innan han startade denna tråd.
Dessutom är det samma titlar som skaanlj fick tag på som säljaren har (fast säljaren har färre).
Jag har för mig att skaanlj fick merparten av sina protos efter att han satt ut en annons i lokaltidning. Han fick ju ett minst sagt oväntat svar från en oväntad säljare, om jag inte minns helt fel. Menar du han du köpte MM5-proton också har initialerna L.J.?

Det där är en rätt så typisk proto-etikett iaf. Ofta förekommande på de protos som skickades ut som demoexemplar till recensenter och andra betrodda (t.ex. Bergsala). Ofta står det final på dem. Det skulle inte förvåna mig om Bergsala fick en liten hög med likadana kassetter som de sedan skickade ut.
 #220369  by Ufouria
 
Ja, MM5-proton kommer ursprungligen från honom men det var inte av honom jag köpte den av.

De MM5-protos jag har sett är identiska med den jag har. Gamegenie t ex har en likadan (om han har den kvar?) och de båda kanske t om kom till Sverige i samma paket.
 #222311  by MXS
 
Snackade med en kille för några dagar sedan som kommit över en helt grym prototyp, Sunsoft´s spel SUNMAN som aldrig fick se "ljuset". Spelet sägs ha skickats ut i omkring 5 st exemplar världen över (b la till Bergsala), varav 2 st i alla fall är helt kända, den ena kopian har ett brittiskt "underground gamercrew" som kallar sig Lost Levels kommit över, dom fokuserar/samlar/skriver om "unreleased games".

Vi får se om den här killen jag snackat med vågar plocka fram och fota spelet. Han är väldigt hemlighetsfull just nu så han antagligen "ruvar på nåt stort".

Han berättade att han fått ett bud från en amerikan på svindlande 25.000 dollar om jag minns rätt.. Helt sjuka summor om det stämmer.

Här kan ni läsa Lost Levels artikel om spelet:
http://www.lostlevels.org/200311/200311-sunman.shtml
 #222316  by Ufouria
 
Häftigt! :)
Det spelet skulle jag vilja testa. De flesta av Sunsofts spel är ju underbara så Sunman är särkert inget undantag. Det verkar vara ett roligt spel.
Någon som laddat ner det (står download Sunman here längst ner på sidan)?
 #222321  by MXS
 
Nope jag har inte testat, men jag kanske kan få provspela prototypen inom kort ;) jag hoppas han låter mig göra det i alla fall, och kanske få tillåtelse att filma och fota den.. :koopa:
 #222822  by jalla
 
Faxandu wrote:Kanske inte är en äkta prototyp då?
Min Mega Man 5 proto är likadan, jag tror den skall vara så :)

MXS wrote:Han berättade att han fått ett bud från en amerikan på svindlande 25.000 dollar om jag minns rätt.. Helt sjuka summor om det stämmer.
Är du säker på at det var 25.000 dollar? 25.000 dollar låter otroligt mycket ut för et spel som har blivit dumpat och rellad (på det sättet att man kan ladda ner ROM filen av spelet) tyckre jag. Det hadde nog varit otroligt mycket pengar själv om spelet inte var dumpat också. Men vem vet :)
 #384010  by Ufouria
 
Proto?
Attachments:
IMG_3553.JPG
IMG_3553.JPG (782.9 KiB) Viewed 7746 times
IMG_3548.JPG
IMG_3548.JPG (699.36 KiB) Viewed 7746 times
 #384020  by Sphinx
 
Min gissning är att det kan vara en lokaliseringsproto. Den stora boarden och klistermärkena är typiska för protos. Chipen är återanvändningsbara och man raderar/nollställer dem genom att lysa ner i ett "hål" under klistermärkena. Sen att det står Megaman II US Vers V känns som att det styrker detta. Men man kan ju aldrig vara säker. Jag är lite cynisk i såna här fall. Vet man var den kommer ifrån? Är det din?
 #384048  by Ufouria
 
Jag har den! Är dock inte brinnande intresserad av såna här fula kassetter. :lol:
 #384056  by Sphinx
 
Är det några skillnader från officiella releaser? Jag tycker själv att protos är vansinnigt spännande. :)
 #384057  by poppe
 
Sanna wrote:Jag har den! Är dock inte brinnande intresserad av såna här fula kassetter. :lol:
Är den till salu?
 #384062  by Ufouria
 
Yes!

Sphinx: Det vet jag inte. Är inte så skarpsynt att jag skulle upptäcka om det var det. Om det nu inte skulle vara något helt galet.
 #384082  by poppe
 
Vad skulle kunna släppa den för?

Instagram #sndb.se