BBOOTS

sndb.se
  • Vem har den äldsta (lägsta serienr.) fungerande enheten?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

av Pinge
 10 jun 2009, 12:45
är det en adapter med ett silvrigt klistermärke på så har jag haft en sån (eller om den ligger kvar i gömmorna) det var den som var med till enhet 4040 som jag råkade sälja ](*,)
 av Alas
 10 jun 2009, 18:23
Here we goooo...... and let me hear you say yeah!!!

Bild
 av Alas
 10 jun 2009, 19:04
Sanna: Nix... testade både med amerikansk och Pal-A men den stod bara och blinka...
 av Alas
 10 jun 2009, 19:34
Rogerxy: Thanks! :MM

Gsmhacker: Fick 3 nes i samma paket och sålde iväg strömadaptrarna... la inte märkte till någon skillnad tyvärr...
 av instinqt
 10 jun 2009, 20:07
Jag hade en lite skum förut till en enhet jag renoverade...kollade aldrig serienumret, men det var lite "rundare" europaplugg eller vad man ska säga. Den var hade inte kanter utan var rundad, eller nåt sådant :)

Har en kass bild på den någonstans...
 av Pinge
 16 jan 2010, 19:06
instinqt skrev:Jag tror på tvåsiffrigt.

Och idag fick du rätt eftersom Fissebritta postade en bild i sin presentationstråd på enhet 45
 av Smygarn
 16 jan 2010, 19:16
Vore kul att veta vad en samlare är villig att betala för en enhet med lågt serinummer. Om nu Fissebritta har en enhet med nummer 45 och vill sälja, hur mycket skulle en samlare kunna tänka sig att betala för att få den i sin ägo? :)
 av Smygarn
 16 jan 2010, 19:17
instinqt skrev:Vad hade Alas enhet för nummer? Nu är ju bilden på ett Star Tropics :-k

Nånting med hundra vill jag minnas
 av Pinge
 16 jan 2010, 19:26
jag skulle gärna ha en enhet med serienummer under 100, men skulle nog inte betala mer än 500:- för den!
 av Ufouria
 16 jan 2010, 19:41
Bergsala kanske fick några specialenheter som var regionsfria så att de skulle kunna testa spelen innan de tog in dem i PAL format. Eller tror ni att de oxå kapade av benet på sina konsoler eller hade amerikansk/japansk konsol?
 av Pinge
 16 jan 2010, 19:59
jag tror dom körde en amerikansk enhet, inte varken en regionafri eller benkapad!
 av Smart Cat
 17 jan 2010, 03:54
Manualmannen fick ju en Japansk konsol när han skulle köra igenom Shadowgate och den måste ju ha kommit någonstans ifrån.

(eller han sa egentligen en "konsol som kunde hantera det japanska formatet" (NTSC?))
Med tanke på den mannens minne så kan det ju lika gärna ha varit en Amerikanske konsol som någon från BS lånade ut.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8