• Vem har den äldsta (lägsta serienr.) fungerande enheten?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #424469  by Da Bear
 
PE3449292

Det är alltså - 3 miljoner, 449 tusen, 292
Måste vara en väldigt sen maskin :D

Edit: Slät under, skrovlig på ovansidan.
 #560500  by Mr.Unknown
 
Jag tror jag knäckt myten ang att enheter med serie nummer PE200000 eller lägre är "regions fri"
Jag har en enhet med serie nummer PE025***. Det roliga är att den spelar pirat kassetter. Men inte spel utan regions chip (Star tropics SCN) eller NTSC spel. Någon fler som kan bekräfta det?

Har inte prova med PAL - A spel men skulle tippa på att det inte fungerar.

EDIT: NES-CPU-04
Last edited by Mr.Unknown on 25 Oct 2012, 14:05, edited 1 time in total.
 #570301  by segasonic
 
Undrar var nummer ett befinner sig :-k
 #570332  by segasonic
 
Stackars nummer ett isf :(
 #570392  by Zelda
 
Den är slät upptill, spelar piratspel och har den tidigaste RF-boxen med flest komponenter = bäst bild. Så det finns många fördelar med den tidiga=) Går väl att jämföra lite med PS3:ans tidigare modeller, dock inte de allra tidigaste.

Har lärt mig en del utav konsol-doktorn AlmostOriginal här: http://nes8bit.webs.com/rf-box
Tycker att det är kul att finns folk som är bra på hårdvaran också, nån ska ju rädda oss när allt havererar i framtiden.

För övrigt så har jag nr.1 hemma, men det är fortfarande inplastad så jag kan inte ta bild :-w
 #570405  by Sonefors
 
Vadå, är 005*** den lägsta som vi sett här hittills? Vill minnas att jag har 002*** nere i källaren, tror att jag såg det när jag hade verkstad hemma. Får kolla upp det i morgon när jag ändå ska ner och gräva.
 #570413  by segasonic
 
GHFear har skrivit att han har enhet 1422 :good:
Jag vill minnas att jag sett 749 eller liknande :-k
 #573837  by Sonefors
 
Hade visst glömt att slänga in bilderna på min enhet med lågt nummer här.
(har även glömt att kolla moderkortet åt personen som undrade, detta pga att enheten är förpassad till källaren numera).

Image

Image

Kan hända att jag har en till med lågt nummer också, har inte kollat samtliga enheter.
 #574000  by instinqt
 
instinqt 10 Jun 2009 wrote:Jag tror på tvåsiffrigt.
Pinge 16 Jan 2010 wrote:
instinqt wrote:Jag tror på tvåsiffrigt.
Och idag fick du rätt eftersom Fissebritta postade en bild i sin presentationstråd på enhet 45
 #576156  by Fesken83
 
Mr.Unknown wrote:Jag tror jag knäckt myten ang att enheter med serie nummer PE200000 eller lägre är "regions fri"
Jag har en enhet med serie nummer PE025***. Det roliga är att den spelar pirat kassetter. Men inte spel utan regions chip (Star tropics SCN) eller NTSC spel. Någon fler som kan bekräfta det?

Har inte prova med PAL - A spel men skulle tippa på att det inte fungerar.

EDIT: NES-CPU-04
Jag har en med serienr 1280, och kan bara bekräfta att den inte spelar ntsc. Iaf inga av de jag testade, fick lite text på skärmen men spelen startade aldrig. Ska testa pirat imorrn!
 #585804  by tjibynn
 
polarens enhet :D

Image
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se