• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #824931  by Kahn
 
runt 2:00 är första bossen!
runt 4:14 är andra bossen
runt 7:04 är tredje bossen
runt 9:42 är första bossen igen fast upp och ner :P
runt 12:28 kommer femte som är samma fiende som varit i hela banan haha
runt runt 14:56 kommer sjätte bossen som är grym!!
sen sista bossen runt 17:00 som är svåraste bossen i världs-historien ;)
 #825136  by Speedmouse
 
Tack! Ett av de bättre NES-spelen jag upptäckt i vuxen ålder. Känns som om väldigt stora delar av inspirationen till Alwa’s Awakening kommer från detta spel. :good:
 #825674  by toffe-86
 
High speed räknar jag som avklarat \:D/
I beat the system :good:

Spelat fyra omgångar.
1 timma första dagen
2 timmar andra dagen
4 timmar dag tre och
idag löste jag det på 2 timmar.....ska inte ge upp.

High speed check

Föresten någon som fattar hur man tänder extrabollen?
 #826941  by Ufouria
 
Bra jobbat och skönt med revansch! :good:
Ett av de svårare Capcom/Disney spelen. Även det tråkigaste i mitt tycke. Iofs är Chip n Dale 1 och 2 inte heller särskilt roliga. Då är både Aladdin och Lion King (som vi pratade om i en annan tråd) roligare och mer varierande.
 #826943  by Greenzki
 
Chip &dale har jag klarat å tycker det är lite små roligt men 2:an har jag ej klarat ännu. Darkwing Duck var skitsvår inrökande innan man kom in i tänket annars var nog slutbossen den klurigaste med de 2 flygande sakerna. Mega man å Darkwing har mycket gemensamt.
Aladdin å lion king har ja ej spela, kanske får ta en titt på dom ;)
 #826984  by mickednk
 
Spelade igenom Rollergames nu ikväll. Tycker det var ett riktigt najs spel med väldigt bra musik. Jag fick lite turtles 2 känsla på grafik och känsla, kanske är byggt på samma motor?
Hela grejen med att man åker rullskridskor gör det hela lite klurigare när det blir rena plattformsektioner men man lärde sig till slut.
Sista bossen kändes som helt omöjlig och fick försöka väldigt många gånger innan den satt.

Det är ju ett rätt billigt spel och visst det är väldigt vanligt men tycker inte man hör så mycket om spelet, bara jag som tycker det är rätt bra kanske?
 #827002  by mickednk
 
Ingen större skillnad på extraliv och continues då man får börja på samma bana och samma sektion oavsett. Den enda skillnaden är att man har möjlighet att byta karaktär vid continue.
 #827071  by Ashaman
 
Ett spel jag fick revanscha med dig Rakis :) jag minns sista bossen, men inte att den var så svår? :-k

Jag vet att jag inte kom förbi djungelbanan (tror jag) när jag var liten.

Jag gillar det också! Ett helt klart bra spel.
 #827260  by Worebit
 
Senaste avklarade var Popeye och det tog några minuter . Ett spel man ville ha när man var liten parvel och testade det hos en kompis. Så helnöjd för att det är kort så man hinner varva det mellan stressen under veckorna :-)
 #827262  by Ufouria
 
Worebit wrote:Senaste avklarade var Popeye och det tog några minuter .
:lol:
Sjukt kort! Skönt med korta spel!
Popeye var ett av mina favoritspel till Intellivision när jag var barn. Det är något bättre än NES versionen för det är läskigare. Den elaka gubben kan bli vansinnigt arg i Intellivision versionen och det är riktigt läskigt. Älskade musiken i det spelet.

Rackarns vad fin NES versionen är. Man kan ju se vad det är på skärmen :lol:
 #827265  by Kahn
 
BangPong wrote:Rad gravity och Tom and Jerry avklarat. Mycket bra spel bägge två :)
Tom och Jerry är ganska svårt vissa partier vilket gör spelet frustrerande, men när man väl lärt sig dom så är de riktigt kul! :)
 #827286  by Aladdin
 
Ja det var ganska svårt, tyckte styrning cp sig för mig ibland vilket gjorde det lite svårt för mig.
Last edited by Speedmouse on 07 Dec 2017, 14:31, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #827290  by segasonic
 
BangPong wrote:Rad gravity och Tom and Jerry avklarat. Mycket bra spel bägge två :)
Rad Gravity! :birdo:
Ett av de trevligaste svensksålda NES-spelen!
 #827298  by Ufouria
 
Är du ironisk eller gillar du det Rad Gravity på riktigt? :o
Har gett både Rad Gravity och Tom & Jerry två chanser. Enligt mig hemska spel båda två - ingen charm, usel musik och Rad Gravity var jobbig att sätta sig in och jag kände noll inspiration att spela skiten.
 #827300  by segasonic
 
Jag menar allvar. När man väl sätter sig in i det är det hur bra som helst :good:
 #828500  by Ufouria
 
Det är riktigt bra! Jag var skeptiskt först men gillade det när jag satte min in i det. Har dock bara spelat GB versionen men den är identisk tror jag.
 #828511  by Aladdin
 
Själva artworken på framsida gör mig skeptiskt att spelet är nog inge vidare bra. Men blev positivt nöjd med spelupplevelse på detta spel :) Finns det spelet till GB också, hade jag ingen aning om :P
 #828606  by SCHNEIER
 
Blev en snabbis Kung Fu igår. Två varv, så Sylvia fick det stora hjärtat runt sig. Förlorade inte ett liv och allt satt i muskelminnet. Ganska enkelt spel, antar jag.

Mitt rekord som knatte är åtta varv, sen satt nerverna såpass utanpå att jag stängde av. :lol:
  • 1
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 227

Instagram #sndb.se